Redha bersalin tanpa suami disisi,Dayah Bakar selamat timang bayi lelaki

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Pengacara dan penyanyi, Dayah Bakar selamat melahirkan anak sulung iaitu bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Petaling Jaya, pada jam 2.23 petang tadi.

Namun, kelahiran si c0mel tidak dapat disaksikan suami tercinta, Muhammad Hanif Hamidi yang ketika ini bertugas di Australia dan tidak dapat kembali ke Malaysia berikutan penul4ran C0V1D19. Muhammad Hanif adalah pegawai tentera berpangkat kapten yang berkhidmat di negara kanggaru itu.

Namun, hampir setiap ketika, Dayah atau nama sebenarnya, Nurhidayah Abu Bakar membuat panggilan vide0 kepada suami bagi berk0ngsi perkembangannya. Malah, beberapa jam sebelum bersalin, Dayah dan suami sempat berinteraksi.

Dayah yang selamat melahirkan anak secara pemb3dahan di sebuah pusat perubatan di Damansara Setia, Petaling Jaya, ditemani ibu tersayang, keluarga kedua-dua belah pihak dan anak saudara. Dayah mengaku reda kelahiran anak sulung tidak dapat disambut suami.

“Sebelum ini, saya fikir, pengalaman ini dapat dik0ngsi bersama suami di mana kami sama-sama meraikan kelahiran anak sulung. Namun, kita hanya mampu merancang, Tuhan menentukan.

“Siapa mampu menduga. Ujian Allah memisahkan saya dan suami sekian lama. Namun, dengan d0a yang tidak pernah terputus dan kekuatan yang diberi Allah, saya berjaya melaluinya.

“S0k0ngan suami dari kejauhan luar biasa. Begitu juga keluarga saya dan sebelah mentua yang selalu ada di depan mata. Biarpun suami tidak dapat melihat dekat perkembangan anak, pasti besar ganjaran Allah berikan untuk setiap ujian dan kemanisan ini,” katanya kepada BH 0nline.

Berk0ngsi mengenai detik kelahiran anaknya, pengacara B0rak K0pitiam ini bersyukur segala-galanya dipermudahkan

“Alhamdulillah, semuanya lancar dan dipermudahkan. Insya-Allah, f0t0 dan nama anak akan saya k0ngsi selepas tujuh hari,” katanya.

Dayah dan suami memuat naik f0t0 di Instagram yang disunting menampakkan mereka berada di l0kasi sama, sebelum putera tersayang dilahirkan. Muhammad Hanif turut menitipkan d0a dan semangat kepada isteri berbunyi:

“Percayalah kamu b0leh melakukan semuanya dengan baik. Kamu ibu yang hebat. Jangan takut saya selalu berada di sampingmu, walaupun jauh.”

Dayah berkahwin dengan Muhammad Hanif pada Jun 2018. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Bharian

Leave a Reply