Anak Tergamak Penj4rakan Ibu Hanya Sebab Ibunya Pinjamkan Motor Kpd Saudara

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Nasib pilu yang dialami 0leh se0rang ibu bernama Kalsum ini apabila anak lelakinya sendiri berhasrat nak penj4rakannya. Wanita berusia 60 tahun itu hanya mampu menangis saat anak kandungnya yang berumur 40 tahun itu buat lap0ran p0lis terhadapnya.

Kalsum tak menyangka yang anak kandungnya itu tergamak bertindak sedemikian hanya kerana m0t0sikal, malah anaknya juga berniat untuk penj4rakan Kalsum gara-gara beri p0njam m0t0r itu kepada saudaranya.

B3ngang ibu pinjam m0t0r

Disebabkan lap0ran dibuat, Kalsum menceritakan hal m0t0r yang diperbesarkan itu dibeli pakai duit hasil si anak jual harta pusaka suaminya. Mereka sekeluarga telah meraih Rp 200 juta (RM 6,394.54).

Menurut Tribunnews, anaknya menerima wang tunai bernilai Rp 200 juta (RM 4,831.56) daripada pendapatan tersebut dan wang itu dibuat untuk beli m0t0sikal.

Ibunya ada pinjamkan m0t0sikal itu kepada saudaranya dan dia tak b0leh terima dan m4rah sehinggakan sanggup buat lap0ran p0lis dengan alasan dia ada hak pasal m0t0r tersebut. Bagaimanapun, p0lis terpaksa men0lak lap0ran itu kerana diangap lap0ran yang tak sahih.

“M0t0r itu saya beli dari bagian uang warisan 15 juta, sebenarnya ada Rp 200 juta hasil penjualan, tapi M membawa uang warisan tersebut entah ke mana,” kata Kalsum.

Sedih dengan tindakan anaknya yang tergamak nak ‘humban’ ibunya sendiri ke penjara, Kalsum mengaku hubungannya dengan anak memang tegang. Katanya, selama ini ia memang sering berlaku kasar, malah pernah cuba dihalau dari rumah

Alasan anak ada hak

Selain dilap0rkan ke p0lisi itu, selama ini ia memang sering diperlakukan kasar, bahkan sempat diusir dari rumah.

“Dia sering katain saya k0t0r, dit0nj0k pernah, dia juga sering menyuruh saya pergi (diusir)” kata Kalsum dengan menitiskan air mata.

Katanya lagi, walaupun dilayan teruk 0leh anak sendiri, dia tak pernah b3nci anaknya sendiri malah siap berd0a agar anaknya itu berubah jadi lebih baik..

“Perasaan sedih, dia anak kandung saya, keluar dari rahim saya, bukan anak tiri, hati saya merasa sedih,”

Pihak p0lis menyarankan untuik mereka runding sesama sendiri kerana ia lebih kepada masalah keluarga yang bermula daripada harta peninggalan suaminya.

“Si anak (pelap0r) menjual tanah bapaknya Rp 200 juta, ibu nya dikasih Rp 15 juta, kemudian belilah m0t0r ibunya. Kemudian m0t0r itu dia pakai sama saudaranya, si anak keberatan,” kata p0lis.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit L0bakmerah

Leave a Reply