Aku isterinya kedua,mlm pertama aku tido dlm tandas tak tahan apa yg suami cuba lakukan

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Bini kedua ni selalunya perampas. S0 aku nak cerita dulu macam mana aku b0leh dapat title ‘isteri kedua’. Umur aku masuk 25 tahun. S0 k0rang nak tahu macam mana aku dapat title ni? Suami aku kena tangkap basah dengan madu aku iaitu kawan kerja dia sedangkan kita0rang dh bertunang dan tinggal lagi 3 minggu nak nikah.

Ya 3 minggu lagi gais. What a sad life. Aku dapat berita ni sebabkan aku dengan suami aku dan madu aku (kawan kerja dia kan) kerja satu c0mpany yang sama. Cuma beza aku kerja dalam 0ffice.

Tapi aku baik hati. Aku cuma cakap dengan suami aku. Hati2 jelah dengan madu aku tu. Jangan sampai tersuka bila dh kerja sama2 tu. Tapi tak sangka la tangkap cintan jugak dia0rang berdua ni. Aku tahu suami aku dulu suka tumpang kereta madu aku sebab suami aku pakai m0t0r pergi kerja tapi kalau pergi luar negeri.

Suami aku banyak tumpang kereta kawan2 team dia. Jadi madu aku salah s0rangnya lah. Pernah jugak sekali madu aku jemput suami aku bawak pergi balik kerja ar0und 1 bulan k0t sebab suami aku punya m0t0r r0sak. Aku dengan rasa baik hatinyaaaaaa(sekarang baru rasa keb0d0han dia) 0kay je bila madu aku buat macam tu.

Aku mintak teruskannnnnnn. Yes gais. Aku teruskan. Bd0h sangat aku rasa. Aku tak tahu la kenapa aku b0leh bertindak macam ni. Cuma waktu tu aku banyak mengalah. Mungkin sebab aku tak dapat fikir panjang dah. Aku tak nak semua malu. Aku tak nak menyusahkan siapa siapa.

Jadi aku tetap teruskan pernikahan aku dengan suami aku. Yupp tahun lepas bulan 1 aku sah jadi isteri kedua suami aku. Macam tu lah aku dapat title isteri kedua. Setelah 7 tahun bercinta 8 bulan bertunang. Akhirnya aku jadi isteri kedua. P4thetic thing happen in my life.

Aku sebenarnya dah tawar hati dengan suami waktu akad nikah. Aku rasa k0s0ng. Bukan ini yang aku nak. Aku betul2 tak dapat terima kenyataan aku kena hadapi benda ni. Tapi aku buat fake. Aku buat lagak aku yang aku 0K. Tapi sedangkan semuanya tak 0k. Malam lepas majlis. Aku terus buat beberapa perjanjian dengan suami.

0rang kata kalau ada 2 isteri ni. Kena adil kan? Tapi aku kateg0ri baik hati + tawar hati aku cakap aku nak dia duduk dengan aku 1 hari je dalam sebulan. Hari apa yang dia nak duduk tu ikut lah dia nak bila. Tapi selebihnya memang aku tak kasi dia masuk rumah.

Setahun lebih dah aku dengan suami aku macam ni. Kami memang macam 0rang asing. 1 hari yang dia duduk dekat aku tu hanya cukup syarat je. Aku balik kerja dia tak balik lagi. Aku akan tidur bilik n0 2 dengan kunci pintu. Aku tetap masak dan basuhkan baju dia.

Es0knya dia akan balik dekat madu aku. Aku sekarang lagi banyak berdikari. Semua aku uruskan sendiri. Suami pun bagi nafkah. Aku simpan je duit tu. Sebab aku tahu madu dengan suami aku lagi memerlukan duit lagi2 madu dah nak hampir dengan due date.

S0 incase dia0rang tak ckup duit. Aku b0leh pulangkan balik duit suami aku tu. (Baik hati lagi kan aku ni ?)

Balik kampung suami pun. Aku akan tidur h0tel dengan adk ipar perempuan aku. Mungkin sebab adik ipar aku sama baya dengan aku. Jadi aku selesa dengan dia. Thank y0u Ima f0r understanding me. Hehehe.

And actually ayah aku ada cakap dengan suami aku. Kalau rasa tak mampu jaga dua isteri. Pulangkan balik anak dia. Suami aku terkedu sebab aku tak pernah pun nak mintak cerrai atau fasakh. Bagi aku biar dia sendiri tentukan. Hak bercer4i kan hak lelaki. Huhuhuhu. Aku ada jugak tunggu kata2 tu dr dia. Tapi tak ada pun s0 aku pun buat d0nn0 jelah.

Cuma bila bapak aku ada cakap macam tu dia ada tanya aku. Apa pilihan aku. Aku cakap terus terang pada dia. Aku pun tak rasa hubungan ni kekal sampai bila2. Jadi aku serahkan kata2 tu dekat dia. Dia nampak faham tapi tak tahu la kan. Dia faham ke id0k. Secara jujurnya. Aku pun tak ada rasa syang dengan dia. Hubungan kami atas nama suami/isteri je. Tapi bagi dia. Aku tak tahu la kan.

Aku sekarang masih lagi b0leh bernafas sampai hari ni. Alhamdulillah. Allah bagi ujian ni pasti ada hikmahnya. Walaupun ramai kata aku tak nampak ada suami tapi aku tetap jugak mintak kebenaran kalau nak keluar ke apa. Hubungan aku dengan madu memang tak pernah baik.

And k0rang b0leh tak t0l0ng d0akan supaya hati aku terus kuat untuk berjalan kehadapan tanpa jatuh ? Macehhhh if y0u d0 that. Aku harap ada pengakhiran yang adil untuk aku. Huhu.

Untuk perempuan diluar sana. Mungkin hari ni hari k0rang buat macam tu pada 0rang macam aku tapi dunia sentiasa berpusing girlssss. Watch 0utttt.

Untuk yang seiring dengan jalan cerita aku. J0m lah kita sama2 naik menghadapi dugaan ni. Mungkin kesilapan kita yang lalu buatkan Allah jadikan ujian ni sebagai peringatan. Siapa tahu ? M0ga semuanya baik baik sahaja. M0ga Allah sentiasa jaga kita. Aminn.

Untuk lelaki diluar sana. Aku tak tahu nak cakap macam mana. Tapi jangan s3ksa perempuan macam binatang. Kalau kau yakin kau nak. Kau buat betul2. Kalau tak nak tak payah. Kan senang ? Jangan nak tunjuk handal sangat.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih!

Leave a Reply