Selepas meningg4l lahir bayi kembar,barulah suami perasan isterinya berperangai p3lik sejak awal pernikahan

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

SELEPAS 10 bulan melayari bahtera rumah tangga, si isteri akhirnya menghembuskan nafas terakhir dalam keadaan k0ma selepas 14 hari melahirkan bayi kembar perempuan pada petang 31 Mac lalu.

Lebih menyedihkan, wanita tersebut, Nur Nasuha Shafie, 23, tidak sempat melihat mahupun memeluk bayi kembar yang dinanti-nantikan bersama suami, Muhammad Najmi Zulkarnin. Namun Muhammad Najmi atau lebih mesra disapa Mie berkata, dia reda dengan pemergian isterinya itu.

“Dia dijangka bersalin pada 8 Mei ini tapi 31 Mac lalu ada tanda nak bersalin… jatuh d4rah. Jadi saya pun bawa dia ke H0spital Raja Perempuan Zainab II, K0ta Bahru selepas z0h0r.

“D0kt0r terpaksa buat pemb3dahan kecemasan sebab takut baby lemas. Baby dilahirkan pukul 6.40 petang dan 6.42 petang hari sama. Alhamdulillah kedua-dua selamat dan dalam keadaan sihat.

“Selepas bersalin isteri masih sedar. Masa tu dia asyik tanya mana baby tapi baby terpaksa dimasukkan ke wad sebab lahir tak cukup bulan. Kees0kan harinya wife dah tak sedarkan diri,” katanya. Menurut Mie lagi, k0mplikasi selepas bersalin yang dialami menyebabkan isterinya tidak sedarkan diri.

“Arw4h memang tak ada s4kit apa. Cuma dia bersalin melalui pemb3dahan lepas tu ada k0mplikasi dalaman dan terus dia k0ma.

“Hari ke-15 itu dia menghembuskan nafas terakhir tanpa sempat melihat dan memeluk anak sulung kami. Saya masih terkejut dengan pemergian dia tapi saya reda dengan ketentuan Ilahi,” katanya.

Mie yang berasal dari Kampung Pak Kerau, Tumpat, Kelantan turut berk0ngsi perubahan pada diri isterinya sebelum dijemput Ilahi.

“Sebelum dia k0ma tu kami sempat b0rak-b0rak. Masa tu dia asyik minta maaf pada saya. Bukan hari tu je tapi dia selalu minta maaf sejak kami nikah lagi.

“Sebelum tidur pun dia minta maaf, sebelum bersalin pun dia minta maaf. Dari mula-mula saya kenal lagi memang dia dah biasa macam tu.

“Dia ada juga beritahu takut kalau jadi apa-apa kat dia semasa bersalin. Tak sangka dia pun ada share p0sting mengenai perkara itu di Faceb00knya pada Februari lalu,” katanya.

Jelas anak kedua daripada tujuh beradik itu, dia akan menamakan anak kembarnya itu mengikut nama yang diberikan isterinya sebelum ini.

“Isteri sebenarnya sudah ada nama untuk dua nama anak kami. Se0rang Madeena Safiyya dan se0rang lagi Madeena S0fia. Jadi saya akan penuhi permintaan isteri selain akan menjaga anak kami dengan penuh kasih sayang. Walaupun isteri sudah tiada, hubungan anak dengan keluarga mentua tidak akan terputus,” katanya.

Ditanya mengenai perkenalan mereka, Mie berkata dia mengenali isterinya itu menerusi 1nstagram.

“Kami berkenalan di 1nstagram selama sebulan. Selepas itu kami bertunang. Rupa-rupanya ayah kami berdua belajar di sek0lah sama.

“Sepanjang mengenali arw4h dia isteri yang baik. Dia pendiam, tidak pernah meminta-minta dan menyusahkan 0rang lain. Dia juga amat mengambil berat tentang diri saya,” katanya.

Arw4h yang juga anak kedua daripada lima beradik selamat dikebumikan di Tanah Perkvburan Islam Kampung Ketil, Tumpat kira-kira pukul 2.30 petang Selasa. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit Mstar

Leave a Reply