Saya ikut kata 0rang tua.Kalau dia tak suka, ken4pa dia..-Elly Mazlein

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

SEMBILAN bulan mendirikan rumah tangga dengan M0hamad Azlan Che Nuh, penyanyi dan pelak0n Elly Mazlein memberitahu dia dan suami sedang berusaha mendapatkan zuriat. Bagaimanapun Elly atau nama sebenarnya Sharifah Aida Mazlina Syed Hanafi, 39, berkata dia akan berk0ngsi berita gembira tersebut apabila sudah tiba masa yang bersesuaian.

Menurut Elly lagi, dia tidak mahu meletakkan harapan yang tinggi dalam s0al cahaya mata kerana mempercayai perancangan Allah yang sudah tertulis untuknya.

“Saya ikut kata 0rang tua… kalau baru atau belum apa-apa, tak perlu k0ngsi lagi. Insya-Allah kalau sampai masa, ada berita gembira sudah tentu saya akan k0ngsi dengan semua 0rang. Sebenarnya kalau kita terlalu mengharap, mungkin susah nak dapat. Jadi, kita santai saja sebab Allah akan susun baik untuk kita nanti. Yang penting, jangan terlalu fikir sebab kalau fikir akan tertekan.

“Kita ikut apa yang Allah dah susun sebab Allah sebaik-baik perancang. Tak apa, kita berserah kepada Allah, berusaha dan jalani kehidupan macam biasa serta jangan str3ss. Insya-Allah akan ada. Cuma cepat atau lambat,” katanya kepada mStar.

Elly mendirikan rumah tangga dengan Azlan yang juga se0rang guru pada 18 Januari lalu di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur. Pelak0n drama Kampung Pe0ple ini mempunyai se0rang anak perempuan bernama Putri Sara Sefhia yang kini berusia empat tahun hasil daripada perkahwinan pertamanya dengan pengarah drama Azmi Hatta.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Sabarlah Hati ini memberitahu dia sentiasa mengambil langkah menyekat akaun laman s0sial yang meninggalkan k0men kerterlaluan.

“Saya memang tidak akan membaca kr1tikan atau k0men neg4tif. Memang ada masa kita rasa nak tahu, tapi sebenarnya kita tak kuat. Kadang-kadang ada yang k0men berlebihan walaupun kita tak begitu.

“Kalau nak k0men, guna bahasa dan cara yang betul. Saya pernah juga membalas k0men sebab 0rang kvtuk kita keterlaluan sangat tapi bila fikir balik, tak pergi mana pun. Kalau ada saja k0men yang melampau, kita sekat saja.

“Kalau dia k0men begitu bermaksud dia tak suka kita. Kalau dia tak suka, kenapa dia f0ll0w kita..Jadi, kita ambil langkah bl0ck saja dia. Kita manusia dan bukan saya se0rang saja tapi semua 0rang memang tak b0leh terima.

“Ada yang b0leh terima kalau untuk kebaikan sebab kita pun tak b0leh nak s0mb0ng. Tapi kalau penggunaan bahasa itu sengaja nak buat kita rasa d0wn, bl0ck saja,” ujarnya. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s4lah.. Terima Kasih! Kredit Mstar

Leave a Reply