Kerana Upin Ipin,Rakyat Ind0nesia Cl4im Lagu Burung Kakak Tua Milik Mereka Pula

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Jika anda rasa tertekan seharian kerana terpaksa berhadapan dengan sikap b0s yang menj3ngkelkan, apa kata anda berehat sekejap dan layarilah platf0rm laman s0sial yang ada. Mungkin ada perkara yang mencuit hati anda bakal jumpa.

Baru-baru ini, segelintir rakyat Ind0nesia sekali lagi menarik perhatian warganegara Malaysia gara-gara lagu Burung Kakak Tua. Lagu tersebut pernah dinyanyikan di dalam animasi tersebut namun tidak sangka pula sebenarnya ia adalah berasal dari sana – menurut k0men di laman 1nstagram itulah.

Bagaimanapun perkara sebegini seringkali menjadi bahan perdebatan di laman s0sial malah ada yang berpendapat pen0nt0n dari negara seberang itu terlalu s3nsitif sedangkan apa yang dik0ngsikan hanyalah sekadar hiburan.

Sudahnya, Upin dan Ipin juga yang menjadi m4ngsa. Apa pendapat anda mengenai sikap segelintir warga laman s0sial yang mungkin kadang-kala sangat serius?

Terdahulu salah satu watak dalam animasi itu iaitu Fizi telah dikec4m gara-gara terlanjur kata.

Menurut Fizi, mereka yang tiada ibu tidak akan masuk syurga sekaligus membuatkan Upin dan Ipin yang sememangnya kita tahu adalah yatim piatu terus murung. Perkara ini dalam masa yang sama turut mendapat perhatian pen0nt0n dari Ind0nesia dan juga Malaysia

Lebih dahsyat lagi, ada pen0nt0n yang mahu watak Fizi terus dim4tikan selain menyifatkan dia tidak beradab. Jangan main-main penangan kartun, em0si sungguh jadinya para penonton.

Memandangkan perkara ini vir4l sehinggakan Les C0paque selaku penerbit animasi tersebut turut keluar dengan perm0h0nan maaf (melalui watak Fizi).

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Gulap0p

Leave a Reply