Dahi Yusoff B3njol Dan Leb4m,Aliff Syukri Ded4h Puncanya.Netzen K0ngsi Petua Yg Jarang2 Kita Dengar

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Pengasas k0smetik, Datuk Seri Aliff Syukri ada berk0ngsi keadaan terkini anak keempatnya, Yus0ff Al Qardawi yang mengalami b3ngkak di bahagian dahi kerana terjatuh.

Malah menerusi beberapa lampiran f0t0 kandid yang dik0ngsi di Instagram, bahagian dahi kanak-kanak berkenaan dilihat turut mempunyai kesan leb4m. Aliff bagaimanapun mengakui anak lelakinya itu terlalu aktif dan apa yang berlaku itu adalah satu hal biasa.

“Kalau anak 0rg lain abah dah vir4l dah ni. Yus0ff dan b3nj0l x dapat dipis4hkan. @yus0ffalqardawi_terlajaklaris anak yg terlalu aktif, jatuh dan b3nj0l tu mcm dah biasa je.

“Dah kebal jatuh mcm mana pun x nangis!! Tapi abah yg risau yus0ff 00ii. Cepat nau hilangnya. Abah pusing kejap je yus0ff dah hilang,” tulis usahawan yang kini muncul menerusi single Cuba Bahagia Ini lagi.

Keadaan yang dikemaskini 0leh Aliff menerusi akaun Instagramnya itu menarik perhatian netzen yang rata-ratanya risaukan keadaan si cilik itu. Malah, tidak kurang juga yang berk0ngsi tips untuk mengurangkan benj0l pada dahi Yus0ff.

Antaranya menuam ais atau air suam di dahi Yus0ff dan ada juga yang mencadangkan beberapa pr0duk terbaik untuk rawatan itu. Namun, tidak kurang juga yang berk0ngsi pelbagai petua lain yang mungkin ada baru pertama kali dengar.

“Datuk selawat dan sapukan susu pekat dan biarkan kering kat benj0l Yus0ff. Es0k cuci. Nanti benj0l akan susut dengan cepat,” saran @rynaabriana.

“Datuk kena ambil daun sireh tu layukan atas api. Dah agak panas sikit tepek kat benj0l Yus0ff tu nanti cepat hilang benj0l dan lebam,” tambah @rimaasing.

“Datuk asah buah pala dan kayu manis. Letak kat benj0l tu. Insya-Allah nanti bengkak susut dan lebam pun kurang. Lagi bagus sapu masa baru kena. Tak jadi benj0l dan lebam,” kata @nieta_har0n.

“Alahai… benj0l dah dahi. Petua yang selalu suami saya guna cepat-cepat pecahkan bawang besar, tenyeh dekat benj0 tu. Cepat surut dan hilang,” saran @kafebuku_darunnajah.

“Petua jika anak jatuh benj0l ambil bawang putih dengan nasi tumbuk kasar sapu berulang kali pada tempat benj0l itu,” kata @luvvynaa.

“Cepat-cepat g0s0k guna rambut Datin, hilang benj0l tu. Petua itu saya guna buat anak-anak saya,” nasihat @midalakem.

Kebanyakannya menyarankan agar Aliff Syukri segera mendapatkan pemeriksaan d0kt0r bagi mendapatkan kepastiaan keadaan sebenar Yus0ff. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! F0t0 Instagram Aliff Syukri kredit MH, Gempak

Leave a Reply