“Mungkin mereka tak tahu siapa ayah dia”- Resp0n ibu Alyssa Dezek bila ditvduh tak pandai urus duit anak

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

GARA-GARA mend3dahkan mampu membeli sebuah kereta jenama T0y0ta Vellfire pada usia 12 tahun, penyanyi dan Bintang Y0uTub3 Alyssa Dezek mendapat pelbagai reaksi netzen.

Segelintir netzen menganggap, tindakan ibu bapa kanak-kanak itu membeli sebuah kereta adalah tidak wajar berikutan pendapatan tersebut seharusnya digunakan untuk tujuan pelaburan masa hadapan Alyssa.

Bagi mengulas perkara itu, ibu Alyssa iaitu Suzanne Dezek berkata, mereka mengh0rmati kehendak Alyssa yang mahukan sebuah kenderaan bagi memudahkan perjalanan kerjayanya.

“Pada saya duit tu duit dia, jadi dia yang nak beli Vellfire untuk memudahkan dia pergi penggambaran dan travel jauh untuk keselesaan dia. Bab rumah tu kita dah sediakan untuk Alyssa dan adik. Suami saya dah belikan. Simpanan pun memang ada untuk dia sambung belajar,” katanya kepada mStar.

Suzanne turut meluahkan rasa kec3wa apabila terdapat netzen yang menganggap dia dan suaminya Hafidz Dezek mahu menumpang kesenangan kanak-kanak itu.

Jelasnya, suaminya yang bekerja sebagai ketua jurutera kapal mampu untuk memiliki kereta tersebut dan tidak perlu bergantung kepada pendapatan anak mereka.

“Sebab rata-rata netzen cakap saya dan suami yang nak pakai kereta tu. Padahal tu kehendak dia sendiri, mungkin mereka tak tahu ayah Alyssa bekerja sebagai ketua jurutera kapal. Ayah dia pun mampu,” ujarnya.

Bagaimanapun, Suzanne berkata dia hanya mengambil kec4man itu dari sudut p0sitif dan tidak menyalahkan netzen yang tidak mengetahui latar belakang keluarga mereka.

“Tak apa la itu hak mereka nak k0men apa pun, mungkin mereka tak tahu siapa ayah Alyssa. Yang kenal rapat dengan keluarga kami saja yang tahu. Saya fikir p0sitif saja,” jelasnya.

Dalam pada itu, Suzanne berkata, walaupun Alyssa kini aktif dalam dunia hiburan, dia dan suaminya tetap mengutamakan pelajaran untuk anak mereka. Suzanne juga sentiasa memastikan anaknya mendapat pendidikan yang sewajarnya seperti kanak-kanak lain.

“Sudah tentu kami pentingkan pelajaran, macam sekarang pun Alhamdulillah keputusan peperiksaan dia semua 0key. UPSR tahun ni tak ada, untuk PT3 dan SPM memang kita nak dia f0kus dan saya bekalkan dia tuisyen peribadi, cikgu datang rumah dan mengajar,” katanya.

Sebelum ini, Alyssa atau nama sebenarnya Aryanna Alyssa membeli sebuah T0y0ta Vellfire menggunakan wang yang diper0lehi dari vide0-vide0 nyanyian yang dimuat naik di saluran Y0uTub3 yang dikendalikan ibunya, Suzanne sejak lapan tahun lalu.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Mstar

Leave a Reply