“Dia tak nak mengaku..”-Adik Rizal,M4ngsa Bvli Rahsiakan Dekat Ibu

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Nampaknya vide0 k3s bvli adik Rizal yang berumur 12 tahun dari Ind0nesia ini telah mendapat perhatian netzen kita. Ramai yang m4rah dan sedih melihat nasib adik Rizal.

Makin sebak rasanya bila dapat tahu siapa adik Rizal ini, rupa-rupanya dia berniaga satu makanan yang dikenali sebagai pastel untuk bantu ibu nak tampung keluarga dan beli lampin adiknya yang masih kecil.

Menurut ibunya, adik Rizal ini adalah anaknya yang sangat memberi perhatian terhadap ibunya. Menerusi Tribun, ibunya menjelaskan bahawa dia telah melakukan perniagaan itu selama setahun.

Untung jualan sehari RM 2.93 sen

Wang yang dia dapat akan buat untuk bantu beli lampin anaknya, tapi sedih betul apabila ibunya cerita masa hari dia dibvli tu dia balik rumah dia cuma cium adiknya dan minta maaf hari tersebut dia tak dpaat nak belikan lampin.

Dengan jumlah sehari Rp 10 ribu (Rm 2.93 sen), setengah hasil jualan akan diberikan kepada ibu untuk belikan lampin adik, dan setengah lagi akan dibuat belanja sek0lah.

Kata ibunya yang dikenali sebagai Dahlia ini lagi, dia pernah melarang Rizal untuk berniaga tetapi dia akan menagis, ini kerana ibunya pernah mendapat khabar sebelum ini yang dia dibvli.

Tapi jika dilarang dia akan senyap-senyap keluar untuk berniaga.

Tak nak mengaku dekat ibu kena bvli

Pada mulanya Rizal tak nak mengaku pasal masalah yang dia hadapi ini kerana tak nak ibu dia jadi bimbang. Malah dia asyik berdallih apabila ditanya pasal hal lvka.

“Semalam dia balik terus pergi cium asiknya. Minta maaf sebab tak dapat nak carikan duit beli lampin”

Ibunya jadi terkejut, bila ditanya dia tak b0leh jawab, bagaimanapun ia mula diketahui apabila khabar tul4r berita itu 0leh jirannya.

Alah sedihnya, apapun budak-budak yang bvli tu pun dah kena t4ngkap dah pun. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit l0bakmerah

Leave a Reply