Sayu..Teringat Momen Indah Bersama Suami,Ketabahan BCL Teruskan Persembahan Dipuji

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Sebelum ini Penyayi Ind0nesia, Bunga Citra Lestari (BCL) membuat keputusan untuk kembali bekerja selepas kehilangan suaminya, pelak0n kelahiran Malaysia, Ashraf Sinclair pada 18 Februari lalu.

Bagaimanapun BCL membuat kejutan istimewa untuk para peminatnya apabila tampil di sebuah acara musik Friday Fusi0n di SQ Quarter D0me, Cilandak, Jakarta Selatan semalam.

Bunga Cinta Lestari menunjukkan sikap pr0fesi0nalnya sebagai penyanyi. Tampil membuat persembahan di k0nsert Friday Fusi0n semalam,ternyata ianya betul-betul memberi kesan kepadanya.

Biarpun tampak sedih, menangis ketika persembahan,ketabahan BCL untuk meneruskan persembahannya wajar dipuji. Pada malam semalam BCL mendendangkan lagu-lagu hitsnya.Antaranya Cinta Sejati, Harta Berharga dan paling istimewanya lagu Karena Kucinta Kau

Sepanjang persembahan tersebut, beberapa kali kelihatan jelas BCL sebak dan tidak dapat mengawaI em0si sebak apabila menyanyikan lagu-lagunya yang kebanyakkan mempunyai cerita di sebalik setiap bait lirik.

Menurut BCL tahun lalu dia membuat persembahan ditempat yang sama ditemani 0leh arw4h suaminya dan juga anaknya. Dan ketika itu mereka kelihatan sungguh bahagia dan sangat mencintai satu sama lain. Bagi BCL tempat itu mempunyai makna dan mem0ri yang cukup kuat buat dirinya.

Semasa mahu memulakan persembahan, BCL menerangkan bahawa dia tidak mampu menyanyikan lagu-lagu yang berentak ‘happy’ dalam situasi begini. Para pen0nt0n turut memberikan s0k0ngan membantu BCL menyanyi bersama-sama saat dia sebak untuk meneruskan nyanyian.

BCL mengucapkan terima kasih kepada semua 0rang yang meny0k0ngnya dan memberi semangat padanya ketika dia melalui saat-saat duka

“Saya tahu m0men seperti ini, saya enggak pernah kebayang sih dalam hidup saya, tapi dalam m0men saat kita amat sangat di bawah, saya menyadari kalau saya juga dapat banyak supp0rt pada saya,” ucap BCL

“Dan insya Allah Ashraf juga sangat amat bahagia melihat saya di sana pada malam ini,” ucap BCL yang disambut tepuk tangan tanda dukungan dari pada pen0nt0n yang hadir.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber kompascom

Leave a Reply