Ak pvnca kami bercer4i namun smpai skrg ak xdpt lupakan jandaku & bekas anakku hingga saat berapa bulan lagi ak bakal kahwin lain, ak nekad lakukan ‘itu’ kpd diriku sendiri

Gambar diatas adalah utk ilustrasi sahaja. Sila baca dibawah ini utk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih krn membaca perkongsian kami ini.

Kisah bermula disebabkan aku tidak dapat layanan seperti seorang suami akhirnya aku pasang skandel. salam krt. Hidekan profil saya saya lelaki duda anak dua nak mintak pendapat anda sekalian saya dah bercer4i 3 tahun lebih tetapi saya rasakan baru semalam kehilangan jandaku.

kami berkahwin hampir 9 tahun tapi malangnya kami gadvh2 setiap hari terutamanya pasl anak2. Bekas Isteri asyik nak harap aku jaga bekas anak2 padahal orang lain elok je jaga anak. sehinggakan kami dua saling membenci..

Kisah bermula disebabkan aku tidak dapat layanan seperti seorang suami akhirnya aku pasang skandel kat luar hubungan aku dengan skandel hanya 3 bulan selepas terlanjvr berapa kali

aku mengaku yang aku dah ada isteri dan anak so skandel aku pun dengan rela hati hubungan kami dua sampai disitu saja oleh sebab itu aku nak hapuskan segala bukti yg aku cvrang..

aku delete smua chat pic skandel serta block dia dalm laman social supaya tidak kant0i. Aku ingatkan cerah smpi ke malam rupa2 nya hujan di pagi hari aku kant0i pic aku dengan skandel aku terpampang setelah jandaku dulu cek hp aku akibat hp sony yang pandi backup sendiri benda yang telah didelete..

kami dua pun gadvh besar sehingga aku keluar dari rumah dan tak balik selama2nya.. dia tuntut cer4i dimakamah dengan berat hati aku untuk melafazkan cer4i kerana aku masih sayangkan dia dengan rasa bersalah aku terhadap dia dan bekas anak2 aku masih kecil..

Aku mnangis mengenangkan bekas anak aku yang tak dapat merasakan kasih sayang seorang ayah. setiap malam aku berlinang kan air mata bila teringat kan dan rindukan bekas anak aku sehingga la sekarang aku rindukan suara bekas anak2 aku diawal pagi bangunkan aku ketawa anak aku tangisan bekas anak aku dan kasih sayang jandaku dulu..

walaupun sekarang aku dah bertunang tinggal berapa bulan lagi nak kawin semakin dekat tarikh aku nak kawin semakin aku tak dapat lupakan jandaku dan bekas anakku, boleh tak aku rujuk semula dengan janda aku? dan batalkan perkahwinan aku yang akan datang? Adakah jandaku akan terimaku semula? sekian trma kasih KRT salam.

Antara komen warganet. Wan A’eidah- Xleh nk buat ape. Kau khwin la gan scndel kau. Biar scndel kau plk nt dh khwin buat perngai. Sesuailh perngai kamu gan scndel sama Sama sampah. Biarkn isteri kamu bhgia gan orng lain plk yg tau menghargai dia

Sarah Zaini- Adoi,siap tanya lagi bolehkah aku rujuk dgn jandaku? Adakah jandaku terima? Bangang lah ko ni..yg ko tanya kitaorang ni kenapa..tanyalah jandamu..yang anak tu anak kandung ko kah siap ckp bekas anak lagi ,klu anak kandung tu bukan bekas anak.

apalah klu ko tak nak teruskan perg1lah beritahu tunang ko tu..jgn nanti time sudah kahwin,ko g1la bayang lagi dgn janda ko..dah² lah buat perangai.kesian tunang ko..jgn pulak nanti time kahwin ko tak dtg pulak,tak pasal² keluarga tunang ko dpt malu

Cahaya Hidupku-Bekas ank yer…ye lah tu bekas ank.nmpk sgt ko xnk bg nafkah kt ank ko kan?sbb tu ko kata bks ank.simpan sikitlah vangang tu bro. M4ti hdp smula pon “bekas ank” tu tetap darah dgg kau yg wajib ko tunai nafkah.jgn lari dr kwjipan.

Ini pula kisah ke 2 yang lebih mendebarkan. Ceritanya selepas sahaja kami Kembali selesai rujuk semula ternyata perangai suami semakin teruk dimana dia suka melanggan pel4cvr

Assalamualaikum wbt. Terlebih dulu saya mngucapkn jutaan trm ksh kepada admin yang sudi menyiarkn kisah saya. Ini adalah kali ke 2 saya berkongsi kisah hidup saya di sini.

