“Miskin Budak2 Ni Selipar Pun Takda..”-K0men Kurang S3nsltif Ning Baizura Cetvs Cemvhan Netzen

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Baru-baru ini tul@r rakaman vde0 sekumpulan kanak-kanak menangis ketika ditahan 0leh angg0ta keselamatan. Di dalam rakaman yang berdurasi 2 minit 46 saat, dilihat sekumpulan kanak-kanak itu menangis ketakutan selepas dis0al dan diberitahu 0leh angg0ta p0lis tersebut, untuk membawa mereka semua ke balai p0lis

Bagaimana pun, di pertengahan vide0 angg0ta p0lis itu perasan terdapat salah se0rang daripada mereka membawa bakul berisi kentang g0reng untuk dijual. Justeru, angg0ta itu telah membeli kesemua jualan kanak-kanak itu. Terbaiklah abang p0lis

Apa yang menarik, vide0 tersebut menarik perhatian beberapa selebriti . Akan tetapi k0mentar yang ditulis penyanyi bersuara s0pran0, Ning Baizura di laman 1nstagram InTrend pada Isnin telah mencetuskan kem4rahan netzen.

Ning yang tampil mengulas mengenai situasi sekumpulan kanak-kanak tidak berselipar yang ditahan pihak berkuasa hingga disifatkan netzen kurang sensitif. Menerusi k0men terbabit, Ning difahamkan cuba bersel0r0h bersama barisan selebriti lain yang turut menulis k0men masing-masing.

“Apa fasal mak bapa mereka kasi keluar.

“Miskin budak-budak ni selipar pun takda,” tulis Ning disertai em0ji ketawa.

Bagi segelintir pihak, k0men yang ditulis Ning itu tidak wajar apatah dalam situasi sekarang.

“Tak baik cakap macam tu. Lupa artis mana pernah miskin?” tulis salah se0rang pengguna.

“Apabila T20 berkata-kata,” sahut pengguna lain.

“Sedih baca k0men kau. Kaya b0leh beli kesihatan ke? B0leh beli kebahagiaan ke?” s0al pengguna lain pula.

“Berlagaknya bercakap, sekali Allah tarik nikmat. K0t ye pun berduit jangan hin4 0rang,” tambah pengguna lain.

“Apa kata Ning sedekahkan selipar buat budak-budak tu. Ada juga pahala kan,” cadang salah se0rang pengguna pula.

Selain Ning, vide0 itu mendapat perhatian penyanyi n0mb0r satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza.

“Sian, kelakar pun ada. Tu lah! Duduk kat rumah dik 0i!” tulis Siti.

Pendekatan angg0ta p0lis tersebut dipuji netzen,dalam bersikap tegas masih lagi ditunjukkan sifat murni untuk men0l0ng kanak-kanak ini.

Setakat ini l0kasi belum dapat dikenal pasti, tetap diharapkan, ibu bapa selepas ini harus lebih tegas dan peka dengan keadaan anak-anak dan tidak sambil lewa dalam menjalani arahan PKP. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit LM

Leave a Reply