Jujur aku katakan aku tergolong dlm wanita yg h0doh dn sbb itu aku takut utk bercinta.Hin4an lelaki ni selalu saja aku terima. Pedih sangat2.Kemudian aku jumpa seorang islamik,namanya Zamri. Sesungguhnya, aku betul2 tersiksa.Tak faham mengapa aku selalu rindukan dia

Gambar diatas adalah utk ilustrasi sahaja.Sila baca di bawah ini utk maklumat penuh dan lengkap.Assalamualaikum dan selamat sejahtera.Terima kasih sekiranya admin siarkan c0nfesi0n aku. Aku namakan diri aku Linda. Hajat aku menulis adalah ingin meminta bantuan dan nasihat. Biar aku ceritakan serba sedikit tentang aku.

Aku merupakan wanita biasa-biasa sahaja. Kalau dikelaskan, aku terg0l0ng dalam kalangan wanita yang h0d0h. Jujur saja aku, sebab ramai lelaki yang mengatakannya. Takpelah aku terima dan redha keadaan aku.0leh kerana aku selalu dihin4 kerana rupa paras. Maka sejak aku berinjak dewasa selepas sahaja SPM. Aku selalu berd0a,

“Ya Allah, Kau padamkamlah perasaan suka pada mana2 lelaki walau sebesar hama di dalam hati aku, sesungguhnya aku sedar keadaan diri aku”Itulah d0a aku ulang2 setiap kali selepas s0lat. Setiap kali aku ada perasaan tersuka pada sese0rang aku akan tambah dalam d0a aku,

“Ya Allah, Kau pertemukanlah si dia dengan perempuan yang baik dan bahagiakanlah dia sehingga perkahwinan.”Itulah d0a aku bila terjatuh cinta, sering mend0akan supaya 0rang yang aku tersuka tu supaya segera berkahwin. Mesti ada yang tertanya2 kan, h0d0h sangat ke muka ku ni?

Iya, ibaratnya, kalau lelaki teng0k, mereka akan terpaling ke tempat lain, buat muka mencebik, barangkali kasihan melihat wajah aku.Bahkan pernah saja lelaki menghina aku, pertanyaan dia masih terngiang2 “ada ke 0rang nak tackle kau?”

Hin4an lelaki ni selalu saja aku terima. Pedih sangat2. Berbalik pasal jatuh cinta. Dalam 2 tahun lepas, aku berhenti kerja. Di tempat kerja lama aku ada bekerjasama dengan se0rang lelaki ni. Aku namakan dia Zamri.

Dia lelaki yang baik. Kateg0ri g00d l00king, tapi perangai dia yang buat aku jatuh hati.Zamri ni 0rangnya s0ft sp0ken, rajin dan banyak bantu aku di tempat kerja dulu.Zamri ni jenis islamik, kalau bekerja dengan aku, bercakap tak pandang mata aku. Aku dah memang l0w self-esteem, bila dia buat aku camni aku lagi malu sebenarnya.

Tapi aku tahan sebab kerja saja. Aku nak kerja, takpe lah aku sedar aku tak lawa. Masalahnya, bila aku tunduk dia pandang aku pulak. Dah macam mana. K0rang b0leh bayang tak camne susahnya aku dengan dia k0munikasi.

Zamri ni perangainya, setiap kali urusan kerja dengan aku dia selalu buat yang terbaik. Tak men0lak, barangkali dia pun sama macam aku nak kerja. Kena kerja, jadi dia sentiasa buat yang terbaik.Ada kala nya aku jatuh cinta jugak dengan perangai dia yang bekerja ikhlas camni. Tapi macam biasa lah aku duk berperang dengan perasaan diri ni h0d0h. Jadi aku tak layak jatuh cinta.

D0a meminta Allah padamkan perasaan suka aku pada lelaki tu, hari2 aku ulang. Aku taknak s4kit, aku malu. Kan aku dah kata aku dah berenti kerja dalam 2 tahun.Dalam 1 bulan pertama selepas berenti tu aku rindu sangat2 pada dia. Aku beranikan diri untuk hantar friend request kat fb. Dan Zamri appr0ve dan ada share dan like p0st aku.

