Janji Nak Bayar 16Mei,Sekali Surat Ni Yg Khir Rahman Terima

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Pengarah teater K0rvpsi Dewan Semandung, Khir Rahman menyatakan kekesalan terhadap tindakan penerbitnya, Fauziah Ahmad Daud yang sekali lagi memungkiri janji untuk membayar wang tertunggak sejak beberapa bulan lalu.

Kata Khir, 0gy mengambil pendekatan melantik syarikat gu4man dan menghantar surat penyelesaian bayaran tertunggak yang dijadualkan pada 16 Mei lalu (Sabtu).

“Sejak hal ini menjadi vir4l, sekitar 8 Mei lepas, Kak 0gy, melalui sebuah syarikat pegu4m, Tetuan Akram Hizri Azad & Azmir telah menghantar surat tawaran penyelesaian untuk bayaran kami yang masih tertunggak itu.

“Surat tawaran itu menyatakan bahawa ada di antara kami yang akan dibayar terus 100 peratus dan ada pula yang akan dibayar 50 peratus pada 16 Mei. Malangnya, dari syarikat gu4man yang sama sehari sebelum 16 Mei, sampai lagi satu surat memberitahu pembayaran akan ditangguhkan.

“Ya ..ditangguhkan ke suatu tarikh yang tak dapat dipastikan lagi, bererti dimungkiri lagi. Cuma kali ni, belum pun sempat menandatangani k0ntrak tawaran baru, penangguhan pula yang diberitahu. Ini sangat mengecewakan,” tulisnya menerusi akaun Tw1tter.

Khir difahamkan punca penangguhan itu disebabkan ketidakcukupan dana untuk membayar tenaga pr0duksi yang terbabit. Justeru, Khir merayu kepada pelak0n terbabit agar menjelaskan hut4ngnya dan menyelesaikan kemelut yang berlaku.

“Sila bayar hak kami…saya m0h0n! Mencari dana adalah sebelum melaksanakan satu-satu pr0duksi, bukan sesudah. Jangan guna k3s-k3s begini untuk m0h0n simpati mengaut untung perniagaan. Kami ni bukan pihak yang menekan Kak 0gy sebaliknya kami yang tertekan dengan p4lsunya janji-janji Kak 0gy.

“Kami telah beri Kak 0gy kepercayaan sepenuhnya walaupun sebenarnya kami tak faham macam mana Kak 0gy nak bayar duit kami melalui pr0m0si yang kurang dari 2 minggu dan hanya 3 malam persembahan.

“Kami telah jaga nama Kak 0gy, kami bersungguh-sungguh menghasilkan pementasan yang baik. Saya m0h0n agar Kak 0gy tunaikan amanah tanggungjawabnya sebagai penerbit. Saya d0a agar kemelut ini segera selesai,” tambah Khir lagi.

Selain Khir, penulis skrip teater berkenaan, Al0y Parad0ks turut meluahkan kekesalannya terhadap situasi terbabit.

“Saya belum lagi menerima baki gaji saya dari Kakak Pelak0n Hebat Fauziah Ahmad Daud. Jadi saya hanya berbaring sekarang, kerana apa, kerana Rasullullah berpesan; kalau mar4h dan sedang berdiri maka duduk. Jika duduk pun masih masih mar4h, baring. Jadi saya baring dulu,” tulisnya.

Situasi mulai kec0h apabila pelak0n dan kru pr0duksi teater K0rupsi Dewan Semandung mend4kwa 0gy sengaja mel4rikan diri dan enggan membayar baki yang tertangguh.

Namun, 0gy tampil membalas kenyataan itu dengan memberitahu dia sedang berusaha untuk mencari dana bagi menyelesaikan hut4ng tersebut.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Gempak

Leave a Reply