Selepas Dicari P0lis Isu Bagi Tips Balik KL,Tuan Punya Badan Tampil Beri Penjelasan

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Semalam tul@r gambar se0rang lelaki bersama keluarganya mengaku telah balik ke Kuala Lumpur dengan memberi alasan tertentu kepada pihak berkuasa. Tindakan itu telah membuatkan dirinya dikec4m teruk warga maya yang menyifatkan tindakan itu sebagai berbangga dengan kesalahan.

Malah, Menteri Pertahanan turut menasihatkan 0rang ramai agar tidak berbangga se0lah-0lah menjadi her0 ketika melakukan kesalahan.

Sebentar tadi, individu tersebut telah memuatnaik kenyataan maaf di Faceb00k miliknya. Katanya, dia hanya bergvrau di dalam gr0up Whats4pp dan tidak menyangka perkara itu akan disebarkan rakannya di dalam gr0up tersebut.

Gurauan membawa p4dah

Pagi tadi bangun dari tidur dikejutkan dengan s0alan bertubi-tubi dari rakan saya “Apa cerita br0, viral habis dah ni…” Menggelabah saya, blur dengan apa yang tengah berlaku. Buka je Faceb00k, Allahuakhbar siapa pulak sebar gambar aku dengan family ni.

Pertama-tamanya, saya selaku empunya gambar yang sedang vir4l sekarang ingin mem0h0n maaf atas isu tersebut yang saya pasti telah banyak timbulkan salah faham dan am4rah netzen sekalian.

Hakikatnya, saya membawa anak dan isteri untuk ke klinik bagi pemeriksaan bulanan dan imunisasi bayi kami yang wajib berumur 3 bulan. Sementara tiada sesiapa yang b0leh jaga dua lagi anak kami yang masih kecil dan dalam fasa melasak.

Untuk pengetahuan, radius kawasan kami tinggal dan klinik yang kami kunjungi adalah dalam 10km sahaja. Saya dan anak yang lain hanya menunggu di dalam kereta sementara isteri saya membawa bayi kami untuk pemeriksaan.

Berat ujian kami bila divir4lkan tanpa fakta dan disalah erti. Tak berniat perlek3hkan tanggungjawab fr0ntliner

Petikan tersebut tidak sesekali berniat untuk memperlek3hkan mahupun memandang rendah tanggungjawab dan tugasan PDRM, ATM, fr0ntliners, dan seluruh ahli yang terlibat bertungkus-lumus menyelamatkan dan melindungi kita rakyat Malaysia.

Niat saya p0st dalam gr0up Whatsapp hanyalah sekadar b0rak antara rakan-rakan di dalam Whats4pp gr0up, dan tidak sangka ada individu yang menyebarkan gambar saya dan keluarga malahan mengambil paparan skrin pr0fil Faceb00k saya tanpa izin, dimana itu telah mel4nggar hak privasi saya.

Saya telah pun ke balai p0lis bagi membuat lap0ran beserta bukti Whats4pp yang telah dis4lah ertikan, dan akan segera mem0h0n maaf kepada pihak PDRM, ATM, SKMM, fr0ntliners diatas isu yang mungkin mengguri1s hati mereka.

Disaat negara kita dilanda uji1an C0VI1D19 ni dan ramai antara kita yang turut terkesan, usahlah kita menambah mi1nyak pada api yang tengah memb4kar. Semua 0rang sedang berada dalam situasi sensiti1f sekarang ini. Kita b0leh jadikannya lebih baik. Kita jaga kita kan. Mari kita berd0a untuk situasi yang lebih baik dan hentikanlah sebar cerita yang tak sahih.

Maafkan saya Malaysia.

P0lis Diraja Malaysia (PDRM) telah mengenal pasti sebuah keluarga yang menul4rkan gambar berjaya melepasi sekatan jalan raya selepas men1pu dengan mengatakan mahu membawa anak ke klinik.

Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri, men3gaskan, tiada siapa yang b0leh terlepas daripada t1indakan undang-undang jika melakukan kes4lahan.

“Mengenai keluarga yang sudah kembali ke Kuala Lumpur dan memberikan tips untuk meni1pu p0lis, saya hendak memberi peringatan kepada semua, jangan berbangga apabila melakukan kesal4han dan mempengaruhi 0rang lain untuk melakukan kesal4han yang sama.

“Pihak p0lis telah mengenal pasti mereka ini dan tindakan akan diambil kepada mereka. Tiada siapa yang akan terlepas daripada tindakan undang-undang, lebih-lebih lagi mereka sendiri mengakui telah melakukan kes4lahan.

“Jadi t0l0ng jangan berbangga dan menganggap diri kita sebagai her0 apabila melakukan kes4lahan,” katanya semasa sidang media hari ini.

Semalam, tul4r di media-media s0sial sebuah keluarga yang terdiri daripada dua dewasa, se0rang kanak-kanak dan se0rang bayi sedang berada di dalam sebuah kereta.

“Alhamdulillah, dah selamat sampai KL bawa satu keluarga. Tips dia, hendak bawa anak pergi h0spital, anak-anak di belakang tiada 0rang jaga,” demikian kapsyen pada gambar berkenaan.

Selain gambar tersebut, semalam, tul4r sekeping lagi tangkap layar yang menunjukkan se0rang lelaki berbangga melepasi sekatan jalan raya kerana isterinya bertugas di barisan hadapan.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih!-MalaysiaGazette

Leave a Reply