“Maruah diri dipijak2..kami bukan anjing!”-Fr0ntliner kesal sikap angkuh kluster ‘kayangan’

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Sejak C0v1d19 dilihat semakin menul@r di Malaysia, beberapa kluster telah dinyatakan oleh KKM berhubung punca penyebaran pendemik tersebut.

Jika sebelum ini kluster tabligh menjadi topik utama, kali ini kluster luar negara pula menjadi buah mulut di media sosial. Hal ini kerana kebanyakkan daripada mereka merupakan golongan T20 yang pulang dari luar negara atas urusan melancong dan sebagainya.

Jemaah tabligh paling senang beri kerjasama

Namun, apa yang menjadi kesalnya adalah sikap mereka yang nyata berbeza dengan kluster tabligh. Perkara tersebut telah dinyatakan oleh seorang petugas KKM, Sakinah Sulong menerusi Faceb00knya yang geram apabila ada diantara petugas kesihatan dihin@ oleh golongan kluster luar negara ini.

Kena hadap kerenah golongan ‘kayangan’

Sikap mudah beri kerjasama dan patuh dengan arahan yang ditunjukkan oleh golongan tabligh tempoh hari amat memudahkan para petugas KKM untuk melakukan saringan.

Hal ini berbeza dengan kluster luar negara apabila sebahagiannya bertindak kurang ajar dengan memanggil panggil tidak elok kepada frontliner.

Punya sombong, maruah kami dipijak2

Diakhir penulisan tersebut, pengguna Facebook itu meluahkan rasa kesal dengan sikap seperti itu kerana mereka hanya menjalankan tugas.

Mereka juga berasa lelah demi melihat Malaysia terbebas daripada C0v1d19 namun jasa mereka seakan dipermainkan apabila maruah diri dipijak-pijak oleh kluster dari ‘kayangan’ ini.

Dapat makanan pemberian jemaah tabligh

Dalam pada itu, Sakinah turut memberitahu bahawa ada jemaah tabligh yang sudah sembuh telah memberikan mereka makanan ketika melakukan ujian saringan.

Dari situ dapat dilihat perbandingan sikap yang jelas antara dua kluster yang masing-masing dijngkiti pendemik tersebut. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber Sakinah Sulong kredit ohmymedia

Leave a Reply