“Saya Pernah Masuk M4hkamah,Dis4man Banyak Kali Dan Saya Tak Kalah..”-Ustaz Abu Syafiq

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Beberapa hari lalu pendakwah bebas Ustaz Abu Syafiq telah memaklumkan bahawa laman Faceb00knya telah dig0dam pihak tertentu. Ia susulan perdebatan hangat di kalangan warganet yang tidak bersetuju dengan k0men beliau sebelum ini yang mempertikaikan kerja amal kemudian dik0ngsi dilaman s0sial yang menurutnya har4m kerana mengaiibkan g0l0ngan miskin.

Ramai merasakan status itu ditujukan kepada Ustaz Ebit Lew. Meskipun tampil dengan penjelasan dan mengatakan beliau tidak menyatakan secara khusus kepada Ebit Lew, namun masih ramai yang tidak berpuas hati dengan Abu Syafiq.

Tidak lama selepas itu, Faceb00k beliau hilang dari radar. Tidak dapat dipastikan disebabkan dig0dam atau dipadam 0leh pihak Faceb00k. Abu Syafiq kemudian tampil aktif di 1nstagram beliau. Salah satu perk0ngsian beliau adalah mahu terbabit dalam aktiviti kerja amal.

Namun menariknya, beliau meletakkan syarat tidak b0leh mengambil gambar individu yang dibantu, selaras dengan hujah beliau bahawa har4m meng4ibkan 0rang miskin yang dibantu.

Saya pernah masuk m4hkamah

Terbaru, Abu Syafiq berk0ngsi status baru bagi meluahkan perasaan beliau selepas teruk dikec4m 0leh warganet.

“Saya Tidak Pernah TERSANDAR Tidak Pernah Mengeluh! Inilah saya. Perjuangan ASWJ jelas. Hujjah pedas. Dihin4 dic3rca tak pernah saya balas. Cakaplah apa sekalipun. Ia ibarat angin yang berlalu seketika akhirnya meninggalkan kita jua.

“Saya pernah masuk m4hkamah, dis4man banyak kali dan saya tak kalah, dihalang mengajar 0leh pr0 Wahhabi and Syiah tapi saya cari tempat Ahli Sunnah. Keluarga saya jangan cakaplah. Memang ada kesan. Saya tak kisah. Sebab bila saya duduk bersama dengan keluarga saya mesra dan bergelak manja.

“Kami semua 0k sahaja. Kenal saya. Tegas dengan hujjah. Tak pernah kalah tak pernah tersungkur tak pernah tersandar tak pernah mengalah. Itu saya selalu semat dalam diri.

“Halang sini saya kesana. G0dam FB saya saya bukak IG. M4ki saya saya senyum. Kerana saya tahu insan terbaik akan diuji selamanya. Saya teruskan…ya..saya teruskan..ya pasti saya teruskan…. Saya tidak akan tersandar dan tidak pernah mengeluh…kata ni kusemat dalam2.. Kita Mesti Menang!”

Sementera itu, Abu Syafiq turut berpesan dengan individu yang cuba melaga-lagakan beliau dalam entri berasingan.

“Perjuangan ini kan ku teruskan. Aku tidak kecewa sedikitpun untuk terus kehadapan. Langkahku makin maju kehadapan…Ku tutup telingaku agar tidak mendengar c3rcaan insan-insan pend3ngki dan melaga-lagakan daku. Jihad Ahli Sunnah Wal Jamaah Hakiki kan ku teruskan tidakkan pudar sedikitpun!

K0men tentang akaun p4lsu atas nama beliau

Sementara itu, Abu Syafiq turut mengulas isu berhubung individu yang mewujudkan akaun p4lsu atas nama beliau dan meninggalkan k0men fitn4h.

Ketika dihubungi, kata Abu Syafiq, dia belum b0leh membuat lap0ran p0lis kerana kini sedang “menjalani ku4rantin”.

Kata Abu Syafiq lagi, isu itu sebenarnya merupakan isu kecil dan timbul akibat tindakan segelintir warganet yang tidak berpuas hati dengannya, dan sengaja melaga-lagakannya dengan Ebit.

“Benda ini bagi saya kecik jer..sebab mainan dengan beberapa 0rang yang melaga-lagakan dan tak puas hati. Mereka memftn4h saya dengan se0rang ustaz yang saya tak pernah jumpa pun ustaz tu. Biasalah, ujian kecik sangat. Nanti masuk ramadhan b0leh buat ‘Page’ faceb00k baru. Saya akan rasmikan atau sekarang b0leh layari Instagram saya” tulis Abu Syafiq.

Terdahulu Abu Syafiq mengeluarkan beberapa kenyataan yang dikatakan ditujukan buat Ebit Lew, selepas Ebit memberi bantuan kepada satu keluarga di Kedah baru-baru ini.

Abu Syafiq mempertikai tindakan memuat naik gambar dan vde0 0rang miskin di media s0sial yang menurutnya mem4lukannya dan membuka 4ib serta har4m di sisi Islam.

Berdasarkan carian Malaysiakini sebentar tadi, laman Faceb00k Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary sudah tidak dapat ditemui buat masa ini. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih!

Leave a Reply