“Bertik t0k apalah dah tua,dah beranak pinak bagai…Zaman Kita Sekarang Mak2 Dah Jadi Tak Tahu Malu”

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Pelak0n dan bekas angg0ta kumpulan Elite, Fiza Halim menegur g0l0ngan ibu-ibu yang bermain aplikasi TikT0kBerk0ngsi vide0 perk0ngsian mengenai TikT0k yang dimuat naik 0leh se0rang selebriti media s0sial, Aisyah Hijanah, Fiza bersetuju dengan pendapat Aisyah.

“Bertik t0k tik t0k apalah hai, dah tua, dah beranak pinak bagai…

“0rang dulu-dulu mana ada macam zaman sekarang ni? Zaman t0k nenek kita, zaman mak kita dulu-dulu, semuanya pemalu.

“Zaman kita sekarang, mak-mak dah jadi tak tahu malu… Apalah nak jadi dengan dunia sekarang? Patutlah dunia macam-macam v1rus keluar,” tulis Fiza.

Dalam pada itu, Aisyah berpendapat kandungan v1de0 yang dik0ngsikan menerusi aplikasi TikT0k akan menentukan sama ada perbuatan sese0rang itu h4ram atau tidak.

“Kalau kita teng0k TikT0k dekat Malaysia banyak c0ntent yang menari. Tapi sebenarnya TikT0k ni banyak je 0rang share benda el0k, c0nt0hnya memasak, bisnes, make up tut0rial.

“Depends, teng0k kepada c0ntent apa yang kita share dekat 0rang. Setiap c0ntent kita ni akan dipers0alkan, jadi sangat b4haya.

“Kita kena jaga-jaga. Kalau kita p0st c0ntent yg h4ram, maka kita pun tahu apa hvkumnya. Tapi kalau kita p0st c0ntent yg baik, pahala maka Insya-Allah itulah saham di Akhirat nanti.

“Kita selalu minta dengan Allah nak keluarga yang baik, tapi apa amalan kita? Anak-anak kita akan ikut cara kita. Jangan kita r0sakkan generasi kita.

“Pendek kata, jagalah maruah kita sebagai se0rang wanita, se0rang ibu dan se0rang isteri ya.. Adalah perasaan malu tu sikit,” tulis Aisyah.

Di ruangan k0men, rata-rata bersetuju dengan pendapat Fiza dan menyelar mereka yang berlebih-lebih ketika melakukan aksi tarian di aplikasi TikT0k.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Gempak

Leave a Reply