“Kesian bini aku tak cukup rehat..”-Mamat Sepah K0ngsi Cerita Apa Yang Isterinya Lalui Sepanjang PKP

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Pelawak, Mamat Sepah yang baru sahaja mendirikan rumah tangga baru-baru ini akui berasa kasihan melihat isterinya yang terpaksa bertugas dan berkawal sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan.

Mamat berkata, isterinya yang bertugas di Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Shah Alam turut dibekukan cuti sehingga p4ndemik C0V1D19 ini betul-betul pulih.

“Kesian bini aku, tak cukup rehat…Kadang tu duduk depan TV pun terlelap. Nak kejut tak sampai hati sebab aku tahu dia letih. Sepanjang PKP ni, aku jadi pendengar setia dia yang sedih dengan orang-orang degil dan ingkar PKP di kawasan sini.

“Isteri aku kata, kalau boleh p0lis pun tak mahu t4ngkap orang, tak mahu m4rah-m4rah dah halau suruh balik rumah…tapi disebabkan terpaksa tugas, kena buat juga,” katanya. Tambah Mamat lagi, sepanjang PKP ini rutin hariannya juga berubah iaitu ‘bertugas’ menghantar isteri pergi dan balik kerja.

“Dia tak minta aku hantar dia pergi kerja tapi aku yang volunteer. Berk0rbanlah sikit untuk isteri…Tengok dia penat pun dah tak sampai hati. Kalau nak diikutkan hati ni rasa bersalah sebab tak sempat pun nak bawa isteri pergi berbulan madu dan rasa macam ‘pengantin baru’.

“Raya tahun ini pun mungkin beraya di Shah Alam sahaja kalau rantaian wab4k C0V1D19 ini tak putus. Lagi pun isteri kena kerja,” katanya.

Untuk maklumat bersama, Mamat dan Diana Ibrahim sah bergelar suami dan isteri pada 2 Mac lalu di di Kulai, Johor. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber Gempak

Leave a Reply