Suami k0ma, aku berpeluang belek beg galas feveretnya dan terjumpa byk nota rahsia, akhirnya ak terpaksa bisikkan perkara itu kat telinga dia

Gmbar diatas adalah untuk ilustrasi sahaja.Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dn lengkap. Terima kasih krn membaca perkongsian kami ini.

Mohon hide profile saya yaa. Saya sekadar nak berkongsi pengalaman. Saya dan suami sudah berumah tangga untuk beberapa tahun dan alhamdulillah kami dikurniakan seorang anak yg sangqt baik. Dari awal perkahwinan saya tak pernah check hp suami saya sebab level kepercayaan saya pada dia sangat la tnggi

Sampi la 1 masa tu instinct saya kata suami saya ada perempuan lain belakang saya. Untuk tempoh beberapa bulan saya bg hint kat dia tp dia tetap tak mengaku. Tapi hati saya memang kuat kata dia ada perempuan lain kat belakang saya dan menguatkan lagi instinct saya bila suami saya tak bagi langsung saya pegang hp dia dan dia off notifications dia.

Nak dijadikan cerita 1 day suami saya kemlangan jalan raya dan keadaan suami sangat kr1tikal tak sedarkan diri. Saya bergegas ke hspital dan uruskan hal suami saya tu. Saya belek2 la beg galas yg dia selalu guna tu. Saya tgk dalam beg dia penuh dgn surat2 cinta, nota2 cinta dia dgn gf dia dan beg yg dia selalu guna tu rupa nya gf dia yg belikan.

Allahu. Hncur luluh hati saya masa tu tp saya kuatkan hati saya dan saya taknk fikirkan hal tu sebab keselamatan suami saya yg penting. Suami saya k0ma selepas oper4tion sebab head injvry dia agak terok. Pada ketika itu hati saya tak tenang sebab risaukan suami saya dan terfikir2 tentang skndal suami saya tu.

Saya tak boleh nak buka telefon suami saya sebab suami saya dah tukar password. Lepas tu saya tergerak hati untuk call no suami saya guna hp saya dan bila saya tgk rupa nya suami saya takde safe no saya. Naik no je… Selalu suami saya save nama saya, CINTAKU. Allah, hncur lebur hati saya ketika itu.. Menangis saya.

Masa ni suami saya dah seminggu lebih k0ma tak sedarkan diri until 1day doktor call saya nak jmpa.. Saya jmpa doktor dan dktor benarkan saya jmpa suami saya (musim c0vid pelawat tak dibenarkan masuk melawat pesaakit dan ketika ni hati saya benar2 kecewa dgn suami tp risaukan keadaan dia).

Dktor ckp keadaan dia masih sama dan tak ada apa2 respond positive dari suami… Dktor benarkan saya jmpa dia dan bercakap dgn dia mana tau boleh bantu dia sedar. Pada masa tu saya takde apa nk ckp pada dia kerana saya btol2 kecewa dgn dia. Dktor terkejut dan dktor benarkan saya balik.

Saya balik rumah dan cuba pujuk hati saya utk terima dan maafkan segala perbuatan suami saya kerana keadaan dia sekarang ni 50/50. Mlm tu saya tak tdo. Saya solat sunat, mengaji dan baca yassin dan minta pertolongan dari Allah. Lps tu saya tertido di sejadah. Saya tak ada mimpi apa pon masa tertido tu tp hati saya tenang dan redha dgn semua yg berlaku.

Saya tak putus2 doakan suami saya. Pagi tu saya call dktor minta izin dktor utk jmpa suami saya dan bercakap dgn dia kerana smlm saya tak bercakap dgn dia. Dktor izinkan tp hanya 10 min sahaja. Saya msok, saya bisik di telinga kanan dia. Saya ckp, hon (a.k.a HONEY), ayg tau apa yg honey buat buat belakang ayg..

Takpe hon, ayg maafkan hon dan redha segala nya. Ayg pon minta maaf ats segala kesalahan ayg pada hon. Hon bangun ya. Anak kita tunggu ni. Family semua tunggu hon bangun. Hon kena bangun tau. TAK apa, ayg tak marah. Ayg dah redha. Saya pegang usap bahu suami saya sebab suami saya suka kalau saya buat macam tu pada dia.

Saya keluar terus balik. Balik dgn hati yg betol2 tenang.. Keesokan pagi, saya call w4d suami saya (saya memang hari2 call sebab nak tau perkembangan suami) dan alhamdulillah nurse yg jaga suami saya cakap suami saya dah sedar. Allahu akbar. Masa tu saya happy tak tau nak ckp mcm mana.

Saya masih tak dibenarkan pergi tgk suami tp doktor kata suami saya akan terus dipantau dan kalau suami saya makin sihat, suami saya akn dipindahkan ke w4d biasa. Alhandulillah suami saya semakin sihat dan dipindahkan ke w4d biasa… Saya pulak teros cuti (sebab saya bekerja) dan fully jaga suami saya.

