“LULUH hati saya teng0k ibu terbaring macam tu..”-Anak lemah lutut terus m0h0n maaf insiden RM50

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

“LULUH hati saya teng0k ibu terbaring macam tu.”

Demikian kata se0rang pemuda kepada mStar mengimbas kembali detik cem4s melihat ibunya terbujur kaku di ruang tamu rumah, pagi Selasa lalu.

Sekeping f0t0 menunjukkan se0rang wanita sedang terbaring, berbalut dan berbungkus kain putih menjadi tul4r, selepas ia dimuatnaik di laman Twitt3r.

Pemuda berkenaan, M0hd Haikal Amir R0sdi mengakui terdiam sejenak sebaik melihat keadaan ibunya sewaktu menuruni tangga dari bilik tidurnya di tingkat satu.

Perk0ngsian Amir di laman Twitt3r menjadi tul4r.

“Masa tu saya cuma fikir kenapa dengan ibu? Saya datang dekat, ibu tak bergerak. Saya kejutkan ibu beberapa kali. Dalam masa lima saat tu, barulah ibu sedar.

“Rupa-rupanya ibu tertidur sebab sedap baring pada ‘katil urut’ yang baru dibelinya. Saya tak tahu dia beli mesin urut tu. Serius, saya tergamam masa tu,” katanya kepada mStar.

Anak muda berusia 19 tahun itu memberitahu bahawa mesin urut yang dibeli ibunya baru dihantar pada pagi ‘kejadian’ dan siap dipasang dengan bantuan pembantu rumah.

Amir (kiri) tidak menyedari ibunya membeli sebuah mesin urut baharu.

Lebih mesra dengan panggilan Amir, dia hanya keluar dari bilik pada waktu tengah hari dan ‘kejadian’ berlaku selepas ibunya s0lat z0h0r.

“Kain putih tu sebenarnya telekung, masa tu ibu dah selesai s0lat. Ibu kata penggunaan semasa berurut tu lebih sesuai untuk pakai kain putih.

“Masa ibu terjaga dari tidur tu, saya cepat-cepat minta maaf kalau ada buat salah. Ibu siap kata nak tunggu ibu tak ada baru nak minta maaf.

“Siapa tak sedih teng0k ibu kaku macam tu. Tak tahu pula tu sebenarnya mesin urut. Walaupun kelakar, tapi memang beri kesan mendalam pada saya. Siapa tak sayang ibu kan?” ujarnya yang berasal dari Kemaman, Terengganu.

Di sebalik kejadian yang berlaku, Amir (kiri) berk0ngsi kisah wang RM50 milik ibunya.

Amir yang merupakan anak ketiga daripada enam beradik itu mend3dahkan terdapat sebab yang membuatkan dirinya perlu meminta maaf daripada ibunya.

“Kami sekeluarga pergi bercuti ke Langkawi minggu lepas. Ibu ada bagi duit RM50 untuk saya simpan sekejap. Kebetulan ada kawan minta belikan c0klat, saya guna duit tu dahulu.

“Tapi sampai dah balik dari bercuti tu pun saya senyap, tak pulangkan semula duit RM50 tu kat ibu. Itu yang saya minta maaf sebab tahu buat silap dan rasa bersalah sangat,” tambahnya.

‘Baju kelawar’ yang dipakai Amir kelihatan seperti Pak Arab.

Menurut pelajar Dipl0ma Pengurusan Industri Halal di K0lej Uniti di P0rt Dicks0n, Negeri Sembilan itu, dia mahu menggunakan mesin urut tersebut tapi tiada kain putih yang sesuai.

“Takkan saya nak pakai telekung ibu pula. Jadi, ibu ada minta ibu saudara saya untuk jahitkan satu baju guna kain putih untuk dipakai kami dalam famili.

“Bila dah siap, terkejut juga pada mulanya sebab teng0k macam kain kapan. Tapi sebenarnya ia adalah baju kelawar, sarung saja untuk pakai untuk semua saiz.

“Tapi saya pakai rasa macam Pak Arab pula sebab baju tu putih dan labuh seperti jubah. Tak sangka, dari kisah sedih jadi kelakar. Memang sedih kelakar,” ujarnya secara bersel0r0h.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Mstar

Leave a Reply