Aku pelajar cemerlang namun sbb aku anak yatim aku akur dan kahwin dgn cikgu lepas je SPM. Tapi baru je nikah, lepas sebulan suami dah mula jauhi aku alasan nya buat aku rasa kerdil sgt

Gmbar diatas adalah untuk ilustrasi sahaja.Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dn lengkap. Terima kasih krn membaca perkongsian kami ini.

Assalamualaikums hai..saya Linda… saya berasal dari kelantan… saya sedih dengan Takdir hidup saya… apa salah saya saya dibesarkan disebuah keluarga miskin.

saya berkahwin kerana terpaksa… mak saya pergi buat selamanya kerana s4kit sewaktu saya berusia 16 tahun.. saya anak tunggal..1 Tahun saya meratapi pem3rgian mak… ayah yang jaga saya.

Saya tak ada sapa2, makcik pakcik belah mak dan ayah saya tak suka kami… diusia saya 17 tahun ayah pula tinggalkan saya… ayah pergi kerana s4kit ja4ntung.. masa tu gelap dunia saya … saya hampir jadi tak w4ras..

tapi saya kuat kann semangat walaupun berkali2 saya reb4h… saya hil4ng arah… saya down. saya tak semangat kesekolah tanpa mak dan ayah.. tapi kehidupan harus diteruskan.. perbelanjaan harian saya dibantu oleh guru2 sekolah ,biasiswa dan jiran2…

saya mendapat keputusan cemerlang dalam spm 7A 3B.. saya mendapat tawaran asasi matrik dan diploma… namun saya sedih kerana tiada duit untuk saya pergi belajar… lagi pun jiwa saya ters3ksa kerana hilangnya tempat mengadu, hidup saya penuh dengan tr4uma.

Tiba2 pada suatu hari Allah kenalkan kepada saya seorang lelaki berusia 29 tahun bekerja seorang guru… dia ingin menikahi saya namun alasan saya belum bersedia dan dia terus melamar saya, saya berfikir panjang akhirnya saya menerima dia sebagai suami saya…

saya menerima dia kerana saya dah tiada ada sapa2 dah. Kalau ikutkan hati saya, Saya memang nak belajar kerana saya adalah murid cemerlang disekolah, pelajaran amat penting pada saya namun setelah mak dan ayah pergi mengh4adap illahi..semuanya berubah sekelip mata.

Akhirnya saya menjadi isteri dia yang sah diusia saya umur 18 tahun..sebulan kami bernikah suami saya tiba2 memb3nci saya.. saya pelik dan terus tertekan, dia menghin4 saya seawal sebulan bernikah.. saya tanya dia, dia tak jawab malah dia meng4muk..

saya sedar saya insan yang hin4 hadir dalam hidup dia.. hari demi hari perangai suami saya terus berubah, dia mudah panas dengan saya, dia selalu berkasar dengan saya sekiranya ada kesilapan yang saya lakukan seperti lambat bukak pintu bila dia pulang dari kerja.

5 bln kemudian kami nikah.. suami saya jarang pulang kerumah.. bila ditanya dia tampar saya..Ya Allah Azabnya hidup saya…. apa yang Allah nak tunjukkan pada saya ..

suami saya pulang lewat malam dan dia terus masuk tidur dalam bilik tamu bukan dalam saya… dia berseorangan… saya cuba kemas2 beg dia… dan terjumpa sebiji handphone…hati saya rasa nervous tapi saya buka juga.

Dan saya melihat dalam handphone tu rakaman suami saya menidvri perempuan luar.. dan ada perbualan tak seonoh dengan perempuan tu …luluh hati saya….

namun saya terus memujuk hati saya bahawa saya hanyalah menumpang sahaja dlm hidup dia.. apa yang saya lihat malam tu saya tak bertanya pun kat suami saya, cukuplah biar saya yang mengenali siapa dia sebenar.

saya terus mejalani rutin2 yg memeritkan dan kesedihan …walaupun muka saya terus senyum di depan dia..tapi hati saya hancvr sehancurnya Allah yang tahu…

apa yang lagi memeritkan pada suatu malam… suami saya bawa perempuan lain masuk kedalam rumah saya.. dan wajah perempuan itu adalah perempuan yang ada dalam rakaman video yang saya lihat pada malam itu.

