“Hati saya macam rasa berhutang,rasa macam dah dijentik..”-Gadis Trivag0 Kini Berhijab

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Pengacara HLive!, Dahlia Shazwan mengakui keputusan untuk berhijab adalah kerana dia merasakan inilah petunjuk yang diberikan 0leh Allah SWT. Menurut Dahlia atau nama sebenarnya Dahlia Shazwan M0hd Amin, 32, keputusan itu dilakukan selepas pulang daripada menunaikan ibadah umrah.

“Saya dah balik umrah nak dekat sebulan yang lalu. Ingatkan nak berhijab masa bulan Ramadan tapi macam tak nak tangguh t@kut tak sempat. Saya beritahu diri saya, nak tingkatkan secara r0hani dulu barulah berhijab tapi makin hari rasa macam Tuhan tengah tunggu untuk saya bergerak.

“Hati saya macam rasa berhut@ng, rasa macam dah dijentik. Tapi kalau saya biarkan sahaja benda tu, t@kut lepas ni tak dapat petunjuk tu. Jadi, saya pun pakai hijab,” ujar Dahlia ketika dihubungi Gempak.

Pada siaran langsung HLive! malam tadi, Dahlia kelihatan manis mengenakan hijab dari r0na krim ketika mengacarakan pr0gram tersebut. Sudah mengenakan hijab sejak tiga hari lalu, wanita yang p0pular menerusi iklan Trivag0 ini mendapat s0k0ngan yang penuh daripada suami, ahli keluarga dan teman rapat.

“Saya bertuah dikelilingi keluarga, suami dan teman yang sangat memberikan s0k0ngan. Ada antara teman yang turut berk0ngsi pengalaman pakai tudung buat kali pertama dan saya sangat hargainya,” katanya lagi.

Malah, Dahlia turut dilihat berk0ngsi sekeping f0t0 berhijab yang dimuat naik 0leh rakan sekerja, Mya Zulkifli di ruangan IG St0ry miliknya.

Hasil tinjauan Gempak di ruangan k0men f0t0 tersebut, rata-rata rakan selebriti dan wargamaya memuji penampilan terbaru bekas peserta 0n Air musim pertama ini.

“0MG s0 cantik sis!” k0men rakan pengacara Adriana Adnan.

“Alhamdulillah, hidayah itu milik Allah,” kata rakan pengacara Alif Farhan.

“Awek Trivag0 dah pakai tudung lah. Cantiknya!” puji se0rang wargamaya.

“Alhamdulillah, cantiknya,” k0men se0rang wargamaya lagi.

Terdahulu, Dahlia mendirikan rumah tangga dengan Shafiq Ismet pada 23 Julai 2016. Pasangan ini telah dikurniakan se0rang anak perempuan yang diberi nama Freda pada 22 Februari 2018. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Gempak

Leave a Reply