Cukup satu tahun suami tak sentuh aku.0neday dia bawa aku h0neym00n..sekali aku terkena

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Assalamualaikum. Aku kenalkan diri aku sebagai Fifi, berusia 29 tahun dan dah berkahwin 6 tahun. Aku tidak tahu bagaimana nak mulakan cerita ni. Sebelum berkahwin, aku dan suami (aku gelarkan Shahrill) bercinta 5 tahun. Sebelum bertunang, Shahrill kant0i ada perempuan lain selepas kerap kali 0utstati0n. Aku memutuskan hubungan dan menukar n0mb0r telef0n.

Tapi Shahrill berusaha untuk pujuk aku kembali, Shahrill mencari aku di tempat kerja dan berjanji untuk berubah. Aku meletakkan syarat supaya kami bertunang dan bernikah dalam masa terdekat.

Shahrill menunaikan janji meminangku dan bernikah selepas 2 bulan bertunang. 5 hari sebelum bernikah, Shahrill meluahkan rasa dia berubah hati dan tak dapat lupakan perempuan tu dan bercadang membatalkan pernikahan kami.

Shahrill bawak aku bercuti dan dalam keadaan paksa Shahrill ‘merg0l’ aku. Kenapa aku cakap merg0l? Sebab tanpa kerelaan hati aku yang tawar selepas tau dia tak sentuh aku sebab masih nak kan perempuan tu. Aku ‘dirg0l’ sambil aku menangis.

Selepas tu, setahun b0leh kira dengan jari berapa kali Shahrill menyentuh aku. Setahun selepas kejadian tersebut (fasa bahagia aku), Shahrill kant0i lagi dengan perempuan lain. Kali ni aku t4ngkap dia berwhats4pp lvcah, mereka berk0ngsi gambar lvcah masing2.

Aku larikan diri dan bermalam di h0tel 3 hari. Tapi masih berhubung dengan Shahrill. Aku mintak izin untuk menenangkan diri. Dan ianya berakhir apabila aku menyuruh Shahrill call perempuan tu depan aku. Mengaku dia beristeri dan st0p berhubung. Selesai bab tu.

Next, juga setahun aku baru nak bahagia dan pulih dari kemvrungan dan 4nxiety attck, Shahrill perlu ke 0utstati0n luar negeri selama 3 minggu. Masa tu aku 0k dan biarkan dia pergi tanpa langsung rasa syak wasangka kerana dia dah berubah dan menjalankan tanggungjawab batin dia seperti biasa. Ada jugak hari yang Shahrill b00king flight untuk aku ke tempat dia 0utstati0n.

0n the sp0t aku suruh Shahrill call perempuan tu untuk berterus terang dia dah kawin. Shahrill buat apa yang aku suruh. Kemvrungan aku datang semula. Malah makin teruk hari2 aku menangis, tak dapat tidur dan kurang selera makan.

Aku ingatkan pend3ritaan aku sampai di situ, rupanya tak. Senangnya Shahrill berlak0n dengan airmata buat aku percayakan dia.

2 minggu selepas tu, Shahrill perlu 0utstati0n (tentang 0utstati0n dia betul, cuma dia akan pergi awal untuk jumpa perempuan tu). Naluri aku kuat untuk h4ck whats4pp Shahrill tanpa pengetahuan dia.

Pagi tu sebelum bert0lak kami sempat berpelukan dan aku menangis dipelukan dia sambil bercakap aku tak kuat jangan khi4nati aku lagi. Dia mengiyakan dan berlalu pergi.

Sungguh gerak hati aku tepat, aku check whats4pp Shahrill yang aku h4ck. Ya allah, Shahrill dalam perjalanan jumpa perempuan tu. Mereke berwhats4pp plan keluar ke mana.

Sebulan telah berlalu, aku masih kemurungan dan perlu makan ubat. Shahrill hari2 akan mintak maaf dan peluk cium aku. Aku masih tak “m0ve 0n”. Hampir setiap hari aku diser4ng 4nxiety attck, berpeluh, jantung berdegup laju, tangan kaki menggigil dan terasa lemah.

Hari2 aku hanya terbaring kaku tanpa buat apa2. Seminggu pertama selepas kejadian, aku tak dapat menguruskan diri aku dengan sempurna.

Aku masih menangis hari2 mengenangkan apa salah aku. Kenapa aku diperlakukan begini. Kenapa dia tak lepaskan aku kalau dia tak suka pada aku. Kenapa perlu simpan aku sedangkan dia seringkali cur4ng dengan aku.

Aku bukan seperti aku yang dulu. Aku se0rang yang happy g0 lucky, di sek0lah aku lah ketua pengawas, ketua kawad. Di kampung ,aku terkenal sebab sikap ramah dan baik aku dengan semua 0rang. Saudara mara aku kenal aku dengan sikap periang, dan bila aku tak balik kampung mereka akan call cakap tanpa aku tak meriah rumah.

Pernah 1 hari aku tersentak dengan s0alan pakcik aku. Dia datang ke rumah terus ke dapur tempat aku berada, dia bercakap,

“Ada masalah apa2 ke Fifi? Kenapa muka Fifi lain. Pakcik pelik kalau Fifi balik tapi rumah sunyi. Dulu pakcik sampai kt luar pun dah dengar suara Fifi dari dalam. Fifi sihat ke?”.

Allah, tersentak aku. Pakcik aku pun sedar ‘kehilangan’ diri aku yang sebenar.

Ibu, ayah, adik2, pakcik2 , makcik2. Maafkan Fifi. Fifi dah tak macam dulu. Fifi s4kit, Fifi perlu makan ubat. Fifi takut jumpa 0rang, berat Fifi dah turun 7 kil0, Fifi terperap dirumah hari2. Fifi menangis. Fifi sayang Shahrill. Kalau Shahrill tak sayang Fifi, Fifi rela dicer4ikan.

Fifi tak mintak semua ni. Fifi tak kuat. Macam mana Fifi nak mintak t0l0ng sedangkan sekelumit kuman pun Fifi tak pernah share apa2 masalah Fifi dengan 0rang. Fifi tanggung semuanya sendiri. Fifi tak nak menyusahkan semua. Fifi yang pilih Shahrill. Allah pilih Fifi untuk lalui semua ni.

D0akan Fifi dari jauh. D0akan semangat Fifi pulih. D0akan Shahrill berubah ke arah lebih baik. Sebab Fifi dah tak kuat, Fifi sekarang seperti tebing sungai yang menanti masa untuk runtuh dan hanyut.

Fifi takut. Fifi takut kesabaran Fifi diuji lagi. Fifi takut Fifi mengakhirkan ny4wa Fifi ditangan sendiri. T0l0ng Fifi. Fifi tak larat. Fifi tak kuat. Kepada perempuan diluar sana, aku tak salahkan k0rang kalau k0rang bercinta tanpa tahu laki tu suami 0rang. Tapi bila k0rang tau tapi masih meneruskan hubungan, k0rang memang nak menjatuhkan kaum k0rang sendiri.

Mintak semangat semua. Saya dalam fasa kemurungan yang teruk, perlu ambil ubat dan jumpa d0kt0r. Saya bukan diri saya sekarang. Dengarlah luahakan aku Ya Allah insan ter4niaya. Aku lemah.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih!

Leave a Reply