Sekali lagi saya down tapi saya buat 2 tak tahu apa2 dan saya cuba tanya suami saya dengan nada yang lemah siapa perempuan ni.. dan suami kata perempuan tu adalah bakal isteri dia..

saya hanya mengalir airmata dan saya menjerit sekuat hati. Kenapa buat mcm ni pada saya..saya menj3rit hingga hampir nak pitam …suami terus menolak saya hingga jatvh dihadapan perempuan tu.. dan pada malam itu juga.

Suami meluahkan kepada saya sebenarnya dia tidak bern4fsu melihat saya pada malam pertama lagi kerana fizikal saya masih lagi seperti budak2 bawah umur…dan dia bagitau saya juga dia tak akan berbuat baik kepada saya kerana bimbang sekiranya saya ingin mengikis hartanya..

mugkin dia berfikira saya orang miskin. Akhirnya suami saya bgtau saya untuk menfailkan perpisahan.. selepas suami saya membuat permohonan perpisahan dimakhamah saya disahkan berpisah t4lak 2… dan diusia 20 tahun saya bergelar janda…

saya kembali semula ke kampung saya… saya redha degan takdir hidup saya….1 bulan dari tarikh berpisah… saya mengalami keletihan, muntah2…saya tak ada sapa2 untuk minta tolong, hidup saya sebatang kara dah.

Hari demi hari saya terus mvntah dan saya ke h0spital.. Doktor mengesahkan saya mengandung dan kandungan saya berusia 7minggu.. saya bersyukur dengan penuh dengan linangan air mata… dan masuk kandungan saya 6 bulan.. Doktor mengesahkan saya s4kit otak tahap 2…

sampai sekarang bekas suami tidak tahu bahawasanya saya sedang hamil anak dia.. dan saya juga janji selepas bersalin saya akan serahkan anak ini pada bapanya. Nanti saya dah tak ada kudrat lagi nak jaga anak ini… saya tak nak bagi anak ini susah sama2 dengan saya..orang kampung yang banyak bantu saya.. Doakan saya sahabat2 semua semoga Allah kuatkan saya..amin.

Komen warganet. Jgn beri anak tu pd ex suami yg j4hat nanti teraniaya lg teruk bb tu.dtg r tinggal kat rmh makwan.selagi hayat ade kite besarkan anak tu.Bykan Doa.Allah ubah nasib kite Doa yg yg teranaya tiada Hijab.

Allahu akbar, betapa besarnya ujian yg adik hadapi, banyakkan bersabar dan dktkan diri banyak2 kpd Allah, inshaa Allah, ganjaran pahala yg besar Allah sediakan utk adik. Semoga dpermudahkan Allah dlm urusan.

Allahuakbar…bertimpa2 masalah kau dik. Semoga Allah ringankn beban adik. Tp ank tu…jgnlh beri pd ayahnya…takvt diapa2kan pulak ank tu nt. Cma beritahu die sj….ank yg adik kandungkn tu. Serahkan ank tu pd keluarga angkat…tp beritahu jglh pd keluarga angkat tu nt.siapa ayah kandungnya. Itu penting sbb nk mnjaga nasab. Takvt bila bby tu bertemu jodoh dgn ank yg lain dr zuriat ayah kandungnya…takvt terkahwin adik beradik pulak nt…walaupn berlainan ibu.

allah sedihnya ujian demi ujian sis lalui. di dokan moga kuat. & bersabar mengandungkan bby. & di permudahkan melahirksan zuriat. di ampuni d0sa2. mudah_mudahan suami sis terima snk yg sis kandung.

Allahu…sedihnya perjalanan hidup adik…kak doakan semoga adik tabah dan byk bersabar…semoga dipermudahkan Allah segala urusan adik.

Semoga allah mempermudahkan urusan awk..ya allah..adik klau suami awk tk nk ank die, awk cari la ibu angkat utk ank awk..jgn biarkan ank awk mend3rita seperti awk skrg.. .bagus lagi ada keluarga angkat..kerana bapa kandong nya belum tentu,akan jadi yg terbaik utk nya.

Allahuakbar sebak kak baca dik. Semoga kuat dan tabah hingga melahirkan anak nanti. Adik.. Carikan keluarga angkat untuk anak atau serahkan kepada pusat penjagaan yang sah dan baik2. In syaa allah allah akan membalas cash kepada orang yang menganiayai anak yatim piatu. Sumber: menujukebenaran @LepatPisang.

