Saintis Am3rika Bingung V1rus C0r0na Tidak Aktif Saat Diperdengarkan Azan Dan Ayat Suci Al-Quran

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

RAMAI tidak memahami cubaan dan teguran Allah SWT datang dalam pelbagai keadaan, sekali gus d@kwaan bahawa p4ndemi1k C0V1D-19 sebagai semata-mata b4la adalah s4lah sama sekali.

Malah, tanggapan sedemikian dikhuatiri b0leh mend0r0ng sese0rang men0lak qada dan qadar Allah SWT, bahkan lebih berb4haya sekiranya ada bersangka bvruk terhadap sesuatu ujian, dugaan dan musi1bah yang sedang dilalui ketika ini.

Mungkin ada saja di antara kita yang pernah mengalami situasi ketika berlakunya angin kencang, kemudian dikumandangkan azan lalu tiba-tiba angin itu kembali reda?

Inilah bukti kekuasaan Allah. Jadi, bagaimana pula dengan v1rus yang tidak nampak dengan mata kasar?

Vde0 ini menunjukkan eksperimen 0leh sekumpulan saintis dari Amerika yang ingin mengetahui bagaimana hasilnya bila vrus diperdengarkan dengan alunan suara azan dan ayat suci al-Quran. Apa yang mengejutkan v1rus tersebut tidak aktif se0lah-0lah tunduk mendengar betapa syahdunya kalam Allah ini.

Walaupun vde0 ini mungkin tidak benar atau ‘h0ax’ semata-mata, apa yang pasti semua yang ada di muka Bumi ini adalah makhluk Allah.

Dalam pada itu, hampir 100 masjid di Jerman dan Belanda pada hari Jumat pekan lalu mengumandangkan azan, panggilan untuk s0lat. Ini sebagai tanda dukungan bagi umat Islam di tengah p4ndemik virvs c0r0na atau C0v1d19.

Dilap0rkan Anad0lu, Sabtu (4/4/2020), azan dikumandangkan dari masjid milik kel0mp0k Turki-Muslim DITIB, dan Islamic C0mmunity Nati0nal View (IGMG), salah satu persatuan Muslim-Turki terbesar di Jerman.

Sementara itu, di Belanda azan turut berkumandang melalui pembesar suara menjadi lebih leluasa untuk menunjukkan s0lidariti terhadap virvs.

Justeru, sebagai umat Islam kita seharusnya kembali kepada mendekatkan diri kepada Allah selain berd0a agar w4bak C0v1d19 yang sedang melanda negara ini akan kembali pulih.

Berd0alah dengan seikhlas-ikhlasnya agar krisis ini akan berakhir sebelum Ramadan tiba agar kita dapat beribadah dengan khusyuk dan tenang.

Wallahua’lam..Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih!

Leave a Reply