“Busuknya hati k0rang…”-Netzen sel4r vde0 par0di seakan2 perli ust Ebit Lew

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Sejak akhir-akhir ini, nama pendakwah terkenal, Ebit Lew semakin hangat diperkatakan, selepas bantuan yang disumbang kepada sebuah keluarga di Kedah telah mendapat tanggapan negatif 0leh sesetengah pihak.

Tidak cukup dengan segala tvduhan dan kec4man, kini ada pula yang sehingga tergamak membuat vide0 seakan-akan memerli bantuan yang diberi 0leh ustaz Ebit Lew kepada keluarga di Kedah tersebut.

Nak tuju dekat siapa vide0 tu

Meskipun tidak dinyatakan dengan jelas tujuan vide0 tersebut dan tidak menyebut mana-mana nama, namun para netzen sudah dapat mengagak ciri-ciri yang dilak0nkan semula menggambarkan situasi yang sama dalam kebanyakkan vide0 ustaz Ebit.

“Depa perguna kita untuk buat vide0, kita perguna depa balik…”

Ni la c0nt0h manusia hati busuk

Tindakan pihak yang membuat vide0 par0di tersebut telah mencetuskan rasa tidak senang dalam kalangan netzen, yang menyifatkan tindakan itu mampu menimbulkan pelbagai fitn4h.

Seperti pernah dikatakan 0leh ustaz Ebit Lew, jika kita tidak mampu untuk melakukan kebaikkan, jangalan kita menjadi penghalang 0rang melakukan kebaikkan. Ustaz Ebit Lew di Faceb00k mem0h0n maaf andai ada yang tersinggung.

Tak apa 0rang buat kita

Penat sangat rasa. Tapi bahagia sangat. Syukur pada Allah. Teringat mak dulu senyum bagi nasihat. Takper 0rang buat kita. Jangan kita buat 0rang. Selalu maafkan 0rang lain dan d0akan semua 0rang bahagia dan masuk syurga.

Kita hidup untuk Allah sayang. Jika ada kebaikan yang Allah terima saya hadiahkan buat arw4h mak saya. Rindu bidadari dan anak-anak. Rindu ayah di kampung. Nak balik kl cepat lepas selesai semuanya.

Dah berlalu bertahun dalam kerja khidmat dan berk0ngsi kasih sayang semenjak kecil. Entah berapa hari lagi yang tinggal. Biarlah baki hidup ini dalam kebaikan. Jika Allah takdirkan walau berapa waktu yang tinggal. Masa tu sangat sekejap berlalu. Sedangkan banyak kerja dan amanah yang terlalu jauh dari sempurna.

Saya tak berniat s4kitkan hati sesiapa

Saya jahil, tak pndai. Saya bukan ustaz. Saya bukan sesiapa. Cuma cina belajar Islam. Terima kaseh semua terlalu ramai guru, keluarga dan sahabat mend0akan dan beri semangat. Allah sahaja balas semuanya.

Saya sekali lagi minta maaf pada semua. Saya tak berniat nak s4kitkan hati sesiapa pun. Betul ni. Maafkan saya yer semua. Saya p0h0n maaf pada semua yer. D0akan terlalu ramai lagi 0rang memerlukan bantuan dan s0k0ngan.

Bagaimana kita b0leh lena sedangkan ada 0rang tidak dapat tidur lena kerana nasib mereka dengan kita tak sama. Walau memberi minum pada kucing atau anjing walau sedikit pun dipandang 0leh Allah. Walau kita tak dapat bantu mereka semua. Kita buatlah apa yang kita termampu.

Belajarlah melihat dengan cinta. Mendengar dengan cinta. Melalui hidup dengan cinta. Janganlah menyalahkan sesiapa kerana setiap kita bertanggungjawab atas diri kita dan masyarakat kita didepan Allah nanti. Semuanya sehingga satu hari nanti kita mendapat RedhaNya. Redha Allah segala-galanya. Usahlah takut k3jian atau penghin3an 0rang tapi yang paling menakutkan kemurkaan Allah-ebitlew

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit 0hmymedia

Leave a Reply