Aku happy sangat2, sebab dia ada resp0nd. Tapi aku sentiasa ingat keadaan diri aku. Aku taknak larut dalam perasaan sy0k sendiri. Aku terus unfriend dia.Dan sejak itu, aku menderita terlalu rindukan dia. Sehinggalah kini aku selalu ingat kan dia.

Bermacam cara aku cuba. Aku selalu s0lat hajat tiap2 malam supaya lupakan dia. Aku selalu letak tangan di dada, selawat, sebut nama dia, sebut ma fi qalbi ghairullah, niat nak lupakan dia.S4kitnya teramat sebab terlalu rindukan dia. Aku selalu berd0a supaya lupakan dia. Aku selalu berd0a supaya dia dipertemukan dengan perempuan yang el0k dan cepat2 kahwin.

Aku nak lupakan Zamri. Aku selalu menangis2 di tempat kerja aku yang baru ni sebab teringatkan dia. Aku tak faham kenapa aku serindu ini pada dia sedangkan kami terbatas hal kerja sahaja.S4kit sangat merindukan 0rang yang tak pernah kita berhubungan pun. Barangkali kerana akhlak dia buat aku segil4 ini pada dia.

Aku cuba men0lak perasaan ini , tapi bila aku terlalu rindu. Aku stalk ig Zamri sebab dia tak private pun. Sebab aku terlalu rindu.Jika aku pernah ada hubungan cinta dengan dia, aku paham kenapa aku rindu. Tapi tak pernah ada. Hanya sebatas kerja sahaja dan separah ini rindu yang aku kena tanggung.

Sedangkan d0a yang aku ulang2 ialah sem0ga Allah padamkan perasaan suka pada lelaki sebab aku sedar keadaan diri aku dan aku redha andai single hingga akhir hayat aku.Kemudian aku sedar, d0a aku se0lah2 men0lak fitrah aku, lalu aku ganti d0a aku dengan “Ya Allah , aku serahkan kehidupanku padaMu, andai perkahwinan itu terbaik maka pertemukanlah aku dengan lelaki yang baik”. Aku ubah cara berd0a.

Ketahuilah, tak pernah sekalipun aku mend0akan Zamri jadi suami aku. Nak membayangkannya pun aku tak mampu. Aku cuma mend0akan kebahagiaan dia dan pasangan dia.Aku menangis setiap malam kerana terlalu rindukan dia. Aku tak tahu kenapa. Tapi aku pernah terbaca yang perasaan rindu ini Allah yang pegang, dan Allah berhak memilih pada siapa ia akan jatuh.

Sesungguhnya, aku betul2 tersiksa. Tak faham mengapa aku selalu rindukan dia.Admin bantulah Linda, siarkan c0nfessi0n ini. Dah dua tahun admin. Linda betul tersiksa merindukan dia. Linda nak minta pert0l0ngan supaya bagi petua lupakan dia.T0l0nglah Linda.Bantulah Linda lupakan Zamri.– Linda (Bukan nama sebenar) .

Reaksi warganet

Yatie Alia.Tahjjud jgn tinggal… Buat istikarah sama… Lepas Tahjjud dan istikarah berbicara dengan Allah seperti adik berbicara dengan kawan paling rapat… Cerita habis² kat Allah… Buat selalu… Ulang2 dan ulang… Jangan jemu…
Saya pernah ada masalah besar saya rasa dalam hidup saya..tahun 2018… Saya menangis setiap malam.. masalah tak pernah hilang.. kawan² kat tempat kerja blh perasan masalah saya walau saya tak cerita… Macam² cara saya buat… Tapi yg paling saya tak tinggal saya bercerita pada Allah disetiap sepertiga malam….
Hanpir 3@4 bulan saya bercerita pada Allah.. hingga satu hari ketika saya bercerita pada Allah, Allah bagai hadirkan satu lintasan pada hati saya iaitu “berselawat sebanyaknya”.. saya macam terkejut ketika itu..
Namun saat itu jugak saya amalkan apa yg hadir pada lintasan hati saya . Alhamdulillah seminggu lepas tu saya rasa dah 0k.. saya terus beramal hingga kini.. hingga masalah itu pergi terus dari saya..
Dan kini kalau saya kurang beramal dengan selawat keatas junjungan mulia SAW saya rasakan kadang seperti masalah itu akan datang kembali… Jadi saya menjaganya dengan sentiasa berselawat kepada Nabi saw .Itulah hikmah dugaan.

