Allahu..Balu arw4h Abam Bocey luah rasa sayu,perkataan pertama anak sebut adalah ‘ayah’

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Sejak akhir-akhir ini, isu kerenggangan hubungan antara balu arw4h Abam Bocey, Nor Hidayah dan Ali Puteh hangat diperkatakan setelah ada d4kwaan mengata Ali tidak dibenarkan berjumpa dengan anak arw4h.

Namun, menerusi laporan mStar, Hidayah mengambil keputusan untuk tidak mahu memberikan sebarang kenyataan berkaitan d4kwaan tersebut.

Berkongsi pula mengenai perkembangan baru anak lelakinya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey, berusia 11 bulan, Hidayah berkata kini anaknya sudah mula pandai bercakap dan berjalan.

Perkataan pertama yang diucapkan Hamzah adalah ‘ayah’

Gembira melihat Hamzah membesar dengan baik, akan tetapi terbit kesedihan di hati Hidayah apabila mendengar perkataan pertama yang disebut anaknya adalah ‘ayah’.

“Sekarang Hamzah dah pandai berjalan sambil tercari-cari ayahnya. Bila nampak gambar ayahnya yang saya tampal di dinding, perkataan pertama yang Hamzah sebut adalah ‘ayah’…”

Sayu hati ibu dengar Hamzah panggil ‘ayah’

Hamzah memang sangat rapat dengan ayahnya, malah Hidayah memberitahu setiap kali ingin tidur pasti gambar arw4h Abam akan dipeluknya sehingga terlena.

“Sayunya hati saya bila perkataan pertama yang disebut adalah ‘ayah’. Setiap kali dia nak tidur, mesti dia akan peluk gambar ayahnya dan terus tidur…”

Mengimbau kembali kenangan bersama arw4h Abam, Hidayah meluahkan rasa sunyi dan pilu, apabila tahun ini dia terpaksa menjalani ibadah puasa tanpa suami di sisi. Kalau lah arw4h Abam ada mesti dia happy sangat sekarang ni kan.

Sedikit perkongsian: Berbual lah dengan anak kecil anda sekerap yang boleh setiap hari apabila anda sedang melakukan kerja-kerja harian dan apabila anda keluar makan atau membeli-belah. Lebih kerap anda bercakap dengan anak anda, lebih banyak perkataan baru yang akan dipelajarinya, dan pertuturannya akan bertambah baik.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber Mstar kredit ohmymedia

Leave a Reply