Makcik Pakai Gelang Ku4rantin Selamba Lepak Kedai Makan,Pemilik Kedai DiK3cam Tidak Prihatin.

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Se0rang d0kt0r menzahirkan rasa kes4l menerusi Tw1tter terhadap sikap se0rang rakyat Malaysia yang gag4l menuruti perintah ku4rantin diri di rumah 0leh KKM. Makcik itu dilihat masih memakai wristband berwarna merah jambu di pergelangan tangannya yang membawa maksud wajib ku4rantin diri dirumah jika baru lepas pulang dari luar negara.

Ia telah mengundang kemar4han 0rang ramai dan rata-rata menyalahkan pemilik premis itu kerana dianggap macam tak ambil berat kerana menerima pelanggan seperti ini datang ke kedainya.

Disebabkan itu, peniaga di kawasan kejadian yang terletak di Bandar Meru Raya, Ip0h, Perak ini tampil memberi resp0n berkenaan dengan k3s makcik tersebut.

Dah call Jabatan Kesihatan Negeri Perak untuk tanya pasal maklumat mak cik ni . Tapi tak b0leh ded4hkan katanya . Mereka masih siasat k3s ni .” – Peniaga

Katanya, ketika dia nampak makcik ni datang makan di tempat dia berniaga, dia dah mula rasa tak sedap hati sebelum gambar ini v1ral di media s0sial.

Tambah peniaga yang mesra digel4r sebagai Kak Nurul ini, dia dah menghubungi pihak Jabatan Kesihatan Negeri Perak untuk bertanya maklumat pasal makcik tu. Namun, pihak jabatan tidak b0leh mended4hkannya.

Pengawai kesihatan ada datang ke kafe Kak Nurul untuk membuat si4satan pasal makcik ni. Kini pihak mereka sedang mencarinya untuk tindakan undang-undang kerana langg4r arahan. Bagaimanapun, makcik tersebut disahkan neg4tif.

Pun begitu, ia mendatangkan kemar4han 0rang ramai termasuk Kak Nurul sendiri kerana tidak peka bahawa tindakan makcik itu lakukan telah mengundang kebimbangan 0rang ramai.

Sat ni 11.23 pagi macam tu pegawai kesihatan datang cafe buat siasatan pasal k3s mak cik ni . Ambil maklumat pelanggan yang kami catat bila cust0mer masuk ke kedai . Alhamdulillah pegawai sah kan mak cik merayap ni bukan yang 2 0rang p0sitif ditahan tu cuma d0rang tengah cari mak cik ni untuk tindakan undang-undang sebab langgar arahan kkm. Kalau p0sitif silap silap masatu jugak kami peniaga kafe diarah tutup dan jalani ku4rantin serta buat swap test . Betul tak ?

Please lah jangan menyusahkan 0rang . Bukan s0rang dua tau kalau hang tu p0sitif !

Kedai makan lagi . Haiyaa

( selamat lah mak cik di sahkan neg4tif dan sudah melepasi temp0h ku4rantin 14 hari dan dah pun buat ujian swab test kali kedua , kalau tak terkesan kepada kami para peniaga ni lah . Nama kafe kami . Syukur Allah masih lindung . )

Siapa yang ada inf0 gambar makcik ni yang siap t0l0ng edit tutup muka ni tlg inf0rm Kak nurul ye ! Bantu memudahkan pencarian..Dia dicari bagi tujuan tindakan undang undang kerana langgar arahan kkm .

Edit inf0 tambahan : Hanaz Cafe bebas dari c0v1d ye . Kami tiada arahan penutupan kerana pegawai sendiri sah kan Mak cik gelang pink neg4tif daripada c0v1d . Mak cik dicari bagi tujuan tindakan undang undang kerana melanggar arahan KKM .

Tambahan inf0 : bila pegawai minta semua detail maklumat buku catatan ,semua ada ye , sebab kami ikut s0p , jika tak ikut s0p pihak kami pun akan diambil tindakan . Tapi kami ikut s0p dan tiada tindakan kepada kami kerana kepatuhan s0p .

Kami dah beri pun buku senarai pelanggan mengikut s0p . Cek suhu semua buat . Cuma kami tak ada hak selak lengan baju 0rang tu je ! Dan siapa tahu masa nak cek mak cik tak bergejala . Dia sendiri tahu dia patut diku4rantin, b0leh jadikan dia s0r0k dari kami ? Ada ke mana mana kedai yang ada buat selak lengan ni ? Kalau dia lengan pendek b0lh nak salahkan cafe .

Penjelasan t0kei kedai makan tersebut

Dalam pada itu, bekas Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak ada menyuarakan pendapatnya menerusi Faceb00k dengan menegaskan bahawa dirinya kurang senang dengan keberkesanan perintah ku4rantin wajib di rumah sendiri untuk mereka yang baru pulang dari luar negara.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! sumber l0bak merah

Leave a Reply