Adnie Afifa.Lebih baik menyesal c0nfess walau dit0lak drpd menyesal xc0nfess pstu asyik teringt dia je seumur hidup. C0me 0n girl! Awak b0leh je sl0w2 kawan dulu dgn Zamri then bgtau isi hati. Jgn tunggu lama2 sbb buang masa. Agak seminggu 2 kawan dgn Zamri then c0nfess. Kalau dia t0lak p0n awak b0leh cpt2 m0ve 0n lgp0n awak dah xjumpa dia dah. S0 xmalu lah.Bab d0a sis, tukar yer cara awak berd0a. D0akan sem0ga Allah bg j0d0h yg terbaik dari sisiNya utk awak. Semua 0rg layak bahagia. Xkan Allah ciptakan manusia yg xcntik ni xberj0d0h kan. Allah itu maha adil. Tingkatkan keyakinan diri. Awak akan bahagia sis.

N0radila Ismail.Linda, j0d0h itu bukan pada rupa. Dalam dunia ni yang tak cantik pun ada j0d0h. Cuma masanya belum tiba. Sebagai manusia biasa dah tentu kita akan rasa rendah diri dan 0verthinking. 0rang cantik pun ada kekurangan dan kurang keyakinan. Kitalah kena selalu yakinkan diri kita. Kita kurang cantik, tambah value lain dalam diri. Jadi nanti, cantik atau tidak kita tetap tidak rugi. Biasa kalau 0rang kritik penampilan dan kekurangan kita. Sama la saya. Kena kritik gigi jarang, bahkan satu jari saya cacat akibat eksiden, muka pernah berparut lama sekali nak hilang. Sedih? Itu dah tentu. Bila ada kerja, ada duit, b0leh saja nak cantikkan dan baiki. Tapi saya pilih tidak kerana setia kekurangan ini ada ‘nilai’ tersendiri dalam hidup saya. Sem0ga Linda terus berkeyakinan dan selalu yakin, apa Allah bagi itulah terbaik bagi kita

Surihati Encik Ahmad.Kesian Linda…. Sabar ye dik. Allah swt tahu apa yg terbaik utk kita semua. Untung jadi awak, rasa sgt dijaga 0leh Allah swt drpd perkara m4ksiat. Kebanyakan 0rg yg mudah dpt pasangan masa bercinta ni lebih terdedah kepada pelbagai perkara m4ksiat biasanya. Ramai je yg cantik, ramai suka, senang dpt pasangan…. Kemudian ditinggalkan atau meninggalkan, cari pula pasangan baru…. Dan bermula pulalah m4ksiat baru, paling malang dgn 0rg yg lain pula. Waiyyadzubillah…Tak semua lah begitu, tp ada.

Nurfadhilah Ismail.Dik, b0leh tak lupakan sekejap pasal Zamri tu dan f0kus pada diri sendiri dulu. F0kus untuk bina keyakinan diri. Akak tak tau la bagaimana rupa sebenar adik sampai tahap labelkan diri sendiri h0d0h. Dulu ada 0rang gelarkan akak tenuk. Dahsyat sangat bunyinya. Puas akak belek muka kat mana tenuknya tu. Tapi kan dik, apa yang akak buat adalah untuk pastikan akak menjadi ‘tenuk’ yang paling cantik . Akak pastikan kulit akak bersih bebas daripada jerawat. Akak pastikan pandai bers0lek sekadar untuk menutup cela. Akak pastikan berat badan tak terlalu 0bes. Akak pastikan badan bau wangi, letak l0syen/baby c0l0gne atau sewaktu dengannya. Lepas tu akak tak kisah la nak jumpa sapa pun. Kalau kita tak pandai hargai diri sendiri, sampai bila² pun masalah tak selesai. Adik bujang lagi, invest untuk cantikkan diri dulu ikut pada kemampuan ya. Jangan cucuk vit c atau apa² pr0duct pelik² untuk cerahkan kulit. Hitam manis pun cantik dik. Best 0f luck!

Apa Kata Anda.M0h0n maaf jika ada tersilap dan salah..Terima Kasih krn sudi membaca.Sumber IIUM

Leave a Reply