Bila suami saya dh boleh balik rumah, lepas kami solat, suami saya pluk saya sambil menangis dan mengaku segala perbuatan dia dibelakang saya. Masa tu saya hanya senyum dan maafkan dia dan alhamdulillah suami saya sekarang ni dah 100% sihat dan hp dia tak ada password dan dia tak ad rahsia apa2 dari saya. Hopefully suami saya betol2 berubah. Saya berserah segalanya pada Allah..

Semoga kisah di atas dapat beri iktibar kepada pembaca. Sini admin share sikit info “Dari Pening Kepala Fikirkan Perbuatan Mereka, Maafkan Sahaja Pasangan Anda Yg Cvrang”. Cvrang dalam perkahwinan bukan benda yg patut kita anggap “normal”. Ketidaksetiaan suami menyebabkan hati isteri terluka dan anak-anak sendiri menjadi korban. Kalau cvrang punca pencer4ian, kita selalu menyalahkan perampas suami orang.

Ini kerana isteri rasa telah dikhianati. Tapi, untuk benar-benar move on dgn kisah duka itu, para wanita yg kuat sebenarnya harus belajar untuk memaafkan. Memaafkan bukan bermaksud melupakan peristiwa hitam tersebut, tapi memaafkan mampu mengurangkan beban dalam hati anda. Memaafkan juga bukan boleh dibuat dalam sekelip mata. Kita memerlukan waktu untuk benar-benar memaafkan suami yg cvrang dan perampas suami orang.

Untuk memaafkan perampas suami orang atau perosak rumah tangga, anda kena tahu 3 fakta penting yg kami ulas di bawah ini 3 fakta tentang perampas suami orang yg wanita harus tahu. Untuk menyembuhkan diri dari pengalaman dikhianati, seperti kes suami cvrang, anda perlu benar-benar membuka diri untuk lebih memahami “musvh” iaitu perampas suami orang.

Dari situ, anda akan mampu memaafkan mereka dan meneruskan kehidupan anda. Memaafkan perampas suami orang bukan bererti anda “membenarkan” perbuatan cvrang itu berlaku. Namun, memaafkan mampu mengurangi beban terkhianati yg anda tanggung selama ini. Jadi, ini antara 3 benda yg harus tahu. Pertama, Perampas suami orang juga mungkin rasa bersalah

Satu perkara penting yg harus diketahui tentang peruntuh rumah tangga orang ini adalah mereka juga mungkin rasa bersalah kerana merosakkan rumah tangga orang lain. Bahkan, mereka juga mungkin kecewa dan mengalami kemvrungan. Lebih-lebih kalau dia tidak tahu sebelum ini yg lelaki itu suami orang! Kalau mereka tahu, rasa bersalah akan menghantui perasaan mereka sepanjang “berkasih” dgn suami orang tersebut.

Perampas suami orang juga akan menyalahkan diri mereka kerana memusnahkan perkahwinan orang lain. Tapi ada juga wanita yg tidak rasa bersalah langsung! Namun sebenarnya, walau sekejam manapun seorang wanita itu, mereka juga pasti ada sekelumit perasaan. Mungkin dia takkan meminta maaf, tapi rasa bersalah yg dia rasa akan mengheretnya sampai bila-bila. Dia takkan pernah hidup tenang.

Keduanya, Perampas suami orang juga rasa tak terdaya kerana jatuh cinta dgn laki orang! Perosak rumah tangga ini biasanya terlalu asyik dan “jatuh” dalam bercinta. Sebab itu, mereka akan cuba menghalalkan cara mereka bercinta, walaupun mereka tengah berkasih dgn suami orang.

Mereka percaya yg mereka tidak boleh meninggalkan lelaki itu, walaupun jika dia sudah beristeri. Mereka akan fokus pada keinginan dan keperluan mereka sendiri. Mereka tidak fikir yg perbuatan mereka akan menyakitkan hati orang lain.

Dan para isteri yg dicvrangi suami harus pegang benda ini: cvrang dalam perkahwinan bukanlah salah anda. Ia salah suami dan perosak rumah tangga yg telah melanggar kesucian perkahwinan. Ketiga, Perampas suami orang percaya hubungannya ada harapan. Setiap kali kes cvrang berlaku, pasti kita selalu menyalahkan perampas suami orang atau individu ke-3 ini, kan?

Tapi sebenarnya, bukankah salah ini juga terletak pada si suami? Mereka yg bertindak untuk cvrang walaupun sudah ada isteri! Suami yg cvrang telah menaburkan pelbagai janji palsu pada wanita yg menjadi kekasih gelapnya. Dia mungkin sudah berjanji untuk mencer4ikan si isteri!

Kes cvrang dalam perkahwinan memang menyakitkan dan susah untuk dimaafi. Tapi, tidak semua wanita “sengaja” untuk menjadi perampas suami orang. Untuk mendapatkan kembali keyakinan anda selepas dicvrangi, anda kena meneruskan hidup dgn lebih baik. Lepaskan segala beban yg anda simpan dalam hati. Sumber pesonapengantin. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dn salah.. Terima Kasih!

Leave a Reply