“Power bini pertama dia” – Balik H0neymoon dengan bini muda, tengok2 rumah tinggal tv dan peti sejuk ja dan 1 tilam tanpa katil

Gambar diatas adalah untuk ilustrasi sahaja.Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Bak kata orang dulu-dulu, masa bercinta semuanya manis, kentut pun bau wangi. Tapi bila dah tinggal sebumbung, baru tahu perangai sebenar seseorang. Baru-baru ini, satu perkongsian di grup Kisah Rumah Tangga Fans di Facebook telah tular di media sosial mengenai luahan isteri kedua yang telah pun mendirikan rumah tangga hampir 8 bulan.

Cerita nya,aku hampir 8 bulan kahwin dengan suami orang, kami kahwin atas persetujuan bini pertama suami aku, kahwin pada bulan 3 tahun ni. yang sedih dan tk puas hti nya aku dekat madu aku, masa aku dan suami pegi honeymoon kt langkawi aku dah booking bilik hotel rm4500 untuk 3 malam tiba2 madu aku block kad kredit suami aku. Malu masa nak chek in kad kredit suami kena block.

Terpaksa c4ncel bilik tu. tukar bilik yg harga rm600 untuk 3 malam. tapi suami tak nak call bini dia untuk tanya. 4 hari duk langkawi spoil mood aku, dengan cash kurang. lepas tu tak habis kat situ ja,balik ja kt rumah. kami tinggal kt rumah taman yg sebelum ni madu aku buat homestay rumah tu, barang2 lengkap semua, balik2 ja dari langkawi rumah tu jadi kosong hanya tingal tv dan peti sejuk ja, dan 1 tilam tanpa katil.

yg perabot lain madu aku angkut letak rumah dia. yg dah macam2 ada tu. Dah angkut semua barang lepas tu bagitau kami kena bayar sewa rumah tu rm250 bayar kt bini dia, suami mula bayar juga, walaupun aku halang. Apa rasa? Yang paling aku ger4m kereta suami yang dulu guna honda HRV bini dia pegi tukar kepada kereta viva ja. madu aku ada dah 2 biji kereta besar,xhonda ni pn dia nak jugak. malu wey nak balik rumah mak aku. satu persatu madu aku buat nak bagi kami berpisah, ya pun dia tak pernah cara kasar tapi cara ni dia bagi aku rasa hidup aku dengan suami aku sensara. sebelum kahwin aku yakin,aku boleh bagi kebahgiaan kt suami aku,layanan atas katil sebaik2 nya.

bila dh itu ini takda lepas kahwin ni, jadi melvat lak. Suami aku janji nak bagi aku kesenangan, rupa nya dia pun tak kaya. yang kaya madu aku, suami aku kerja dengan bini dia. xbaru aku tau. bukan nya suami aku bos. nak brpisah malu dengan adik bradik aku, dengan mngandung lagi ni. di luah m4ti mak di telan mtii ayah. Sekian.

Ini pula cerita kedua mengenai alam perkahwinan juga. Begini ceritanya, Saya baru jer 47 hari menjalani kehidupan suami isteri. Secara peribadinya. Saya lebih bahagia hidup single.. Apa yang saya lalui tak sama seperti apa yang saya harapkan. Saya rasa saya tak ubah macam maid. Kalau lah suami tahu bahawa pernikahan itu bukan lah hanya utk menghalalkan hubungan s€ks semata2.. Saya tak kisah pasal berapa kali dia nak bersama dalam 1 hari.

Cuma. Saya rasa saya dicari bila diperlukan sahaja. Masa bila nak bersama, masa tu la dicari.. TAK kira waktu. Pagi ptg siang mlm. waktu lapar.. Dicari. Waktu nak baju. Nak itu. Nak ini. Waktu lapang. Dia akan baring dan hadap hp. Nak berbual bual. Jarang sekali. apatah lagi nak bermersa mesra.. Bergurau senda. Mesranya cuma bila nak bersama. Waktu2 lain. Dia akan habiskan masa berjam jam dgn hp. Saya pulak kena cari aktiviti sendiri.. bla saya nak ajak bual. Setiap perbualan mesti dia akhiri dgn pergadvhan. Mesti dia jadikan asbab utk marah2 saya.

