“Jgn ingat gelaran artis tu ada special tre4tment tak kena tahan ya”-Farahdhiya malu rakan artis ingkar arahan PKP

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

MESKIPUN sudah memasuki hari ke-33 pelaksanaan temp0h Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), namun masih ramai individu yang ingkar dengan peraturan yang ditetapkan 0leh kerajaan. Justeru itu, penyanyi Farahdhiya meluahkan rasa m4rah dengan sikap segelintir masyarakat yang hanya mementingkan diri dan tidak patuh dengan saranan pemerintah itu.

Malah, dia berasa m4lu apabila ada dalam kalangan rakan artis turut menunjukkan c0nt0h tidak baik kepada masyarakat.

“Nak pesan kepada segelintir yang masih degil, baik artis dan 0rang-0rang lain. Minta maaf kata, saya naik menyampah teng0k perangai manusia yang cakap besar dan bangga melanggar peraturan.

“Saya m4lu apabila ada juga kawan-kawan seperjuangan saya yang perangai macam tu juga. Sekurang-kurangnya tunjuklah tauladan yang baik kepada masyarakat… ini tidak, dengan berlagak dan tak tahu m4lunya dia melanggar peraturan dengan keluar pergi j0gging (walau di kawasan rumah) keluar pergi beli barang dapur lebih dari se0rang.

“Jangan ingat gelaran artis tu ada special treatment tak kena tahan ya, kita semua sama je macam 0rang-0rang lain, tak ada lebih tak ada kurang. Saya m4lu teng0k perangai s0rang-s0rang,” katanya menerusi laman 1nstagram.

Bersama kapsyen itu, dia turut memuat naik paparan skrin sidang media harian Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengenai k3s w4bak C0v1d19.

Beberapa hari lalu, k3s p0sitif membabitkan jngkitan v1rus itu menunjukkan penurunan di Malaysia membuktikan pelaksanaan PKP berhasil dan mampu membendung penul4ran w4bak.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Bertakhta Dihati ini turut menghargai peng0rbanan petugas barisan hadapan dan menganggap mereka adalah her0 dalam melawan C0v1d19.

“Alhamdulillah, inilah hasil dari kita semua yang mendengar kata kerajaan supaya duduk di rumah.

“G00d j0b and c0ngratulati0ns (Ketua Pengarah Kesihatan) Datuk Dr N00r Hisham, seluruh warga KKM dan fr0ntliners. Anda adalah her0 sebenar! Terima kasih tak terhingga untuk perjuangan mengh4pus C0v1d19. Sem0ga k3s baharu terus menurun,” ujarnya.

Sementara itu, Farahdhiya meminta 0rang ramai terus kekal berada di rumah dan tidak melanggar PKP yang dijangka berakhir pada 28 April ini.

“Sem0ga k0rang dibukakan hati dan minda supaya berkelakuan baik selepas ini, t0l0nglah mana tanggungjawab kita semua sebagai warga Malaysia. Baik yang artis atau pun tidak, t0l0ng dengar kata kerajaan, jangan ketegaq (degil) sangat. N0t c00l! Brav0 Malaysia… siapa makan cili dia rasa pedas!” katanya.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Mstar

Leave a Reply