Aura wanita ke-19 dah pudar…Da’i Farhan cer4i isteri sedang hamil, ulang sejarah lama

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

ISTERI kepada pendakwah bebas, Dai Farhan yang dikenali sebagai Dr Erin mengesahkan dia sudah bercer4i dengan suaminya itu pada hujung April lalu. Menurut Erin, pencer4ian itu atas permintaannya dan keputusan tersebut dicapai hasil persetujuan bersama demi kebaikan semua pihak termasuk bekas madunya, Fatin Nurul Ain.

“Untuk pengetahuan semua ustaz telah pun melafazkan cer4i pada saya pada 27 April selepas saya sendiri meminta untuk dilepaskan. Saya yakin ini yang terbaik untuk kami bertiga kerana saya tahu pihak sana juga (bekas madu) tak b0leh m0ve 0n.

“Percer4ian ni saya yang minta sebab saya dah penat dengan epis0d kejap kata nak rujuk sana dan nak cer4ikan saya, kejap tak jadi cer4i saya dan nak pujuk sana untuk bermadu dengan saya, kejap nak cer4i balik… saya tahu ustaz pun serba salah kerana itu saya memilih untuk dicer4ikan dengan rela,” katanya menerusi 1nstagram pada malam Selasa.

Sementara itu, Erin memaklumkan dia mengizinkan suaminya itu untuk kembali kepada bekas isteri kerana enggan berpis4h jauh dengan anak-anak sejak Februari. Sepanjang temp0h tersebut, Erin mengakui pasrah menantikan waktu dicer4ikan suami sehinggalah mendapat perkhabaran sudah hamil baru-baru ini.

“11 Februari lalu saya telah mengizinkan ustaz untuk kembali dengan bekas isteri kerana selepas ustaz pulang dari ziarah anak-anaknya ustaz cakap dia tak b0leh berjauhan dari anak-anak.

“Pihak sana bagi syarat nak duduk dengan anak b0leh adalah dengan mencer4ikan saya sebab mentua dia takkan bagi anak dia bermadu… sebabkan terlalu sayang ustaz saya cakap pada ustaz bawa saya jumpa mak ustaz dan bekas madu untuk saya serahkan ustaz balik.

“Saya mengalah dan tak harapkan apa-apa dari ustaz cuma menunggu masa nak dicer4ikn saja. Dari bulan Februari nak cer4i ada saja masalah datang sampailah saya nekad nak akhiri pada bulan Ramadan demi kebaikan semua tapi saya tahu mengandung pula… tapi saya nekad dengan keputusan untuk mengakhirinya,” ujarnya.

Menerima ketentuan tersebut dengan hati terbuka, Erin meminta masyarakat tidak lagi mengaitkan dirinya dengan pendakwah bebas tersebut. Dalam masa sama, dia mem0h0n maaf kepada mana-mana pihak yang terg0res hati sepanjang perkahwinannya dengan Dai Farhan.

“Saya harap selepas ini t0l0ng jangan kaitkan ustaz dengan saya, apa-apa saya p0st adalah atas diri saya sendiri yang hin4 ini yang baru nak dapat hidayah ini sememangnya tak layak dengan g0l0ngan agamawan.

“Biarlah ustaz jalani kehidupan dia seperti biasa dengan ketenangan dan kebaikan… akhir kata saya ingin meminta maaf kepada sesiapa yang terg0res hati dan terkesan atas pernikahan saya dengan ustaz. Saya tak minta jadi macam ni.

“Saya terima lamaran ustaz dulu kerana ilmu agama dan kebaikan yang saya nampak dalam diri ustaz masa tu dan saya sangat berharap ustaz b0leh membawa saya ke syurga,” katanya.

Pada N0vember tahun lalu, perkahwinan Farhan dengan janda anak lapan iaitu Erin di Makkah mendapat perhatian masyarakat apabila dilakukan tanpa pengetahuan isteri pertamanya Fatin. Bagaimanapun, Nik Farhan kemudiannya mengambil keputusan mencer4ikan isteri pertamanya yang ketika itu sedang sarat mengandung anak kedua mereka.

Percer4ian dengan talak satu itu dilafazkan menerusi rakaman suara di aplikasi What4pps. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Mstar

Leave a Reply