99 hari nikah. Dia dah mula berani2 tarik rambut, cek1k leher saya saya tak blh tegur langsung apa yang tak kena. TAK blh luah langsung apa yang saya rsa. Saya tegur elok2 pun blh timbulkan kemarahan dia. Saya rasa macam dia bnci sgt dgn saya. Baiknya bila nak bersama bila saya tegur Katanya lelaki memang semua akan berkasih sayang bila nak s€ks semata mata sahaja. Yeke min.. Saya tak rasa semua org macam tu pun… Hmmm… Sedihnya kalau semua lelaki pikir macam tu.. baiknya.. Syangnya. Cuma bila nak ajak se€s jer.

Di waktu2 lain. Saya kena cari aktiviti sendiri untuk hilangkan bosan.. mungkin saya kena bela kucing. Supaya hari2 blh bual dgn kucing.. Saya nak kerja. Dia tak bg. Komunikasi sgt2 takde. Bila saya tanya.. Katanya ” abg memang macam ni. TAK bnyk cakap. TAKde apa nak bual.. So, kena la bersyukur terima seadanya.” masa saya kenal dia dulu min. 24jam nak bergayut. Sampai ke pagi terpaksa layan dia bual… Rupanya semua tu fake. Baru 47 hari min.. Macam mana saya nak hadap hari2 yang akan dtg. mentua pulak ada cakap kat saya.” apapun jadi, jgn pernah tinggalkan anak ibu. Kalau awak ingkar kata2 ibu.

Awak sama macam derh4ka kat mak awak sendiri.” saya takde tempat nak mngadu.. ini ke kehidupan yang saya harap2kan… Bukan min.. Terima kasih.. Saya sekadar meluah. Saya isteri yang terluka. Sekian Cerita ke dua. Pengajaran di sini Dalam kehidupan berumahtangga, pergolakan antara suami isteri pasti berlaku. Sama ada pertelingkahan kecil atau besar, ketidaksefahaman yang berlaku perlu diatasi sebaik mungkin demi mempertahankan mahligai yang terbina. Jika ada usaha untuk memperbaiki hubungan yang sedikit goyah, tentu semua masalah yang berlaku boleh diselesaikan dengan cara yang elok.

Ujian dalam rumahtangga datang dalam pelbagai cara. Bagaimana suami isteri menghadapi ujian yang datang, solusi yang hendak dilakukan perlulah mengambil kira kepentingan bersama suami isteri. Tidak boleh ada manfaat berat sebelah dan tidak adil. Masalah ini bukan perkara luar biasa. Ianya masalah biasa dalam rumahtangga. Sk4ndal di tempat kerja dan akhirnya rahsia sk4ndal terbongkar. taat setia diuji bekas kekasih, wanita pilih suami orang, lelaki pilih isteri orang adalah perkara biasa yang kita dengar. Perkara luar jangkaan ini boleh berlaku dalam usia awal perkahwinan atau pun sebaliknya.

Pasangan suami perlu sentiasa bersedia bagi menghadapi situasi tersebut jika berlaku. Ingat satu perkara, perkara besar bermula dari saat ia kecil. Bendung gejala yang mampu menimbulkan masalah berkaitan orang ketiga sejak dari awal lagi.

Sebelum perkahwinan adalah waktu bercinta. Waktu bercinta adalah saat memiliki dunia. Maka semuanya adalah ‘coklat’ bagi pasangan kekasih. Sedap, manis dan enak sahaja. Selepas mendirikan rumahtangga, jika masalah harta ini terjadi, perkara buruk mungkin akan berlaku. Sama ada kewangan semakin kukuh atau kewangan tidak stabil adalah dugaan yang perlu ditempuh bersama. Kita boleh lihat bagaimana isteri ditinggalkan suami kerana kemiskinan, atau isteri mengikut lelaki kaya.

Oleh itu, rancanglah sebaiknya berkenaan kewangan dan jika tidak mampu, lakukan sahaja perkara asas dalam majlis perkahwinan iaitu akad dan nikah. Tidak perlu meletakkan wang hantaran yang terlalu tinggi sehingga berlaku masalah selepas majlis perkahwinan. Sumber KRT dan bilalelakiberbicara. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan salah.. Terima Kasih!

Leave a Reply