Berkerusi roda beli barang, Abang askar pakaikan makcik OKU ‘Face mask’

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Tul4r askar pakaikan mask kepada seorang wanita yang berkerusi roda. Jom ketahui cerita penuh.

Siapa yang tidak sedih apabila mendapati bahawa ada insan yang sedang dalam kesusahan ketika PKP ini. Lebih-lebih lagi melibatkan warga emas yang kelainan upaya (OKU).

Dalam perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Khairul Zulkefli, dia telah memuat naik satu perkongsian berkenaan sikap mulia anggota tentera yang bertugas apabila membantu seorang makcik.

Bantu pakaikan mask & glove. Warga emas yang juga OKU itu bersendirian tanpa memakai penutup mulut menuju ke pasaraya dengan menggunakan kerusi roda selepas menerima bayaran Bantuan Prihatin Nasional.

Dapat dilihat dengan jelas seorang anggota tentera datang menghampiri makcik tersebut dan memakaikannya penutup mulut dan sarung tangan untuk wanita itu sebelum dia bergerak menuju ke pasaraya.

Terima kasih si baju hijau. Sehubungan dengan perkongsian yang begitu menyentuh hati, wargan3t telah tampil meningg4lkan k0men diruangan Facebo0k sumber.

Rata-rata daripada mereka mengucapkan ribuan terima kasih kepada anggota tentera tersebut. Mereka juga menzahirkan rasa sebak apabila melihat wanita tua yang juga kelainan upaya terpaksa berdikari untuk mencari keperluan harian dalam kondisi seperti itu. Semoga urusan makcik dipermudahkan

Alhamdulillah, masih lagi masyarakat kita ini dipenuhi dengan nilai2 simpati dan tolong menolong. Semoga abang askar mendapat ganjaran pahala yang tidak terhingga dengan meolong golongan yang lebih memerlukan dan memjadi frontliner kepada rakyat Malaysia. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber dari Khairul Zulkefli via OMM.

Leave a Reply