Ex Suami Dah Berkahwin Lain Dengan Lawyer Tapi Masalahnya Perempuan Tu Tak Cantik Macam Mana Ex Suami Aku Berselera

Gambar diatas adalah untuk ilustrasi sahaja.Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Assalamualaikum. Aku suri rumah. Dan ex suami aku bekerja sebagai penjawat awam, kami berkahwin selama 7 tahun dan telah pun bercer4i selama 4 tahun. Masa kami berkahwin ex suami aku dia s4kit akibat kem4langan patah tulang rusvk tak boleh bergerak nak urus diri sendiri.

Semenjak suami sakit mak mertua aku yang jaga suami dekat rumah sebab aku tak larat nak jaga suami lagi2 basuh berak aku memang pengeli, aku tak biasa hidup susah. Tak lama lepas tu aku failkn pencer4ian. Waktu kami bercer4i. Hak hadanah suami bagi dekat aku sebab anqk2 aku kecik2 lagi. Kami ada 3 orang anak. 2 laki 1 perempuan. Dan nafkah anak2 akan potong melalui gaji bekas suami tiap2 bulan.

Lagi pun masa ex suami tak terdaya ada lelaki bujang ni suka dekat aku. Katanya nak buat aku jadi isteri dia bila aku dah bercer4i. Masa aku dah berkahwin, nafkah anak2 bekas suami memang tetap beri dan anak2 kami suami baru aku suruh hantar ke kampung untuk mak aku jaga dan aku akur..

waktu bercer4i rumah lama bekas suami aku tuntut aset rumah tersebut dn bekas suami terpaksa jual rumah dn duit hasil jualan rumah hakim tetapkn sikit suku kepada aku. Asalnya bekas suami ckp dia tak nk jual rumah ni. Rumah dia beli ni untuk aku dn ank2 tinggal. biar dia sorang yang keluar dr rumah duduk rumah sewa.

Ceritanya sekarang bekas suami dah berkahwin lain dengan lawyer tapi masalahnya perempuan tu tak cantik macam mana bekas suami aku berselera siap puji2 pandai masak lah, pandai layan suami lah, apa dulu aku tak pandai layan dia, ya memang dlu aku selalu tapau je tapi layanan atas katil semua tip top.

Mereka mempunyai ank usia 8 bulan. Setelah dorang berkahwin bekas suami ada membeli rumah baru, moto dn kereta baru untuk bini baru dia. Aku cakap dengan bekas suami yang aku nak tuntut rumah yang bini dia duduk sebab anak aku 3 org ni berhak keatas harta rumah tu.

wktu dengan aku dulu dia beli rumah single story je. tak dela semewah skrg. Bila dengan bini baru ni dia beli rumah Semi D.. B€tìn4 tu boleh hasut ex laki aku ckp aku tak de hak atas rumah ni! tak pasal2 bekas suami aku ckp aku tak sedar diri tak reti bersyukur! hello.

ko tu b€tin4 tak sedar diri. Dah la rampas suami aku. bila2 masa je aku boleh suruh bekas laki aku cer4ikan kau! Dan kawin dengan aku okey! Sebab aku cinta pertama dia dan aku ad 3 anak dengan dia. Kau tunggu..Sumber KRT

Kesimpulannya, Apabila perempuan gila talak. KEBIASAANNYA kaum perempuan selalu menceritakan bagaimana buruknya kaum lelaki bila g1la talak, maksudnya masih terg1la-g1lakan isteri yang dicer4ikan.

Tetapi bagaimana pula kalau perempuan yang gila talak? Ini nak ceritakan mengenai seorang kawan Bro yang berkahwin dengan seorang duda terus diganggu oleh bekas isteri lelaki berkenaan. Pelbagai usaha dilakukan oleh perempuan tersebut termasuklah menudvh kawan Bro tu peramp4s suami orang sedangkan hakikatnya lelaki itu bertemu dengan kawan Bro selepas beberapa tahun bercer4i.

