S4kitnya tak boleh digambarkan..-Zamani d3dah keadaan terkini dirinya yg ramai tak tahu

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

PENYANYI p0pular Zamani, 49, sudah mula melakukan raw4tan bagi memulihkan peny4kit sk0li0sis iaitu tul4ng belakang melengkung yang sudah lama dideritainya.

Zamani mendapatkan raw4tan urutan di pusat raw4tan di ibu negara dan sudah melakukannya sebanyak lima kali.

Zamani berkata, raw4tan itu bagaimanapun terp4ksa dihentikan sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasa sekaligus membuat dia terp4ksa menahan s4kit.

“Saya meletakkan harapan sekurang-kurangnya rasa selesa dengan raw4tan alternatif ini, tapi sekarang saya hanya duduk rumah dan ia buat saya bertambah s4kit. Lima sesi yang dibuat itu hanya permulaan kerana sepatutnya raw4tan tak terhad sehingga saya rasa 0kay dan ada perubahan,” katanya.

Menurutnya, k3san k3s4kitan terasa kerana tul4ngnya sudah mula dipegang dan diurut, namun selepas itu terbiar.

“Sakitnya sukar digambarkan. Apa yang dirancang dah jadi lain. Saya sekarang hanya makan pil penahan s4kit sahaja. Itupun tak b0leh banyak sangat bimbang dengan k3san sampingannya. Di rumah pun saya banyak baring dan mendiamkan diri.

“Sekarang PKP digantikan dengan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB). Harapnya saya dapat berkunjung semula ke sana untuk meneruskan raw4tan dalam masa terdekat,” katanya.

Terdahulu, Zamani yang berkahwin dengan Nur Juliana Abdul Rani, 38, pada 20 September lalu pernah menjalani pemeriksaan di sebuah pusat perub4tan swasta namun tidak melakukan raw4tan susulan kerana terlalu sibuk.

Dia yang mengerjakan umrah bersama isteri dan keluarganya pada 30 0kt0ber lalu, pernah memberitahu keadaan tulang belakangnya sem4kin teruk.

“Saya tak kisah sama ada raw4tan m0den atau tradisi0nal asalkan peny4kit ini dapat dikurangkan,” katanya.

Dia yang menginginkan zuriat turut berharap peny4kit ini tidak mengganggu karier dan kehidupan berkeluarganya.

Zamani kini tampil dengan lagu hari raya berjudul Syawal Ini terbitan KRU Music. Lagu ciptaan Ne0 dan penerbit Bajai ini mengisahkan mengenai keinsafan dan k3syukuran se0rang insan kerana masih dapat meraikan Syawal walaupun mengharungi pelbagai cab4ran.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit HM via BH

Leave a Reply