“Kalau Awak Nak Tanggung D0s4,Saya Akan…”-Ini Resp0n Isteri Glen Fredly Apabila Netzen Mempersoalkan Agamanya kini

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Penyanyi dangdut yang juga isteri kepada mendiang Glenn Fredly iaitu Mutia Ayu membalas k0men netzen yang bertanyakan tentang agamanya kini.

Mutia yang sebelum ini beragama Islam berkahwin dengan penyanyi lagu Januari yang beragama Kr1istian telah menimbulkan banyak pers0alan berkaitan anutan agamanya.

Membalas k0men itu, Mutia berkata, dia hanya akan mended4hkan agamanya jika individu itu mahu menanggung d0sannya.

Netzen pun memuji kecantikan ibu dari Gewa ini. Mereka meninggalkan pujian di ruangan k0men.

“Mak Gewa cantik.. Tuhan berkati “. Tulis mamitagilbert.

“Cantiknya mama Gewa.” Tulis riniputrishaaa.

Namun, dari banyaknya pujian terdapat beberapa k0men dari netzen yang menyinggung bertanyakan tentang agama yang di4nut 0leh Mutia.

“Syukurlah, saya d0akan mbak islam kembali,” kata dini_93.

“Maaf bertanya, kakak beragama Islam atau Kristian? Maaf kerana bertanya, saya cuma ingin tahu,” s0al peminat itu.

“Kalau awak nak tanggung d0sa , saya akan beritahu agama saya,” balas Mutia.

Bagaimanaupun, s0alan yang diajukan peminat tersebut telah dipadam tidak lama selepas Mutia memberi resp0n.

Penyanyi yang p0pular dengan lagu Januari, Glenn Fredly, meningg4l dunia pada April lalu. Memetik lap0ran K0MPAS.c0m, berita sedih itu dimaklumkan rakan seperjuangan Glenn, T0mpi.

“Telah berpulang saudara kami, Glenn Fredly, malam ini. M0h0n dimaafkan semua salahnya. Dia yang selalu hadir menggerakkan kita semua,” katanya melalui aplikasi Whats4pp yang dikirim kepada p0rtal berita berkenaan.

Sehingga berita ini ditulis, punca penyanyi berusia 44 tahun itu meningg4l dunia masih belum diketahui. Dalam lap0ran lain, agensi menyebut, Glenn menghembuskan nafas terakhir di Rumah S4kit Setia Mitra jam 6 petang waktu tempatan (7 malam waktu Malaysia).

Sementara itu, akaun Instagram (IG) Glenn dibanjiri ratapan peminat yang rata-rata tidak percaya berita pemergian penyanyi kesayangan mereka itu.

Lahir dengan nama Glenn Fredly Devian0 Latuihamall0 pada 30 September 1975, Glenn memulakan karier seni dengan menjadi v0kalis Funk Secti0n pada 1995.

Tiga tahun kemudian, Glenn meng0rak langkah sebagai penyanyi s0l0 dan melancarkan album bertajuk Glenn. Glenn juga membentuk kumpulan tri0 bersama T0mpi dan Sandhy S0nd0r0 dan diberi nama Tri0 Lestari.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber liputan6

Leave a Reply