Netzen ‘Tak Sedap Hati’ Bila Duit Dapat Lambat Daripada Yang Dijanjikan KWSP

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Masih ingat dengan i-Lestari? 0f c0urselah kan! Pada penghujung Mac, Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan bahawa pencarum KWSP diberikan kemudahan pengeluaran i-Lestari.

Seramai 12 juta ahli KWSP dijangka akan dapat manfaat daripada inisiatif ini dan mengikut syarat-syarat yang ditetapkan, ramai rakyat telah buat perm0h0nan pada awal April lepas.

Seperti yang tertera ketika pem0h0n buat perm0h0nan, kebanyakannya dimaklumkan akan menerima wang tersebut pada 4 Mei 2020.

Pembayaran pengeluaran i-Lestari daripada Akaun 2 Kumpulan Simpanan Wang Pekerja (KWSP) akan mula dikreditkan ke akaun ahli bermula 4 Mei hingga 18 Mei ini.

Ahli KWSP yang perm0h0nan pengeluarannya diluluskan akan dimaklumkan mengenai pengkreditan itu menerusi laman sesawang i-Lestari sejurus bayaran dikreditkan ke dalam akaun bank masing-masing.

Namun, melalui Tw1tter kec0h dalam kalangan netzen apabila masing-masing dapat tahu wang tersebut tidak diper0leh pada awal Mei seperti dijanjikan.

Ramai check, dapat lambat lagi

Melalui thr3ad di Tw1tter tu, ramai yang tunjuk screensh0t makluman daripada KWSP lepas mereka check status i-Lestari masing-masing.

Ada yang dapat 13 Mei, ada yang dapat 19 Mei, 20 Mei dan masing-masing berbeza tarikh. Se0rang netzen berkata sebelum ini status perm0h0nan i-Lestari diluluskan tapi bila check hari ini lain pula yang tertera.

“2 minggu lalu,perm0h0nan saya diluluskan. Hari ni pula, perm0h0nan tidak diterima.”

Jangan cakap EPF takde duit

Beberapa netzen meluahkan rasa ‘tidak sedap hati’ dan berkata mereka berharap semua ini bukanlah harapan palsu semata-mata. Mana tidaknya, ramai dah m0h0n dan menunggu wang tersebut masuk dalam akaun masing-masing

Tapi ada juga yang cakap menurut KWSP mereka maklumkan duit akan diberikan ‘mulai’ 4 Mei bukan ‘pada’ 4 Mei s0 mungkin disalah ertikan.

Apa-apa pun kita tunggu dan lihat! K0rang dah check belum? Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit l0bakmerah

Leave a Reply