Maya Matahari Meningg@l Dunia Akibat Kans3r Selepas Jalani R@watan di China

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Pelak0n dan penyanyi lagu Matahari iaitu Myanaliza Ruslee atau lebih dikenali sebagai Maya Matahari dilap0rkan meningg@l dunia sebentar tadi akibat k@nser yang dihidapi sejak sekian lama. Berita sedih itu disahkan rakan baiknya iaitu N0rzana Malek ketika dihubungi mStar.

“Mya meningg@l di salah satu h0spital di Sungai Bul0h, Selang0r kira-kira pukul 4 petang tadi. Mya memang ada k@nser tahap empat tapi kami tak dapat k0ngsi inf0 lanjut. Sekarang ini tunggu famili berkumpul dan tetapkan di mana jen@zah akan dikebvmikan,” katanya.

Berita sedih tersebut turut dik0ngsi se0rang wartawan hiburan, Amirul Haswendy di laman 1nstagram dengan memuat naik gambar Allahy@rham yang berusia 44 tahun itu.

Mya pernah mendirikan rumah tangga dengan Tengku Shahreza Tengku Abdul Aziz pada 26 Jun 2009, namun bercer@i pada 17 0g0s 2015. Dia juga pernah menyertai Gegar Vaganza musim kelima pada tahun 2018.

Pada Februari 2019, Mya meng0rak langkah dalam karier seninya apabila bergelar penyampai radi0 stesen radi0 Best FM di J0h0r Bahru. Penyanyi lagu Matahari yang berasal dari J0h0r ini menerima tawaran berkenaan kerana ingin mencuba sesuatu yang baharu dalam kariernya selain meminati bidang penyiaran.

Dalam pada itu mStar difahamkan Mya baharu pulang dari China beberapa minggu lalu selepas menjalani raw@tan k@nser di sebuah h0spital di negara itu.

Keadaannya dikatakan agak serius kerana k@nser berkenaan dikatakan merebak ke banyak angg0ta dalaman menyebabkan dia terlantar. Dia juga mendapatkan r@watan jurur@wat peribadi yang datang merawatnya di rumah.

Perkembangan lanjut akan dilap0rkan kemudian. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Mstar, 0hmymedia

Leave a Reply