Sharnaaz Ahmad Sampaikan Pesanan Padu Pada Pengkritik Ustaz Ebit Lew

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Niat Ustaz Ebit Lew menyalurkan bantuan untuk mereka yang memerlukan tanpa mengira bangsa dan agama dicem4ri dengan suara sumbang yang tidak berpuas hati dengan pendakwah itu.

Atas nasihat p0lis, Ustaz Ebit tidak akan lagi turun padang men0l0ng fakir miskin. Pelak0n Sharnaaz Ahmad menyatakan s0k0ngan untuk Ustaz Ebit dan turut memberi am4ran buat pengkr1tik.

Pesanan buat Ustaz Ebit Lew, Abu Syafiq

Menurut Sharnaaz menerusi vde0 di saluran Y0utubenya, kerja-kerja amal dilakukan ramai pihak bergantung kepada niat dan nawaitu masing-masing. Apa yang kurang disenanginya adalah timbul kec4man terhadap mereka yang melakukan kerja kebajikan sebegitu.

Individu yang sebelum ini mengec4m Ustaz Ebit Lew memuat naik f0t0 dan vide0 fakir miskin dan melabel perbuatan tersebut sebagai h4ram turut menjadi isu utama diutarakan Sharnaaz.

“Hang t0ksah cari g4duh la musibat 0i. Kalau aku yang buta perut (tidak arif) hal agama pergi s0und dia (Ustaz Ebit) tak kenalah, sebab aku sendiri pun jahil. Sejahil-jahil aku pun aku tau apa yang dia (Ustaz Ebit) lakukan tu ke arah kebaikan.”

Akt0r yang dikenali sebagai antara yang lantang menyuarakan pendapatnya berkenaan pelbagai isu ini juga meluahkan s0k0ngan buat Ustaz Ebit.

“Buat Ustaz Ebit, aku memang respect dekat hang! Jangan pedulikan pada musibat-musibat yang tidak puas hati. Apa yang hang buat ni ustaz, bukan setakat bangsa Melayu beragama Islam saja bangga, agama lain pun pandang tinggi dekat hang. Teruskan ustaz. Ustaz Ebit Lew, wa sayang sama lu.”

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber Sharnaaz Ahmad, 0bulan

Leave a Reply