Mungkin agak panjang sedikit apa yang akn saya kongsikn. Saya dh berumahtangga nak masuk ke angka 21 tahun. Anak 2 org. Saya wanita yang ada kerjaya. 2 tahun lepas rumah tangga saya pernh hncur dan kami bercer4i.

Selepas 2 bulan setengah bercer4i suami datang merayu memohon ampun dan maaf dan bersumpah akan jadi suami yang terbaik untuk saya. Akhirnya kami rujuk. Mertua saya tak suka kqn saya kerana fitnah yang suami pernah buat pada saya.

Walaupun mil tau perangai sebenar anaknya dia turut sama menjaja cerita tentang saya hanya kerana ingin menutup a1b prangai sebenar anaknya. Suami saya nih dulu tidak pernh ada perasaan tanggungjwb pada saya dan anak2.

Kerja tak pernahnya tetap. Kaki jvdi pinjam along, kaki karaoke, video lcc4h…kiranya semua package dia ada.. completed. Tapi ibunya tetap kata anaknya betul dan yang salah saya.

Saya dan ke 2 orang tua saya lah yang mmbesarkn anak2. Nasib baik anak 2 orang jer dan saya pun bekerja. Suami saya pernh sakit teruk.. 2 kali Allah kurniakn sakit kepadanya. mungkin kifarah di atas apa yang dia pernah buat.

Saya dan anak2 lah yang jaga dia smpai sihat. Orang yang dtg menziarahi dia semua kata seperti tiada harapan lagi untuk hidup. Namun Allah pnjngkn usianya mungkin untuk mmberi peluang dia bertaubat.

Ceritanya selepas sahaja kami Kembali selesai rujuk semula ternyata perangai suami semakin teruk dimana dia suka melanggan pel4cvr. Namun ada sesuatu yang slalu buat saya rasa pelik.

Dia kata gaji dia sedikit tetapi kenapa nampak bila dia berbelanja nampk mewah. Saya nih jenis malas nak cek itu ini.. iye kan aje apa yang dia katakn.

Namun saya tak pernh berhenti dan bersujud memohon kepada Allah supaya diberi petunjuk. Akhirnya terbongkar rahsia brpa sbnarnya yang dia dpt sebulan. Dia kata maknya marah dan tak suka saya tahu gaji sbnar anaknya

Allahuakbar. Dipendekkn cerita bab gaji dia berjanji akn bagi lebih pd saya setiap bln. ok selesai bab nafkah. satu lagi perkara yang mmbuatkn saya muyskil. knp dia tak bern4fsu dengan saya. saya ni bekerjaya.. ada rupa..

penampilan jaga.. kj saya berhadapan dengan client2 vip dan pegawai2 kerajaan. ttp pelik knp dia tak bern4fsu. berbagai cara saya cuba menyelongkar apakh puncanya dia jd mcm ni.

Namun walaupun bertahun saya tetap sbr dan tak prnh terlintas pun nak cvrang diblkng dia. Nak kata layan lelaki dalam fb pun tak terbukak pintu hati. Saya sntiasa jaga solat. mengaji dan berpuasa..

sentiasa memohon kepada Allah peliharalah saya dr kemaksi4t4n. Dalam mslh saya dengan suami saya sntiasa bersujud memohon Allah tunjukknlh kebenaran. Dan di tgh mlm tadi..

Allah gerakkn hati saya untuk mengambil hp suami dan saya buka satu persatu apa yang ada dan tersembunyi di dalamnya. Astafirullahalazimmmm.. penuh dengan video2 lvcah dan chat boking pel4cv..

gambar2 kali senonoh. Group wasap. Allahuakbar seorang suami yang suka bercakap pasal agama, halal haram, ke rumah Allah untuk menunaikn kewajipan. Inikah rupanya yang sebnar?

Dalam group wasap tuh ramai juga perempuan rupanya. Allahhhhh… berikanlah aku kekuatan Ya Allahhhh? Saya antar wasap pd jam 1 pagi kepada dia, dia dh tidur, saya tidur di luar mlm td.

hati hancur luluh rasanya.. akhirnya jam 5.20 dia bngun terus bukak wasap dan dia reply wasap saya ttp diluar jangkaan saya… saya ingatkn dia akn mnta maaf dan rasa malu di ats perbuatannya…

rupanya saya slh.. dia siap ajak saya ke mhkamah lagi dan ugvt tak kn bagi sesen pun nafkah untuk saya dan anak2. Maka berlaku lh pergadvhan kami ber 2. Saya dh hilang sabar..

saya dh bg peluang ke 2 kepadanya.. jika nak disenaraikn apa yang dia dh buat pd saya dan anak2 selama kami berkahwin sebelum bercer4i sampai esok pun tak hbs nak diceritakn. K3jam dan takde perasaannya hnya Allah saja yang tahu. Sumber KRT. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan salah.. Terima Kasih!.Sayg korg semua!

Leave a Reply