“Ni masing-masing tak sedar diri pakai kereta mewah..”-Zarina Anjoulie t3gur artis tak sedar diri minta bantuan

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Pelakon k0ntr0versi Zarina Anj0ulie menegur sikap segelintir artis yang gemar menayang kemewahan namun hakikatnya tiada perancangan masa depan.

Zarina menerusi rakaman v1de0 yang tul@r di laman s0sial pada Sabtu berkata artis sepatutnya mem0h0n bantuan daripada Persatuan Seniman atau rakan selebriti dalam industri seni bukannya kerajaan.

Menurut Zarina, biarpun dia menjalani kehidupan secara sederhana namun masih mampu makan makanan mewah dan berk0ngsi rezeki dengan 0rang yang kurang bernasib baik.

“Itu pilihan kau untuk beli kereta dan m0t0r mahal. Lepas itu, tak ada duit nak makan. That’s y0ur ch0ice br0! Kalau dah tahu macam itu (cabaran hidup yang makin susah), hiduplah secara bersederhana.

“Ni masing-masing tak sedar diri pakai kereta mewah, sanggup ikat perut sehingga tak ada wang simpanan. Yang aku ni bawa Satria Ne0 buruk pun makan ‘steak’ dan udang galah la hari-hari. Malah, aku dan b0yfriend aku b0leh menderma.

“Bukan nak riyak, tapi macam mana aku ini hidup sederhana tapi b0leh k0ngsi dengan 0rang lain. K0rang yang ada Alphard hitam la Velfire hitam,” kata Zarina mengulas isu artis perlu bantuan daripada kerajaan.

Sebelum ini, penyanyi Black Hanifah dan T0m0k menjadi mangs@ kec@man netzen yang mempertikaikan tindakan mereka meminta kerajaan agar tidak melupakan g0l0ngan pekerja seni.

Bagaimanapun terdapat salah faham kerana netzen dikatakan tidak memahami suara mereka itu adalah bagi mewakili pekerja seni lain khususnya di belakang tabir dan selebriti veteran.

Namun kata Zarina, pandangan masyarakat k0n0nnya g0l0ngan artis mempunyai kelas tersendiri dan tidak perlu dibantu adalah kerana gaya hidup mewah yang dipamerkan mereka khususnya di media s0sial.

“Masalahnya ialah engkau yang tanam dalam 0tak 0rang seperti anda semua kaya raya walhal y0u guys have n0thing!

“Dan apabila sekarang k0rang kena kec@m, padan la muka k0rang artis-artis. Cuba kalau k0rang hidup sederhana, hidup macam 0rang biasa tak ada la 0rang kec@m,” katanya.

Dalam pada itu Zarina turut membidas beberapa kenyataan balas daripada rakan selebriti yang k0n0nnya bersuara bagi pihak pekerja belakang tabir dan artis veteran.

“Tak payah nak cakap untuk kegunaan 0rang belakang tabir sebab mereka bukan dianggap sebagai artis. Lagi satu nak beritahu, k0n0n nak bercerita yang k0rang nak utamakan artis veteran.

“Selama aku berlak0n, tak ada sesiapa pun peduli mengenai artis veteran. Selama ni pun mereka dibayar rendah, kalau b0leh RM100 sehari.

“Mereka tak pernah nak hargai artis veteran… inilah Malaysia. Jadi, sekarang tiba-tiba nak utamakan artis veteran. Selain itu, jurus0lek bukannya artis dan mereka juga layak untuk m0h0n semua bantuan.

“Segelintir artis ini hanya mengambil kesempatan dengan masyarakat. Ramai artis yang saya hubungi untuk buat kutipan derma tapi tak ada se0rang pun nak buat,” ujarnya.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Mstar

Leave a Reply