Maknanya, percer4ian yang berlaku bukan disebabkan kehadiran kawan Bro tetapi kerana kegagalan perempuan berkenaan menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri sehingga memungkinkan percer4ian berlaku. Bro bukan hendak memihak kepada kawan Bro tetapi sebagai manusia kita tidak boleh menafikan fakta kerana yang benar itu benar, yang salah itu salah.

Akibat gangguan yang dilakukan oleh bekas isteri tersebut, kawan Bro terpaksa beberapa kali menukar nombor telefonnya, kalau tidak, siang malam SMS yang bukan-bukan diterima olehnya. Bro hairan kenapa perempuan itu hendak ganggu kawan Bro tersebut sedangkan semasa kahwin dulu tidak mahu layan suami betul-betul, bila dah bercer4i mulalah nak jadi “h4ntu raya tak bertuan” kacau kehidupan orang lain.

Mungkin perempuan itu tidak boleh terima hakikat kerana anak-anaknya menerima dengan baik ibu tiri mereka, apatah lagi kawan Bro layan anak-anak tirinya bagaikan anak kandung sendiri. Lanjutan itu tidak wujud sekumit pun perasaan benci anak-anak tiri tersebut kepada emak tiri mereka. Sepatutnya perempuan yang berkenaan bersyukur kerana biar pun dia sudah tidak ada jod0h dengan suaminya tetapi anak-anaknya hidup bahagia.

Tetapi mal4ngnya, perempuan berkenaan tidak puas hati dan seperti biasa perasaan benci kaum hawa lebih dahsyat daripada kaum lelaki sebab itulah dia ganggu kehidupan bahagia kawan Bro itu. Sebab itulah Bro hendaklah nasihat kaum perempuan, apabila bergelar isteri jagalah rumah tangga dengan sebaik-baiknya. Berusahalah menjadi isteri yang terbaik di muka bumi Allah SWT ini. Jangan bertindak ikut emosi apabila masalah berlaku sebaliknya selesailah dengan cara sebaik-baiknya.

Bro selalu memperingatkan kawan-kawan perempuan Bro supaya dalam apa juga tindakan jangan sampai suami, tunang atau teman lelaki mereka “pejam mata”. Maksud Bro, apabila seseorang lelaki “pejam mata” maka dia boleh melakukan tindakan di luar dugaan termasuklah memutuskan hubungan tanpa mahu fikir apa-apa lagi.

Bro sudah saksikan bagaimana kawan-kawan lelaki Bro yang baik, penyabar dan penyayang akhirnya seolah-olah menjadi “lelaki paling kejam”, bukan kerana mereka mahu bersikap demikian tetapi akibat terpaksa. Segala-galanya kerana pasangannya mereka bertindak di luar batasan yang menguji kesabaran mereka ke tahap maksimum.

Ada kawan Bro yang mempunyai anak lima dah besar-besar belaka pun bercerai, segalanya kerana isteri tidak mahu berubah perangai dan terus melakukan kesalahan yang sama sejak awal perkahwinan lagi.

Kaum wanita kena ingat bahawa perkahwinan bukanlah bermakna mereka boleh melakukan apa sahaja kepada suami mereka, jangan ingat apabila suami mereka baik dan sabar, lelaki tersebut akan terus bersabar dengan kerenah atau perangai buruk mereka.

Perkara paling bahaya apabila si suami membandingkan perangai isteri dengan wanita-wanita yang dia temui sama ada di pejabat atau ketika melaksanakan urusan kerja. Apabila perbandingan itu dilakukan ia permulaan kepada keretakan rumah tangga, apatah lagi apabila si suami merasakan di luar lebih damai berbanding balik ke rumah yang bagaikan berada dalam “kandang singa betina”.

Justeru kepada perempuan-perempuan yang gila talak atau telah bercer4i kerana kesilapan sendiri tak payahlah hendak menganggu gugat kehidupan suami anda, biarlah dia bahagia dengan orang lain. Kalau rasa bekas suami tidak adil dalam pembahagian nafkah biar mahkamah selesaikan, tak usah buat kerja g1la dengan menyer4ng atau menganggu isteri atau pasangan baru bekas suami. Sumber jonnyszetalk. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan salah.. Terima Kasih!

Leave a Reply