“Tak Masuk Akal..”-Persatuan Seniman Cadang Nak Minta Kerajaan Bagi 1k Setiap Bulan Buat Netzen B3ngang

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Nampaknya sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan pelbagai isu yang timbul lebih-lebih lagi melibatkan bantuan yang diberikan kerajaan menerusi Pakej Rangsangan Ek0n0mi (PRIHATIN).Ada segelintir penggiat seni dikatakan tidak berpuas hati dengan PRIHATIN yang dikatakan tidak membantu meringankan beban mereka tatkala negara dilanda w@bak C0v1d19.

Macam yang k0rang semua tahu, ramai selebriti sudah mula buka mulut lepas kerajaan umumkan yang d0rang akan keluarkan RM250 bili0n untuk Pakej Rangsangan Ek0n0mi dengan tujuan untuk membantu rakyat lebih-lebih lagi yang terkesan gara-gara perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan.

Kebanyakan dari selebriti yang buka mulut ni, d0rang mahukan kerajaan memberi bantuan khas untuk para artis yang perlu menangguhkan j0b akibat w@bak C0v1d19 ni.

Ek0ran dari ini, ramai netzen yang tak puas hati, kerana pada mereka, kalau ada pun selebriti atau artis yang “kais pagi makan pagi” ni, b0leh je m0h0n bantuan yang dah ditetapkan macam 0rang lain.

Baru-baru ni, se0rang tw33tfam0us yang dikenali sebagai Alan (@IniAlannn) telah mended@hkan, rupa-rupanya Persatuan Seniman ada keluarkan cadangan kepada kerajaan tentang bantuan apa yang patut diterima 0leh penggiat seni ini beberapa hari sebelum Pakej Rangsangan Ek0n0mi diumumkan. Permintaan d0rang ni memang tak masuk akal langsung!

0kay, first 0f all, berapa ringgit sangatlah kena spend untuk buat pemeriksaan C0v1d19 dekat h0spital kerajaan? Takkan itu pun nak free k0t?

Sec0ndly, ramai lagi 0rang lain yang terkesan dengan PKP ni dan kalau ada penggiat seni yang terkesan, b0leh je mintak bantuan macam rakyat lain.

Thirdly, fr0ntliners pun tak minta bantuan-bantuan macam ni walaupun d0rang bergadai nyaw@ nak selamatkan 0rang-0rang yang kena j@ngkitan ni.

Ramai netzen yang tunjukkan rasa menyampah dengan permintaan melampau 0leh Persatuan Seniman Malaysia ni dan bersyukur kerajaan tak luluskan cadangan-cadangan ni.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit L0bakmerah

Leave a Reply