Ini pula kisah kedua yang lebih mendebarkan. Suami sanggup suruh isteri tidur luar sebab nak bergayut dengan gadis 18 tahun. Bini sendiri sampai tak tahu nak buat apa bagi suami sedar. Akhir sekali ini yang jadi kat isteri dia.

assalam min. Hide profile aku. aku dalam dilema. untuk terus kuat atau cuba untuk terima kenyataan. yang suami aku dah sebetul2nya tak ade hati pada aku. dia ada perempuan lain dari awal usia prkhwinan kami.

dah nak dekat 3 tahun. perempuan tu umur 18 tahun. dan kami laki bini 25 tahun. nak dibndingkan aku dengan perempuan tu banyak sangat lebih aku weh. bukan aku yang cakap ramai yang cakap.

Sekarang makin melampau pulak. suami aku sampai block wsap aku. block fb. yang aku boleh contact melalui call tu pun jarang angkat. msg pun jarang balas. aku sedih sangat. down sangat. aku buat segala tugas ssbagai seorang istri.

tapi aku tak dihargai . aku syang sangatt2 kat dia. dalam sujud trakhir aku. aku selalu mendoakan kebahagiaan aku dan dia. tapi makin lama aku tengok pandangan dia pada aku dah kosong. stiap malam aku tatap muka dia. sedih sangat allah. aku miliki jasd dia. tapi hati dia bukan milik aku.

Assalam min. Sambungan dr kisah aku. Betul ke manusia ni bod0 sebab sayang. Korang bayangkan suami aku penah halau aku tidur luar semata2 hanya untuk gayut dengan budak tu nak vc dengan perempuan tu mase pkp.

Yelah tak dapat jumpa kan. Aku pergi lah tido luar kat ruang tamu. Bangun pagi hidang sarapan. Macam biasa. Basuh baju dia. Aku taat sangat min. Sedangkan kalau kluar rumah dia tak kisah pun tak bagi tau. Tapi aku bagi tau jgk. Aku takut dosa.

Ada yang k0men cuba kluar rumah tenangkan fikiran. Penah dah weh aku keluar lepas jumpe gambar perempuan tu up dekat ig. Gmbar rapat sangat peluk pinggang bagai. Tapi perempuan tu lah up. Suami aku memang kat ig tu tak tunjuk dia tu dah khwin.

Tunjuk macam ada awek ke tak ade. Memang acah single. Penuh folower perempan. Aku tau suami aku kalau tak ade aku memang boleh tak betul macam mak mertua aku cakap. Tapi penguat smangat aku family dia lah. Sayang aku sangat2.

Saudara mara dia smua syang sangat kat aku. Siap cakap kalau si suami bt apa2 bgtau. Kiteorang tau lah nk kerja kan dia. Yee kita baik ikhlas. Ramai orang sayang kan. Ramai orang ada masalah dengan mertua. Tapi suami dioranng okay.

Terbalik dengan aku. Lagi 1 aku nak cerita. Sesungguhnya suami aku tak berkemampuan mana pun dalam rumah tangga ni. Banyak aku jee yang bayar serba serbi. Sebab gaji dia paras hidung je. Tapi dia tak sedar diri. Rasa diri bgus sgt. Yee sebab dia ada rupa. Jadi dia ingat prmpuan skarang pandang rupa tu sangat lah.

Elehhh budak 18 boleh lah di gula2 kan. Hmmm entah lahh. Aku kekadang rasa bosan dengan keadaan skang. Rasa penat mental bukan badan. Tapi aku bukan tak cuba nak lupekan dia. Berapa kali dah aku merajuk balik rumah mak lah. Apa.

Last2 aku blik sebab terasa kesian. Sapa lah nak bsuh baju dia. Masak kat diaa. Kenapa orang lain nampak kebaikan aku dia bta sangat. Rasa nak jee hantuk2 kepala diaa. Sedar lahhh sedarr lahh. S4kit teruk aku lah menjaga nyaa. Tapi tak ubah2 jgk sikap. Penatt sangatt. 3 tahun dah hadap.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan salah.. Terima Kasih!.Sayg korg semua!

Leave a Reply