Kenali Personaliti Individu Melalui Posisi Tidur Atau Gaya Tidur

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Tahukah anda bahawa p0sisi atau gaya tidur sese0rang itu b0leh digunakan untuk mengenali pers0naliti dan sikap mereka dalam kehidupan seharian.

Setiap 0rang tentu mempunyai p0sisi tidur yang digemari yang mungkin tidak sama dengan 0rang lain. Bagi wanita yang sudah bersuami, mungkin juga ada yang suka tidur dengan berbantalkan lengan suami. Berikut adalah antara maksud-maksud pers0naliti dari p0sisi tidur yang anda sukai

Eh, betul ke ada 0rang yang suka tidur tanpa bantal? Mungkin kedengaran sangat pelik, tapi memang ada jenis 0rang yang suka tidur tanpa bantal. Mereka ini dikatakan mempunyai eg0 yang tinggi dan mempunyai sikap terlalu yakin pada diri sendiri.

Mereka yang suka tidur sambil peluk bantal dikatakan berjiwa r0mantik serta mempunyai jiwa seni dan mempunyai penghayatan tinggi kepada muzik, sastera, ukiran arca dan juga lukisan.

Mereka ini pandai menilai sesuatu benda yang susah ditafsir 0leh 0rang lain. Selain itu mereka juga kebanyakannya mempunyai tingkah laku yang s0pan dan sentiasa h0rmat dengan 0rang lain.

Tidur menggunakan banyak bantal dikatakan mereka yang sentiasa inginkan keselesaan dalam hidup mereka. Selain itu, mereka ini juga jenis yang sus@h sikit untuk tidur lena di tempat lain selain daripada rumah mereka.

Mereka juga dikatakan kadang-kadang kurang keyakinan pada diri-sendiri. Mereka agak susah untuk melakukan perkara se0rang diri tanpa memerlukan s0k0ngan atau galakan dalam perkara yang mereka hendak lakukan.

Mereka ini bagaimanapun agak setia dan sangat menghargai persahabatan dan hubungan dengan 0rang lain.
Manakala tidur dengan menggunakan satu bantal pula melambangkan mereka ini mempunyai sifat berdikari yang tinggi dan mampu menyelesaikan kebanyakan m@salah tanpa perlukan bantuan 0rang lain. Mereka ini juga jenis yang susah untuk duduk di rumah dan sentiasa ingin berjalan-jalan di luar.

Selain itu, mereka yang tidur dengan satu bantal ini juga dikatakan memiliki pers0naliti yang tidak memilih dan menerima apa yang ada. Bagi mereka yang suka meletakkan bantal bawah kaki dikatakan agak pendiam dan kurang bergaul dengan 0rang lain.

Mereka juga dikatakan tidak mempunyai sikap bersungguh-sungguh untuk berjaya dan sentiasa ingin mencari jalan pintas. Selain itu, mereka juga dikatakan menpunyai sikap yang manja dan suka mengada-ngada terutama dengan 0rang yang mereka kenali.

Mereka yang tidur meniarap tidak suka mengikut kata-kata 0rang lain dan sentiasa ingin menjadi ketua atau leader serta mempunyai tahap keyakinan yang tinggi pada keb0lehan diri-sendiri.

Tetapi, cara tidur dengan p0sisi meniarap ini b0leh mengebabkan kita mengalami masalah pernafasan dan kalau b0leh elakan.

Mereka yang tidur dengan bebas dan terlentang sukakan kebebasan dan tidak suka dik0ngk0ng 0leh 0rang lain. Selain itu, tidur mereka juga kadang-kadang disusuli dengan dengkur dan tidur mereka biasanya agak nyenyak.

Tidur secara mengiring adalah p0sisi tidur yang mungkin paling disukai 0leh kebanyakan kita. Mereka yang suka tidur mengiring dikatakan selalu bimbang.

Terlalu memikirkan terhadap sesuatu perkara atau benda yang merungsingkan hati mereka. Selain itu, mereka juga agak sensitif dan pemalu dengan 0rang yang tidak dikenali.

Mereka yang suka tidur secara mengiring tetapi lurus adalah mereka yang b0leh dipercayai dan peramah. Tidur dengan p0sisi ini juga sebenarnya sangat bagus untuk kesihatan tulang belakang kita.

Tidur dalam p0sisi terlentang dan lurus ini dan tanpa bantal sebenarnya b0leh menyebabkan kita seirng s@kit belakang. 0rang yang suka tidur seperti ini dianggap se0rang yang serius dalam hampir semua perkara yang mereka buat dan tidak suka perkara yang membuang masa. Apa Kata Anda.M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah..Terima Kasih!

Leave a Reply