Dari K0ma Hingga Sekarang Jaga, Ad4kah Ini Perjuangan Terakhir Umy-Luahan Terbaru Siti Rohayu

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Kisah peng0rb4nan se0rang isteri bernama Siti R0hayu menjaga suaminya Muhamad Ridhwan M0hd Zaki, yang terlantar akibat kmIangan jalan raya pernah meraih perhatian ramai sekitar 0g0s 2017.

Ramai kagum dengan kegigihan Siti R0hayu atau mesra dipanggil Umy yang berjuang menjaga dan merangsang daya ingatan suaminya dengan harapan insan kesayangannya kembali pulih.

Kesetiaan Umy berada di sisi suami di waktu yang sukar itu telah mendapat liputan beberapa p0rtal dan akhbar terkenal tanah air. Bagaimanapun, awal Mei lalu, siapa sangka ujian hebat datang menduga ketika isteri cekal ini gigih menjaga suami tercinta.

Menerusi satu p0sting di Faceb00k, Umy telah mend4kwa dirinya dif1tnah berkh4Iwat dalam rumah sendiri sewaktu berada dalam bilik bersama suami.

Menurutnya lelaki bukan muhrim yang dikaitkan dengannya itu adalah adik angkat keluarga mereka sendiri. Sejak itu, banyak cerita-cerita lain timbul susulan dari k3s tngkapan kh4lwatnya itu.

Antara lain terdapat individu menud0h Umy menggunakan keadaan kesihatan suaminya bagi meraih simpati 0rang ramai bagi tujuan memungut derma.

Menyangkal tud0han itu, Umy mengatakan beliau bekerja keras mencari rezeki dengan berniaga, termasuk menjual buku berkenaan kisah hidupnya. Sementara dalam hantaran terbaru, Umy meminta 0rang ramai yang tidak mengenalinya agar tidak cepat menjatuhkan hvkum.

Berikut hantaran terbaru ditulis Siti R0hayu aka Umy;

“Adakah ini ini perjuangan terakhir umy? Serah pada Allah, Hanya dia yang berhak menilai keikhlasan Hati, Dari k0ma hingga sekarang jaga dengan penuh kasih sayang, setiap perkembangan di update untuk memberi semangat berk0ngsi pengalaman dengan semua.

Tapi sekarang semuanya disalah erti tapi takpe, redha dengan ape yang berlaku. Sem0ga aby bertambah sembuh. Ramai yang kata umy men1pu pasal kesihatan aby, kami ada surat h0spital, f0ll0w up dekat h0spital husm. Netzen yang baru mengenali kami terus meng3cam kata umy gunakan aby. Hujung tahun lepas lagi umy kata aby tengah belajar t0ngkat 4, bertambah baik sekarang.

Dia dah mampu berjalan tapi tak sempurna, paha sebelah kanan dia tak kuat tapi d0kt0r tidak sy0rkan untuk dia berjalan sebab risau ment4l dia yang kadang-kadang tidak stabil.”

”Kadang-kadang pelik.. mereka bercakap ibarat mereka yang berada ditempat umy, ibarat mereka yang jaga bertahun-tahun. Umy bukan nak pujian, cukuplah mend0akan supaya kami dapat hidup bahagia dan sempurna seperti 0rang lain. Apa-apa pun SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI buat semua kami menyusun 10 jari mem0h0n maaf kepada semua.” akhiri Umy”

Sebelum ini k3s Siti R0hayu tular di laman s0sial apabila did4kwa berkh4lwat dengan se0rang lelaki berumur 28 tahun ketika beberapa lagi ahli keluarga lain ada bersama di rumah.

Menurutnya, adik angkatnya banyak membantu menguruskan suami kerana keadaan fizikal suami yang berbadan besar menyukarkan mereka mengangkatnya dengan kudrat tenaga perempuan.

“Isu ini timbul apabila ada yang menyangka saya berdua-duaan dengannya sedangkan hakikat sebenar ketika kejadian, saya dengan suami dan anak-anak dalam bilik. Sementara, di ruang tamu kakak serta dua anaknya sedang berehat sementara adik angkat juga berada di situ,” katanya.

Siti R0hayu berkata, mungkin disebabkan sudah kenal lama dengan adik angkat yang dianggap seperti adik sendiri dia tidak menyangka melakukan kesalahan dengan membenarkan lelaki bukan mahram tinggal bersama mereka.

“Sedangkan tindakan itu adalah satu kesalahan mengikut undang-undang syariah di bawah kesalahan khalwat. Apa yang berlaku adalah isu salah faham jika dari awal saya sedar benda ini salah saya tidak akan ambil risik0 membenarkannya tinggal bersama walau apa saja alasan,” katanya.

Dia berkata, walaupun terpaksa berdepan dengan ujian berat ini tambah pula di bulan Ramadan dia tidak akan berpis4h dengan suami biar apa jua rintangan menanti di hadapan.

Kisah peng0rbanan Siti R0hayu menjaga suaminya Muhamad Ridhwan M0hd Zaki, 27, yang terlantar akibat kem4langan jalan raya pernah dilap0rkan Harian Metr0 pada 0g0s 2017. Wanita itu berjuang menjaga dan merangsang daya ingatan suaminya dengan harapan insan kesayangannya kembali pulih.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih!

Leave a Reply