“Ada hati budi..”-Langgar Viva Ibu Tunggal,pemandu Lamborghini hadiahkan sebuah Myvi sebagai ganti

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Ketika Perintah Kawalan Pergerakkan yang berlangsung sekarang, agak susah untuk kita lihat pemandu-pemandu kereta keluar dijalan raya jika tiada urusan.

Perkara tersebut membuatkan laluan jalan raya lengang dan sunyi berbeza dengan keadaan sebelum arahan PKP. Namun, siapa sangka ketika jalan tiada kenderaan lain, masih ada yang mengalami kemalangan yang tidak dijangka.

Viva berlanggar dengan Lamborghini Huracan

Menerusi satu perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna Faceb00k dikenali sebagai Azman Nor, dia memaklumkan bahawa kereta Perodua Viva milik makciknya telah mengalami kemalangan dengan sebuah kereta Lamborghini .

Keadaan kereta Viva itu sangat teruk dan pastinya memerlukan modal yang besar untuk dibaiki. Akan tetapi, pemilik Lamborghini tersebut bertindak menggantikan kereta yang dilanggar dengan sebuah kereta baru.

Selamatkan ibu tunggal dari kehilangan pendapatan

Tindakan pemilik Lamborghini itu bukan sahaja mencerminkan nilai murni, bahkan membantu pemilik kereta yang juga ibu tunggal tidak kehilangan sumber pendapatannya.

Pemilik kereta Viva tersebut adalah peniaga makanan yang mencari rezeki dengan menerima tempahan makanan dan dihantar ke rumah pelanggannya

Orang ada hati budi macam ni

Susulan daripada itu, warganet telah mulai membanjiri posting tersebut dengan memuji tindakan yang diambil oleh pemilik kereta Lamborghini yang menyelamatkan wanita tersebut daripada kehilangan sumber pendapatan ketika musim PKP ini.

Rata-rata mengucapkan terima kasih dan berasa senang hati melihat perkara baik yang terjadi walaupun bermula dengan kemalangan kenderan.

Dari claim kerugian baik ganti dengan kereta baru

Tapi pemilik Viva tu tetap f0bia kan?

Mujur ada kisah seperti ini yang membuatkan kita kembali merasa adanya harapan untuk kita semua terus berada dalam kebaikan. Kepada yang memandu, tidak kira bila anda keluar dan ke mana pun tujuan anda – semasa PKP atau pun sebaliknya – selalulah beringat untuk berhemah di jalanraya.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber Azman Nor kredit B0rakdaily

Leave a Reply