Anak Kris Dayanti d3dah sisi gelap bapa tiri,sampaikan Anang dan Ashanty pun terbabit

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Perselisihan faham antara keluarga penyanyi p0pular Ind0nesia, Krisdayanti dan Raul Lem0s dengan anak-anaknya, Aurel dan Azriel Hermansyah nampaknya semakin meruncing lebih-lebih lagi apabila isu baru mula timbul pada hari pertama Aidilfitri lalu.

Tiga hari lalu, anak kedua hasil perkahwinan dengan bekas suami, Anang Hermansyah iaitu Azriel berk0ngsi muat naik dengan kapsyen panjang di Instagram.

“Mimi (ibu), apa salah kami? Apa salah kalau sesekali kami minta diberi perhatian. Dari dulu awal kenal 0m (Raul), adakah pernah kami melawan? Adakah pernah kami tidak cium tangan? Adakah pernah kami k0ngsikan s4kit kami dulu? Tak pernah Mimi.

“Kerana kami sayang kepada Mimi, kami tahan semua untuk hargai Mimi. Dan Jiel (Azriel) fikir, semua sudah sama-sama bahagia. Kami (Azriel dan Aurel) sihat dan bukan anak yang n4kal. Alhamdulillah, kami jadi seperti sekarang,” tulisnya di Instagram.

Dalam muat naik itu juga, Azriel bertanya kepada ibunya yang dipanggil ‘Mimi’ sama ada Raul pernah berusaha untuk rapat dengan mereka adik-beradik.

“Adakah 0m pernah berusaha mendekati kami? Yang ada, selalunya cuma mahu dih0rmati. 0m setiap hari bur0kkan kami dan membelakangkan kami, kami diam. Tapi, kalau terus dilayan begini, adakah mahu Jiel keluarkan rakaman 0m mem4ki hamun kami di telef0n hujung minggu lalu.

“Mimi cuma diam melihat 0m tulis-tulis ‘st0ry’ (Instagram St0ry). Mimi cuma diam malah menyalahkan kami selepas 0m mem4ki hamun. Sampaikan, Bunda (Ashanty) dan Pipi (Anang) juga dim4ki,” tulisnya.

Menurut Azriel yang cukup dikenali sebagai se0rang pendiam dan tidak banyak ‘drama’ itu lagi, tindakan bapa tirinya itu mengganggu psik0l0gi kakaknya sekaligus membuatkannya tertekan.

“(Tindakan itu) sampai membuatkan kakak (Aurel) tertekan dan mengganggu psik0l0ginya. Jiel pun turut tertekan. Adakah hanya kami yang sentiasa harus berusaha?

“Terakhir, Bunda ajak menyambut Aidilfitri bersama dua keluarga tanpa ‘sh00ting’, Mimi juga tak b0leh. Kenapa 0m bncikan kami sangat sehingga Mimi pun harus mengikutnya dengan menulis di ruangan k0men seperti kanak-kanak?” tulisnya.

Katanya, dia malu untuk menulis hal sebegini di media s0sial, tapi kesabarannya ada batasan.

“Jiel malu tulis-tulis begini Mimi, tapi kerana 0m yang mulakan menulis pelbagai s1ndiran, kesabaran Jiel juga ada batasnya. Biar kita semua malu sekalian. Biar semua 0rang tahu apa yang sebenarnya berlaku.

“T0l0ng Mimi dan 0m, jangan s4kiti Pipi. Pipi 0rang yang paling sabar di dunia. Jangan ungkit yang dulu-dulu. Dia selalu mendidik kami supaya bers0pan santun dan menghargai Mimi,” tulisnya.

Isu timbul apabila Aurel menulis k0men di Instagram penyanyi lagu Menghitung Hari itu dan bertanya sama ada dia ada masa untuk bertemu dengan anak-anaknya.

Krisdayanti kemudiannya berk0ngsi tangkap layar perbualannya dengan Aurel di Whats4pp dan menafikan bahawa dia mengabaikan anak-anaknya yang kini tinggal bersama Anang dan Ashanty.

Semalam, Raul berk0ngsi muat naik di Instagram St0ry yang seperti ditujukan kepada Azriel dan Aurel. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit KisahBena

Leave a Reply