Petua Senyum Ni Buat Anda Lebih Cantik Dalam Gambar

Senyuman merupakan aset semua tak kira lelaki atau perempuan. Senyuman adalah juga ialah elemen paling penting untuk diambil kira ketika bergambar betul tak? Ada yang senyuman manis, ada senyuman kelat ada juga senyuman hambar. Tapi paling penting senyuman boleh membawa beribu makna.

Jom kita baca tips senyum yang mungkin berguna untuk kita amalkan. Senyuman yang manis sememangnya mampu menjadi penawar kepada kedukaan hati sekaligus memancarkan aura bahagia buat 0rang yang melihat atau menerimanya.
Kalau nak nampak cantik dalam gambar, boleh cuba tips berikut :

Pertama, Senyum Sambil Menjeling. Sebagai contoh mendiang Puteri Diana, beliau adalah insan yang pemalu dan sering menundukkan pandangan apabila berhadapan dengan 0rang ramai.

0leh itu untuk menangkap perasaan 0rang supaya jatuh cinta dengan anda, gunakan strategi senyuman ini kerana ia bersifat manja berbanding senyuman biasa. Tips nya tundukan sedikit kepala sambil ukir senyuman kecil manakala mata pula melirik ke arah 0rang yang melihat dna mememrhatikan kamu.

Keduanya, Elak Senyum Dengan Mengetap Bibir. Kenapa? Ini kerana Senyuman jenis ini biasanya akan dilemparkan kepada 0rang yang kita baru berjumpa dan adakalanya did0r0ng 0leh perasaan malu, takut, cemas, marah atau dijadikan sebagai tanda sindiran.

Pendek kata, senyuman yang dilakukan dengan perbuatan mengetap bibir ini adalah tidak ikhlas se0lah terpaksa. Em so bolehlah elak senyum macam ni ye.

Ketiga pula, Senyum ‘Terkejut’. Senyuman seperti ini mungkin agak sukar dilakukan 0leh kebanyakan 0rang kerana tidak semua memiliki susunan gigi yang cantik. Akan tetapi jika sese0rang itu berlatih, maka senyuman ini bisa menggambarkan kecerian yang tulus.

Oleh itu Senyum sambil mulut ternganga umpama ketawa adalah teknik paling mudah untuk kita sebarkan aura kebahagiaan diri. Barulah nampak ikhlas!

Keempat tipsnya adalah “Smizing”. “Smizing” adalah istilah yang dicipta 0leh Tyra Banks membawa maksud senyum menggunakan mata okey. (smiling with eyes).

Taktik ini b0leh digunakan jika anda mahu mengambil f0t0 ala m0del iaitu dengan merelakskan muka, kecilkan sedikit mata sambil ‘gelak dalam hati’. Hasilnya, anda kelihatan seksi!

Kelima, Senyuman Sinis Terbit Karakter Misteri. Ada 0rang tetap akan kelihatan cantik meskipun senyuman yang diberikannya ‘tawar’. Seperti it-Girl dari itali ini, Chiara Ferragni sering dilihat meleparkan senyuman sinis menerusi f0t0-f0t0nya yang dimuat naik ke instagram. Jika kena pada cara, memang nampak mengg0da.

Amaran, senyuman ini bukanlah untuk diberi kepada 0rang tetapi hanya sesuai untuk dimanfaatkan dalam f0t0 rakaman peribadi. Caranya… senyum kecil (pastikan hujung bibir di kedua-dua belah meregang sedikit) sambil pandang tepat ke arah lensa kamera.

Ini kami sediakan bonus untuk anda iaitu Fakta Tentang Senyuman. Tahukah anda? Lelaki Teruja Dengan Wanita Yang Senyum Sambil Ketawa

0leh itu, jika anda mahu menarik perhatian lelaki, senyum dan ketawalah sebagai interaksi resp0n terhadap lawak yang dilakukannya.

Ha, jika lawak mereka hambar pun anda b0leh buat-buat senyum dan ketawa… kalau betullah jika anda sukakan sese0rang lelaki tu. Mereka pasti terpikat! Senyuman Mampu Buat Diri Kelihatan Lebih Baik ye Korang. Ingat tu.

Jika diri sejahat mana pun tetapi jika anda boleh mengukir senyuman manis, sudah tentu diri anda akan kelihatan seperti bidadari. 0rang akan memberi resp0n p0sitif terhadap anda secara tidak langsung.

0leh itu, kunci yang paling utama untuk menyembunyikan kejahatan serta kesedihan diri adalah dengan memberi senyuman palinng ikhlas terhadap lawan. Tapi senyum sinis tak mahu h0kay! J0m cuba girls!

Leave a Reply