“Aku yang fashion designer pun meluat tengok..”-V1de0 Dato Rizalman sekolahkan ‘0rg Kaya’ Buat Netzen Puas

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Baru-baru ni, se0rang pengusaha pr0duk penjagaan kulit dan suplemen telah buatkan netzen naik b3rang lepas dia buat kenyataan tentang bantuan yang diterima 0leh g0l0ngan B40 0leh kerajaan.

Namun apa yang membuatkan ramai kurang senang apabila beberapa usahawan lain termasuk Vivy Yusuf bersetuju dengan kenyataan usahawan tersebut hinggakan nama Vivy trending n0 1 di Tw1tter semalam.

Selepas teruk dih3ntam 0leh netzen, Vivy telah pun membuat keputusan untuk memadam k0men tersebut dan menjelaskan yang kata-katanya telah disalah ertikan. Vivy juga turut mem0h0n maaf kalau-kalau ada 0rang yang tersinggung dengan kenyataannya itu.

Semalam, pereka fesyen, Dat0’ Rizalman nampaknya turut panas hati dengan k0men-k0men yang dibuat 0leh pengusaha-pengusaha berpendapatan besar ini.

Menurut Rizalman di 1G Live, 0rang yang dah kaya-raya buat apa nak rampas bantuan yang diberikan 0leh kerajaan untuk rakyat yang memerlukan.

Kemudian Rizalman turut mengatakan walaupun netzen ni ramai yang tak mampu, tapi d0rang tahu yang “0rang-0rang kaya” ni saja je suka menunjuk kekayaan d0rang di media s0sial.

Tak cukup dengan tu, Rizalman turut menyuarakan rasa tak puas hatinya dengan segelintir 0rang yang suka sangat nak sh0w 0ff kekayaan. Seperti c0nt0h, bila datang beraya rumah 0rang dah sibuk menyanyi menari, bila nak tangkap gambar raya sibuk cari handbag sebab nak d0k tayang kat 0rang.

Tambahnya lagi, raya adalah masa untuk merapatkan silaturrahim antara yang miskin dan yang kaya, bukan nak jauhkan lagi jurang dengan menunjuk kekayaan.

K0rang b0lehlah teng0k vide0 penuh dekat bawah ni dan dengar sendiri macam mana Dat0’ Rizalman m4rah.

Netzen pula kebanyakannya memang puas hati dengan cara Rizalman sek0lahkan d0rang ni dan rata-rata ada juga yang meneka salah se0rang “0rang kaya” yang dimaksudkan 0leh Rizalman adalah Vivy Yusuf.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit L0bakmerah

Leave a Reply