Aliff Syukri Terkejut Dan Sedih BPN Tidak Lulus-D4kwa Jualan Merudum 90 Peratus

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

USAHAWAN k0smetik Datuk Seri Aliff Syukri terkejut apabila mengetahui dia tidak layak menerima Bantuan Prihatin Nasi0nal (BPN) seperti yang diumumkan kerajaan, baru-baru ini.

Menurut Aliff, sebagai usahawan dia turut terkesan apabila jualan perniagaannya merudum teruk akibat penul@ran w4bak C0v1d19 ini.

“Hari ini saya amat terkejut kerana perm0h0nan saya tidak diluluskan… saja nak semak! Saya faham dalam keadaan yang begitu getir ini, bukan sahaja 0rang-0rang biasa tertekan tetapi saya sebagai usahawan industri kecil dan sederhana (IKS) juga turut merasai, rasanya kalah zaman kegawatan ek0n0mi 1997 kan?

“Ketika w4bak ini berlaku jualan saya jatuh merudum 90 peratus, hampir semua bisnes tutup. Saya amat sedih dalam keadaan ini dan berharap rakyat Malaysia dapat membantu kerajaan untuk mempercepatkan pr0ses ini,” katanya menerusi laman 1nstagram pada Selasa.

Bersama kapsyen tersebut, penyanyi lagu Cuba Bahagia ini turut berk0ngsi paparan skrin status semakan perm0h0nan BPN yang dilakukan 0lehnya di laman web Lembaga Hasil Dalam Negeri.

Sementara itu, Aliff berharap kerajaan dapat membantu peniaga sepertinya yang turut terkesan akibat penul@ran w4bak C0v1d19.

“Apa pun terima kasih kepada peny0k0ng-peny0k0ng saya yang membeli pr0duk saya walaupun tak banyak tapi sedikit. Saya berharap kerajaan b0leh mengurangkan cukai untuk 0rang macam saya, IKS yang lain untuk meringankan beban kami,” ujarnya.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netzen mengkr1tik tindakan Aliff membuat perm0h0nan bantuan itu.

“Tak payah terkejut sangatlah… harta dah berjuta memang tak dapat Datuk! Cuba duduk rumah setinggan pakai kereta kancil mesti dapat.

“Datuk dah terlebih mampu, bagilah mereka yang lebih memerlukan dekat luar sana. Apa niat Datuk nak tunjuk tak layak tu?,” k0men pengikut.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber Mstar 0nline

Leave a Reply