“Patutnya Kami Ada Anak Tahun Ini “-Isteri To’ki Akhirnya Luahkan Perasaan

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

PENYANYI p0pular era 1990-an, T0’ki, 53, dan isteri, Sharifah Fairuz Syed Yus0f, 48, sepatutnya dikurniakan anak tahun ini, tetapi hajat itu tidak kesampaian apabila kandungan Sharifah Fairuz gugur selepas dua bulan hamil.

Sharifah Fairuz yang mesra disapa Fairuz berkata, dia reda dengan takdir Ilahi dan menganggap rezeki belum berpihak buat mereka. Kedaifan kehidupan T0’Ki bersama isteri dapat perhatian Ebit Liew. Fairuz berkata, dia disahkan hamil Januari lalu namun mengalami kegvguran pada Mac lalu.

“Saya berkahwin dengan T0’ki sejak satu setengah tahun lalu dan kami berpindah ke rumah di Batu 12, G0mbak ini sejak enam bulan lalu,” katanya kepada Harian Metr0.

Fairuz yang juga penulis kreatif bebas pernah berkhidmat dengan beberapa agensi pengiklanan terkemuka sebelum berkahwin dengan T0’ki. Fairuz berkata, ketika T0’ki mempelawanya berpindah ke rumah kecil itu, dia sukar untuk menerimanya.

“Ia bukan keputusan mudah terutama keadaan rumah ini dikelilingi hutan. Lagipun l0kasinya yang jauh dari bandar menyukarkan untuk saya bekerja sambilan sebagai penulis kreatif. Namun, dia tetap berharap dan mahu membawa saya tinggal di sini.

“Walaupun keadaan rumah ini serba kekurangan kerana T0’ki belum mempunyai bajet yang cukup seperti membina bilik air yang sempurna, tapi sudah cukup indah buat kami berdua tinggal bersama,” katanya. Menurut Fairuz, pada peringkat awal mereka tinggal di situ, rumah itu pernah dimasuki ular sawa.

“Walaupun rumah tempat kami berteduh ini tidak sempurna di mata 0rang, tetapi saya tidak pernah menganggap ‘mahligai syurga’ ini serba kekurangan,” katanya.

Fairuz berkata, keadaan dirinya yang bert0ngkat akibat kemalangan pada 10 Jun lalu menyebabkan dia sukar berjalan apabila tulang pinggulnya patah.

“Disebabkan itu, ligamen saya lari. Kaki saya sukar untuk berpijak. D0kt0r nasihat jika mahu tulang pinggul kembali bercantum, kaki saya tidak b0leh jalan bertapak selama tiga bulan.

“Bulan depan, saya akan menjalani pemeriksaan dengan d0kt0r. Dia akan teliti sama ada saya perlu jalani fisi0terapi atau tidak,” katanya.

Fairuz berkata, dia ingin mengucapkan terima kasih kepada Pusat Pungutan Zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan kerana sudi menyumbangkan kerusi r0da dan t0ngkat untuknya.

“Mereka juga mahu menghadiahkan sebuah k0mputer riba bagi memudahkan urusan kerja saya,” katanya.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Hmetr0

Leave a Reply