Berkongsi Rezeki-Isteri Arw@h Abam B0cey Beri Bantuan Makanan Kpd Barisan Hadapan

Setiap manusia yang di ciptakan 0leh Allah S.W.T. adalah berbeza-beza samaada dari segi rupa paras, bangsa, keturunan, latar belakang pendidikan termasuk juga ada yang fakir, miskin , kaya, cerdik, kurang cerdik, c@cat angg0ta dan sempurna angg0ta dan sebagainya.

Tetapi sesungguhnya Allah S.W.T. tidak pandang pada fizikal manusia dan yang paling adalah pada hatinya iaitu hati yang bertakwa kepada-Nya. Sesungguhnya 0rang yang paling mulia dikalangan manusia adalah 0rang yang paling bertakwa.

Salah satu sifat 0rang mukmin adalah hati dan jiwanya sentiasa suka bantu membantu. Hati dan jiwanya akan resah apabila berlalu satu hati tidak ada bantuan yang dapat diberikan. Dia akan memberikan bantuan walaupun sekecil mana kepada saudara-sauadara yang perlukan bantuan dan khidmat daripada dirinya.

Isteri kepada pelawak allahy@rham Abam B0cey, Siti Nurhidayah M0hd Ali, 28, berk0ngsi rezeki menghulurkan bantuan makanan kepada ‘fr0ntliners’ yang bekerja di sekitar Sabak Bernam bagi menangani w4bak c0v1d19.

Menerusi sebuah entri di 1nstagram (1G), Hidayah mewakilkan ahli keluarganya untuk keluar menghantar bungkusan tersebut di beberapa buah tempat.

Dalam pada itu, Hidayah tidak lupa untuk sedekahkan al-fatihah kepada arw4h Abam yang men1ngg4l dunia pada 10 Februari lalu akibat dem4m panas. Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar M0khtar Syed M0hd Redzuan, 32 itu men1ngg4lkan se0rang balu dan se0rang anak lelaki yang berusia 10 bulan, Syed Uthman Hamzah Al-Juffery.

Rata-rata pengikut sangat terharu apa yang dibuat 0leh balu Abam ini. Sem0ga ramai lagi dapat membantu pada g0l0ngan yang memerlukan.

Sekadar makluman, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan kerajaan memutuskan untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan, mulai Rabu (18 Mac) hingga 14 April 2020, di seluruh negara.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber Gempak

Leave a Reply