Isteriku ustazah dan hampir 2tahun perkahwinan kami tapi sikit pun tak pernah sentuh dia sbb ada benda yg aku tak jangka..

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Nama saya Man, asal KL tapi bekerja di perak. Kerja syarikat swasta. Umur hujung 20 an. Cuma nak k0ngsi kisah ringkas buat pengajaran untuk pembaca semua.Saya sudah berkahwin hampir 2 tahun, belum dikurniakan cahaya mata.

Perkahwinan kami asasnya suka sama suka, tapi sangat jarang berhubung dalam temp0h bertunang, jadi b0leh katakan kami bercinta selepas nikah.

Dalam temp0h bertunang alhamdulillah tiada apa-apa halangan antara dia dan saya, namun ujian saya berbeza, saya diuji selepas berkahwin. Awal perkahwinan kami bahagia, kami sempat berbulan madu, berjalan-jalan, 0rang kata kentut masih wangi.

Bini depan mata b0leh teng0k je, asal berjumpa tengah cuti, asal nak cakap penat, cakap ngant0k. Sebab tu belum ada anak.

Ada yang pernah cakap kenapa tak ikut bini pindah sekali kan lagi mudah kawalan, saya bukan taknak, tapi alhamdulillah rezeki saya kerja kat sini gaji hampir 5k, kalau ikutkan dia tak payah kerja pun b0leh, cukup sangat nak sara, saya bukan tak pernah applykan sek0lah area sini, dapat dah pun, tapi bini yang taknak, yelah sana dekat dengan rumah dia.

Cerita ni berlarutan sampailah beberapa bulan lepas saya balik, Allah nak tunjuk kat saya, bini saya lupa l0g 0ut fb dia kat lapt0p, saya buka; sangat terkejut, saya ambik jugak hp dia (waktu dia tidur) saya buka (mujur saya pernah nampak dia taip passw0rd), dalam tu bukti semua kekusutan saya terjawab.

Rupanya bini saya ni s0ngsang. Allah.. saya sgt terkejut,mengucap panjang saya, saya tgk gmbar vde0 whats4pp sgt menj1jikan. Sy tak sangka dia mcm tu, dan sy check balik kt FB dia, sebenarnya benda ni da berlarutan 2 3 tahun sebelum sy kahwini dia lagi.

Hampir 2 jam saya dengar dan membalas, selama ni yang saya anggap bini yang baik, s0lat malam tak tinggal, tapi ini perbuatan dia belakang saya.Pagi tulah terb0ngkar semua.

Dia dah mula tinggi suara, m4rahkan saya, salahkan saya, se0lah saya membuka 4ib dan pek0ng dia, tapi saya tak tahu macam mana, saya tak marah kat dia, saya bagi peluang kat dia, dengan harapan bini saya berubah dan menyesal perbuatan dia tu.

Cikgu agama apakah begitu ? Silap hari bulan anak murid jadi mngsa, saya walaupun bukan ust tapi saya tahu basic agama, saya tahu mana h4ram mana halal, patutlah makin tak bertanggungjawab,

Selama ni f0kus dia kat kawan s0ngsng dia tu, dan lagi sadis, kawan dia pun baru berkahwin, kesian suami dia sama macam saya nanti. Dan saya ada terbaca, g0l0ngan s0nsang terutamanya perempuan ada lah yang paling susah sekali nak kesan, el0k berjubah, el0k bertudung labuh.

Dan kalau takde bukti, saya tak rasa keluarga dia b0leh terima, sebab dia keluarga yang baik-baik, kebanyakan adik beradik dia mengajar agama, jadi kalau saya balik hujung bulan ni, akan ada k0nflik terbesar yang akan jadi.

Saya tak tahu apa perlu buat sekarang, nak berhadapan dengan keluarga, kawan2, staff syarikat, kalau jadi berpis4h, saya rasa macam saya buat satu kesalahan paling besar dalam hidup, track rec0rd saya dah buruk, saya menyumbang angka pencer4ian.

Saya rasa tu dulu cerita saya, tak mampu nak taip dalam sedih ni, kalau rasa kahwin b0leh datang mudharat pada diri dan 0rang lain, lebih baik jangan berkahwin, sudahnya masing-masing dalam kesusahan.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih!

Leave a Reply